Neproděláváte na prodeji?

Nejvýhodnější forma prodeje zboží nebo služeb je často barterový obchod! Proč si to myslím? Protože umožňuje mj. relativně snadný prodej vašich volných kapacit, tradiční cesto naopak složitě zobchodovatelných. 

Vaše náklady jsou často stejné nebo jen mírně nižší i v okamžiku pouze částečného využití vašich kapacit. Rozdíl mezi prodanou a neprodanou minutou vysílacího času je jediný - za neprodanou minutu v čase vysílání reklamního spotu vám nikdo peníze nedá - náklady vám však nikdo neodpustí. Neprodáte-li dnes jedinou minutu reklamy ve vašem rádiu, stejně zaplatíte za energie, výplaty moderátorů, pronájem prostor atd. peníze ve stejné výši jako v den, kdy prodáte veškerý reklamní čas. Podobné je to například u leteckých společností - prázdné sedadlo v letadle je stejně "drahé" jako obsazené. Přemístit letoun z města A do města B stojí stejně, jestliže letí plné nebo jestli v něm sedí jediný pasažér. Podobné je to například u hotelu, kde prázdný pokoj ..... Mám pokračovat? Žijeme v době, kdy volné kapacity má tak nějak skoro každý, snad kromě dopravců a skladů, i když ani to neplatí generelně...
Možnosti barterového obchodování mohou vedle firem, zaměřených na služby, využívat stejně dobře také výrobní podniky. Barter je pro ně vhodný způsob, jak přímé i režijní vstupy - nákup strojních technologií, nářadí, pracovní oděvy a ochranné pomůcky, automobily atd. navýšeným prodejem vlastní produkce. Navíc bez mezičlánku vlastních obchodních zástupců nebo dokonce cizí obchodní firmy přímým spotřebitelům.

Příklad? Výrobce kopírek Rank Xerox financoval pronájem kancelářských prostor dodávkou 170 kopírek vlastní výroby majiteli kancelářského komplexu. Ten je poskytl jednotlivým nájemníkům a zvýšil tak zisk z nájemného. Transakce představovala objem bezmála půl milionu amerických dolarů. Výrobce psacích potřeb Parker financoval televizní reklamu v objemu celých 7 milionů dolarů přímou dodávkou svých výrobků do televizní společnosti. Právní a daňová kancelář KPMG poskytla své služby prestižní restauraci za obědy pro své zaměstnance a klienty. Na tyto udělalo pozvání do špičkové restaurace veliký dojem a mnozí souhlasili ochotně se zvýšením honoráře pro své poradce poté, co je tito pohostili kvalitním jídlem a pitím a připravili tak pro ně zážitek... Poradenskou firmu to nestálo vůbec nic, jen trochu času zpracováním daňové a účetní agendy a administrativou dvou drobných sporů z oblasti pracovního a občanského práva mezi restaurací a dvěma bývalými zaměstnanci, takže vlastně jen trochu času a papíru...
Barter je velmi efektivním nástrojem v rukou podnikatele, který ví, co chce. Jasná představa a realizace protihodnoty je základem úspěchů v barterovém obchodování. Informaci o tom, jaký je váš barterový potenciál získáte, jestliže věc zkonzultujete s makléřem některé barterové společnosti. Bohužel, seriozní barterová centrála nyní v Česku neexistuje, musíte se obrátit na zahraniční subjekty. V dnešní globalizované společnosti jednoho obřího trhu to ale nemusí být nijak zásadní překážka, naopak spíše docela zásadní příležitost, jak proniknout na jiné trhy. Máte-li volné kapacity, nadměrné zásoby, vysoké režijní náklady, investiční záměry a nejdůležitější věc - zájem, jednoduše to udělejte!
Uplatnění v barterových sdruženích najde většina firem libovolné velikosti a zaměření. Velmi žádanými komoditami je výpočetní technika, nová i ojetá auta, manipulační technika, kancelářský papír a spotřební materiál pro kopírky a tiskárny, stavební materiál, europalety, elektronika, nábytek, reklamní služby, přepravní služby, telekomunikační služby, daňové poradenství, tvorba webových a smartphone aplikací, datová úložiště, stravovací a ubytovací služby......
Hledejte a bude vám otevřeno!

Autor: Jaromír Tichý | pondělí 10.5.2021 21:23 | karma článku: 4,54 | přečteno: 189x
  • Další články autora

Jaromír Tichý

Dejme šanci míru!

26.4.2023 v 14:38 | Karma: 17,58

Jaromír Tichý

Doba lithiová

11.7.2021 v 15:57 | Karma: 10,38