Vládní "euroreklama" není jen hloupá - je taky ukradená

Evropě to osladíme - tahle velmi nepovedená zato předražená reklama mě dosud míjela. Byla stejně hloupá a nevypovídající jako předcházející státní spot, kde Českou republiku symbolizoval šnek s heslem přijeďte k nám zpomalit. Až včera jsem si s úžasem přečetl Fefíkův komentář v Reflexu. Zmiňoval fakt, že kostka cukru v oné reklamě má symbolizovat český vynález - kostku cukru. 

 

 

Konečně mi došla pointa oné reklamy - kostka cukru a parta vědců za stolem je náš intelektuální přínos společné Evropě.

To, že Topolánek rozumu ani vzdělání nepobral víme - u druhého "duchovního otce" spotu, Saši Vondry, ovšem neinformovanost překvapuje. Ano, kostka cukru byla vynalezena s nejvyšší pravděpodobností v Českém království. Vynalezl ji Švýcarský zasměstnanec, ředitel německého cukrovaru v Dačicích Jacob Christoph Rad - a to na objednávku své manželky, kterou rozčilovalo sekání tvrdých cukrových homolí.

Jaký podíl mají na vynálezu Češi je mi záhadou. Není ovšem záhadou české lišáctví a umění chlubit se cizím peřím. Vidíme a čítáme tak lživé reklamy na tradiční české lázeňské oplatky, které odpradávna pekli němečtí cukráři v Karlsbadu, pyšníme se plzeňským, které ovšem vynašel bavorský sládek Johan Groll (najatý pro neschopnost plzeňských domácích sládků) a nezapomínejme také na tradiční české sklo - odpradávna a do pětačtyřicátého roku vyráběné v drtivé většině sudetskými Němci. I tu naši Becherovku vynalezli oni - sudetští Němci.

Ano, kdybychom ty Němce nevyobcovali a dodnes se od nich v obavě o majetek nedistancovali - pak bychom mohli směle trvdit - toto jsou i naše vynálezy. neboť Čechem od pradávna byl každý rodilý obyvatel Českého království obojího jazyka. Ale minimálně od onoho pětačtyřicátého už naše nejsou, neboť jejich autory jsme ve jménu kolektivní viny vyhnali či povraždili. Komu se to zdá tvrdé konstatování, nerad připomenu, že třeba divoký odsun - vyhnání Němců z "našich" Dačic zahájila vražda čtyř dačických Němců - bez jakéhokoli soudu a prokázaného provinění - ti čtyři byli pouze náhodně vybraná rukojmí za odsouvané Němce. 

Němce jsme nejen vyhnali a okradli o fyzický majetek - dodnes je také okrádáme o jejich vlastnictví duchovní, když si přivlastňujeme jejich přínos naší kultuře a zemi. 

 

Blbá reklama - pravda, ale v symbolice české naduté hlouposti velmi vypovídající. Blba a ještě v podstatě ukradená. Přesný popis našeho přínosu Evropě. A věrný obrázek inetlektuálního přínosu Topolánkovy vlády.

Jestliže Masyryk v osmnáctém roce vyzýval: "Nebát se a nekrást", pak věděl, co oním krédem svému národu sděluje. Je zbabělý a krade. Bohužel, krade pořád a ještě blbě.

 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jaroslav Novák | pátek 19.12.2008 9:43 | karma článku: 19,28 | přečteno: 1484x