O homosexuálech, manželství a tradiční rodině
Pokud je paní Pavlíková heterosexuální, a to nejspíš je, pak se není co divit, že ji problémy homosexuálů neoslovují. A proč by také měly? Nemá povinnost se o homosexuály starat, ani o jejich problematice cokoli vědět. A opravdu, Olga Pavlíková, jak její text ukazuje, také o tom, s čím se homosexuální páry potýkají, nic neví, respektive asi jen to, co tak pochytila z různých zdrojů. Nicméně se k usilování homosexuálů vyjadřuje.
Mohu se o blogerce něco takového domnívat, protože mé mínění „dokládá“ hned dalšími řádky za větou, kterou jsem citoval v perexu. Píše, že by velmi chtěla, „aby se už konečně homosexuálové cítili jako plnohodnotní členové společnosti“. Těmi se prý ale nestanou, píše dále Pavlíková, když budou „usilovat o to, co neexistuje“. Homosexuály pak staví naroveň se slepými, hluchými a mentálně postiženými, kteří jsou vzdor tomu plnohodnotnými členy společnosti, jak Pavlíková uvádí.
Jenže to je přímo flagrantní nepochopení, co znamená být homosexuálem. Ani vzdáleně se to totiž nepodobá fyzickému či mentálnímu hendikepu, protože homosexualita není postižení. Není to ani nemoc, zlovůle či zločin. Když Pavlíková uvádí, že „slepí nevidí, hluší neslyší, mentálně postižení mají mentální deficit a homosexuální páry nemají děti“, naznačuje tím, že v podstatě ví, v čem je rozdíl, ale neuvědomuje si ho, nebo ho nechce chápat, protože je v zajetí svých předsudků. Slepota a hluchota totiž zásadním způsobem ovlivňují celý život takto postižených lidí, působí jim obtíže, s kterými se nepostižení jedinci nesetkávají. U mentálně postižených je to o něco složitější, protože je třeba napřed přesně definovat, o jaké mentální postižení jde a jeho míru.
Homosexuálové ale žádné takové obtíže nemají. Jsou přirozeně plnohodnotnými členy společnosti. Jsou to lidé jako jiní, žijí životy jako jiní, jediný rozdíl je jejich sexuální orientace na jedince stejného pohlaví. Pokud to však nedá homosexuál najevo, okolí nemá šanci jeho sexuální orientaci ani zjistit. Je ovšem pravda, že homosexuální pár nemůže spolu zplodit dítě. To ale neznamená, že homosexuál nemůže mít s partnerem opačného pohlaví potomka, a už vůbec ne, že homosexuálové nemohou děti vychovávat, že nemohou dětem poskytnout rodinu.
Ve skutečnosti vnímá homosexualitu jako „problém“ většinová společnost, nebo její část vlivem předsudků, nikoli samotní homosexuálové. A jestliže se necítí jako plnohodnotní členové společnosti, pak proto, že z nich neplnohodnotné dělá předsudky postižená část většinové společnosti. Je to stejné, jako když společnost viděla a stále ještě někdy vidí zejména ženy, které nemohou mít děti, coby neplnohodnotné. U neplodných mužů je to vnímáno dosud trochu jinak, a to i proto, že si muži neplodnost často nechtějí připustit.
Odpůrci uzákonění homosexuálních manželství (místo registrovaných partnerství) se všemi právy jako mají manželé heterosexuální a s možností vychovávat děti za stejných podmínek, často redukují manželskou problematiku na otázku plození dětí. A protože v homosexuálním páru nemohou být oba partneři biologickými rodiči téhož dítěte, tvrdí, že je manželství homosexuálů nesmysl. Vždyť manželství je přece otec, matka a děti, říkají. Když ale uvážíme, že v roce 2016 byl v ČR průměr 1,57 porodu na jednu ženu, je otázka plození dětí i v heterosexuálních manželstvích vlastně jen epizodou. Všechno ostatní se týká výchovy dětí (pokud jsou), soužití manželů a realizace dalších funkcí rodiny.
Rodinu totiž vymezuje například velký sociologický slovník jako „původní a nejdůležitější společenskou skupinu a instituci“ s hlavními funkcemi reprodukce, výchovy, socializace a přenosu kulturních vzorů. V sociologii je pak rodina solidární skupina osob navzájem spjatých manželstvím, příbuzenstvím nebo adopcí, které spolu dlouhodobě žijí a jejíž dospělí členové jsou odpovědní za výchovu dětí. Český právní řád přitom rodinu nebo její členy obecně neurčuje.
Manželství je v právním řádu České republiky chápáno jako dlouhodobé, respektive trvalé životní společenství jednoho muže a jedné ženy (nikoliv osob téhož pohlaví). Manželství by se však mělo vnímat v kontextu s ostatními jevy a vývojem světa a svět se mění, s ním se mění i situace rodiny a manželství. To se dá ilustrovat i na takovém zastánci takzvané „tradiční“ rodiny, jako je Václav Klaus mladší. Ten je dvakrát rozvedený, ale nebrání mu to, aby stavěl „tradiční“ rodinu proti jakémusi „homosexualismu“ (politickému).
Co je to však onen homosexualismus? Podle Wikipedie „je to jeden z původních výrazů z konce 60. let 19. století pro homosexualitu jakožto sexuální orientaci, zhruba od roku 2000 se příležitostně objevuje i jako označení ideologie spojené jak s propagací homosexuality coby normální varianty sexuality, tak s podporou rovných či specifických práv pro homosexuály“. Je typické, že tomto novém významu je termín „homosexualismus“ obvykle užíván jeho ideovými odpůrci.
A co je to ta tradiční rodina? Opět podle Wiki se o tzv. tradiční či předindustriální nebo také stavovské rodině mluví v souvislosti s obdobím do průmyslové revoluce. Tam by se vyznavači tradiční rodiny chtěli vracet? Pokud ano, pak by měli vědět, že za hlavní rozdíly mezi rodinou tradiční a moderní se považuje míra porodnosti a mortality, existence tzv. demografických krizí v předindustriální společnosti a asi nejpodstatnější rozdíl je masově rozšířená regulace porodnosti v moderní společnosti. Tento rozdíl je kardinální, neboť jako jediný vypovídá i o morálních normách, náboženských představách (či jejich absenci), postoji k životu a představách o určitém životním standardu. Navíc tradiční rodina sloužila mnohem více než moderní rodina jako ekonomická jednotka.
Nevím to, ale myslím si, že odpůrci uznání homosexuálních rodin o celé problematice takto neuvažují. Oni jen chtějí zakrýt své předsudky, a tak hledali nosný pojem a domnívají se, že ho našli v termínu „tradiční rodina“. Jejich předsudky je vedou k obavám ze šíření homosexuality, jako by byla nakažlivá, nebo že děti vychovávané homosexuály budou pak napodobovat své rodiče jako vzory. To je ovšem blbost. Homosexualita není kulturní vzor a třeba pro mě, navzdory tomu, co teď píšu a že znám několik homosexuálních žen i mužů a vím, jak žijí, je představa jakékoli sexuální aktivity s chlapem zcela absurdní.
Ono jde o to, že mnozí lidé mají o homosexuálech asi takový pojem, jaký si mohli vytvořit na základě filmů, kde gayové divně mluví a v nichž gayové a lesbičky tančí v příslušných barech prezentovaných spíš jako doupata různých individuí z podsvětí a úchylů. Také jsem choval podobné vize a homosexuály nazýval teplouši, buzeranty nebo buzny, než jsem poznal zmíněných několik opravdových homosexuálů a zjistil, že realita jejich životů je jiná. Společnost vnímá homosexuály také v souvislosti s aktivitami takzvané LGBT komunity, jako jsou festivaly, duhové pochody a podobně. Osobně si myslím, že si těmito aktivitami spíš škodí, avšak do LGBT komunity je vehnala spíš většinová společnost, když se to tak vezme, protože je vidí jako neplnohodnotné lidi a stále ještě jim upírá řadu běžných práv.
Jaroslav Kvapil
poušť mluví stejnou řečí

Po delší době jsem napsal básničku o poušti a tak podobně, poměrně dlouhou na můj styl. Snad vám něco řekne či prozradí. Napřed ale, jak se k básničce vyjádřila umělá inteligence čili AI.
Jaroslav Kvapil
Roztrhl se pytel se zpověďmi alkoholiků, a hlavně alkoholiček?

Jako by se roztrhl pytel s texty obsahující zpovědi alkoholiků, ale především alkoholiček, nebo aspoň natrhl. Zdá se, že to odstartovala kniha a následně film Zápisník alkoholičky Michaely Duffkové.
Jaroslav Kvapil
Historická paralela k současné situaci v Evropě a ve světě

Dnešní světové dění z hlediska Evropy nejvíc ovlivňuje válka na Ukrajině a jednotlivé postoje k ní. Vypukla přesně před třemi roky po ruském agresivním vpádu do této suverénní země v únoru 2022.
Jaroslav Kvapil
můj 17. listopad v Praze

Ani letos jsem si nenechal ujít, abych se podíval na oslavu 35. a 85. výročí 17. listopadu do Prahy. Avšak o tom, co se dělo na Národní třídě a jiných shromážděních, bude psát kdekdo. Tak jsem to pojal jinak.
Jaroslav Kvapil
Absurdita výchovy dětí fyzickými tresty

Jistý autor napsal na médium.cz článek obhajující fyzické trestání dětí, editor mu jej ponechal pouze na autorském profilu a dotyčný si zde stěžoval, že mu cenzura článek zamítla. I tady ale článek zmizel z hlavní stránky.
Další články autora |
Tragicky zahynul moderátor počasí v České televizi Jan Šrámek
V sobotu odpoledne při nehodě v italských Alpách zemřel dlouholetý meteorolog a moderátor počasí...
Umučil studentský pár kvůli nepořádku. Brutalita vražd šokovala 1. oddělení
Premium Spousta krve a dvě těla na posteli. Místo činu v roce 2013 připomínalo spíš jatka než byt...
Slevy kol tíží přezásobené prodejce. Část z nich zřejmě nepřežije
Prodejcům jízdních kol se nedaří zbavit zásob, které si vytvořili během boomu v časech pandemie....
Cizinec zaplatil za jízdu taxíkem v Praze přes 200 tisíc, zjistil ráno s hrůzou
O více než 200 tisíc korun málem přišel v Praze cizinec, který se v noci vracel na hotel taxíkem,...
Němcová ve studiu zahodila brožurku od Konečné. Nenávist, reagovala komunistka
Nesete historickou vinu a podporujete miliardáře Andreje Babiše, zaútočila senátorka Miroslava...
Při požáru v kuchyni málem uhořel muž, další člověk se z toho zhroutil
Písečtí kriminalisté od pondělního podvečera zjišťují okolnosti požáru ve třetím patře bytového...
Slevy kol tíží přezásobené prodejce. Část z nich zřejmě nepřežije
Prodejcům jízdních kol se nedaří zbavit zásob, které si vytvořili během boomu v časech pandemie....
Veřejnost se v Rudolfinu rozloučí s Jiřím Bartoškou, uvidí repliku jeho kanceláře
Široká veřejnost se v úterý může naposledy rozloučit s Jiřím Bartoškou. Pražské Rudolfinum bude pro...
KOMENTÁŘ: Díkybohu, že nebude konkurz na náhradního Jiřího Bartošku
Premium V záplavě smutku přinese trochu úlevné útěchy alespoň jedna dobrá zpráva: zesnulý Jiří Bartoška...

Vyhrajte balíček stylových doplňků na svačiny od Hollandie
Poctivé jogurty, to je Hollandia. Věděli jste ale, že vyrábí také skvělé jogurtové nápoje a osvěžující smoothie? Zapojte se do soutěže a vyhrajte 5...
- Počet článků 662
- Celková karma 11,56
- Průměrná čtenost 983x
https://kvaj.blogspot.com