Kaunertal – lyžování bez lyžařů
V jihozápadním cípu Rakouska, poblíž trojzemí (Rakousko-Itálie-Švýcarsko), je skromný areál totálně odříznutý od civilizace. Tak odříznutý, že od nejbližší vesnice je to na hlavní parkoviště v areálu ve výšce 2750 metrů nad mořem dlouhých 27 km, které vám na úzké a klikaté silnici s převýšením 1500 metrů zaberou dobrých 40 minut.
On už jen údaj 2750 metrů nad mořem není bez zajímavosti, protože jde o nejvýše položenou silnici v Alpách otevřenou i v zimě, silnici, kde se místy prodíráte úseky, které mají šířku sotva 3 metry nebo se dostáváte do situací, kdy nevidíte pořádně do zatáčky prostě proto, že kolem silnice jsou čtyřmetrové závěje.
Právě tahle bezprecedentní odlehlost je naprosto stěžejní. Když se vydrápete po klikaté cestě až k hornímu parkovišti (to dolní je ve výšce 2150 metrů nad mořem), čeká na vás areál, kde můžete lyžovat v podstatě na všechny světové strany, na sjezdovkách, na kterých i za únorového slunečného dne budete chvílemi úplně sami a ještě kolem druhé odpolední můžete bez větších problémů najít netknuté části svahu.
Kaunertal tak působí i v plné sezóně dojmem, jakoby se o něm vůbec nevědělo. Přitom zázemí tomu nedopovídá. Je tu velká samoobslužná restaurace s cenami spíše pod regionálním průměrem, jsou tu svahy všeho druhu i přepravní kapacity všech typů. Pravda, je tu víc kotev, ale to je na ledovcích poměrně běžné, nehledě na to, že právě kotvové svahy jsou na Kaunertalu ty nejlepší.
Za slunného dne můžete střídat sjezdovky tak, že jezdíte na osvětlených svazích celý den a když dostane chuť na divočinu, je tu i černá sjezdovka, začínající za tunelem, kde se často střídá sklon a jezdí se po mostech.
Má to nějaký háček? Pokud vám nevadí strávit denně na cestě minimálně hodinu a půl, tak bych řekl, že nemá. Sněhu tu bývá v hlavní sezóně běžně i 5 metrů a jak už to tak na ledovcích bývá, je to ten nejlepší přírodní udusaný prašan. Cena skipasu v hlavní sezóně činí 45 eur, ve vedlejší sezoně (i leden) 41 eur, což je dnes pod Rakouským průměrem. Bydlíte-li až dole v údolí řeky Inn, bonusem může být to, že máte „na dostřel“ hned několik dalších velmi dobrých středisek, ať už je to obrovský Serfauss-Fiss-Ladis, v bezcelní zóně umístěný Samnau-Ischgl nebo neprávem pozapomenutý Nauders-Schöneben.
Mám-li to shrnout, Kaunertal je pro mě lyžařský ráj a s přehledem jsem tu zažil nejlepší lyžování v Rakousku. Proto doporučuji: jeďte tam, dokud se to nezmění. Na papíře je už projekt propojení s Itálií z jihozápadní strany.
Jan Vaverka
Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu
La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.
Jan Vaverka
Bolívie - 5. díl: Z Uyuni do La Pazu
Než se vydáme na 500 kilometrovou cestu do La Pazu, je čas si Uyuni prohlídnout. Na první pohled nemá na moc co nabídnout, ale zdání klame.
Jan Vaverka
Bolívie - 4. díl: Noc na Salar de Uyuni
Dva dny po úplňku už můžete vidět těchto šířkách astronomickou noc bez Měsíce krátce po setmění. I proto v Uyuni zůstáváme. Abychom se na Salar ještě jednou vrátili po setmění.
Jan Vaverka
Bolívie - 3. díl: Den na Salar de Uyuni
Největší solná pláň světa. 10 500 kilometrů čtverečních, což je více než Korsika a Kypr nebo o jen trochu méně než Středočeský kraj. Tady strávíme skoro celý den. A pak i noc.
Jan Vaverka
Bolívie - 2. díl: Z pustiny k Salar de Uyuni
Vesnice a slaný hotel byli trochu jako zjevení. Jestliže minule to bylo o poušti, živlech a kopcích v dáli, nyní se svět zazelená a objeví se skaliska.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Demonstrace v Tbilisi pokračují. Premiér odvolal návštěvu Spojených států
Gruzínská policie začala zatýkat demonstranty, kteří i ve čtvrtek pokračovali v metropoli Tbilisi v...
Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění
Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...
Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps
Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...
Soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, na které uhořelo 34 lidí
Americký soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, při jejímž požáru zahynulo v roce 2019...
Klempíř - Pokrývač do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč
- Počet článků 137
- Celková karma 14,98
- Průměrná čtenost 648x
Vystudoval jsem Fyzikální inženýrství a nanotechnologie a později i Učitelství fyziky a matematiky pro střední školy. To se naopak projevuje v obsahové strnáce, zvláště tam kde jsem tématicky blízko astronomie.
Vždy jsem rád cestoval. Neprve prstem po mapě, později na vlastní pěst. První větší sólo cestou byl Kazachstán. A tam jsem začal psát cestovatelské blogy. Dnes píši hlavně o místech, o nichž není snadné získavat informace, nebo se tam najezdí v době, kdy cestuju já.
Dříve jsem byl více shromažďovatelem dat a mé blogy připomínaly turistické průvodce, dnes už píši spíše cestopisy.
Jsem subjektivní a mám své favority. Ale i o tom to je. Hlavní je nebýt předpojatý, protože svět je barevný a o překvapení není nouze.