Fabia 1.2 HTP

Jak nemám ten motor rád, asi si jí koupím.

moje nynější auto je patnáct let staré. je nadmíru (musím zaklepat) spolehlivé, koupil jsem ho loni v únoru a pouze jsem měnil olej a jednou brzdy. je to Honda Civic z roku 1994 vyrobená v Japonsku (též se vyrábělo v Anglii) s výborným motorem EG3 A1, mezi nadšenci snad nejvíce chváleným. objem 1343 ccm je pro auto o váze 1030 kilogramů dostačující, nejvyššího výkonu 61kw dosahuje při 6800 otáčkách za minutu, což znamená řadit čtyřku třeba ve 130km/h. osobně tu čtyřku neřadím, přijde mi tam k ničemu, když to takhle vytočím, řadím z trojky rovnou pětku. vysokootáčkový motor mě prostě uchvátil a stal jsem se zarytým fanouškem značky Honda. patnáct let staré auto bez problémů dojelo do Itálie a zpět. ujel jsem za ten rok a fous asi 60 tisíc kilometrů a měnil jsem tedy pouze ty brzdy, kotouče i destičky, jelikož někdy okolo léta začaly být poněkud nervóznějšími. pravda, měnil jsem ještě spínací skřínku, protože se mi zasekla. po patnácti letech otáčení v ní klíčkem měla právo odejít do věčných lovišť.

chtěl bych ale nové auto. je to proto, že to, co mám teď, je sporťák se sportovním podvozkem, sportovním vzhledem a sportovním komfortem. pohodlné to tedy není skoro vůbec. co se týče jízdních vlastností, nezaznamenal jsem nedostatky, pouze absence serva zhoršuje manévrovatelnost, která je takřka nulová, navíc díky širokým pneumatikám znamená každá nerovnost na silnici nežádoucí pohyby volantu. jednoduše - je to auto, které musí člověk řídit. nyní bych rád něco, co bude trochu pohodlnější, kde nebude v létě vedro a kde nebudu muset stahovat okno švihadlem.

poohlížel jsem se po internetu. chci nové auto, každopádně. když starší, tak jedině Hondu, ale nikdy nevím, kolik do toho nasypu, než to bude jakštakš jezdit. s koupí nového auta máte o problém míň, protože je auto v záruce, takže opravy prostě pár let neřešíte. moje peněženka má omezený objem, připadá tedy v úvahu vůz v ceně do 400 tisíc korun.
snad každá automobilka, působící na našem trhu, má jako součást svých webových stránek jakýsi konfigurátor, kde si auto postavíte podle svých představ. něco málo jsem si poskládal. v úvahu přicházela Toyota Yaris, VW Golf, Honda Civic, Kia C'eed, nebo Škoda Fabia.

Honda je drahá. je to kvalitní auto, a také podle toho dražší. škoda. navíc nový Civic se mi hrubě nelíbí, snad ještě Type R, kterou bych tedy chtěl moc, ale to leda v příštím životě.
Toyotu Yaris jsem vyloučil okamžitě, je to hnus velebnosti a beruška pro ženskou. v tom se prostě nemůžu cejtit jako chlap. navíc cena vozu s výbavou, jakou chci, aby auto mělo, přesáhne 400 tisíc hravě.
VW Golf je drahý a Kia C'eed je korejec, bože. navíc.. "co máš za auto?" "Kiu." lol, nikdy.

vzhledem k tomu, že mám nyní možnost jezdit s novou Fóbií, auto mi přivedlo slinu do peněženky. uvnitř je to teda až kriticky mrňavý a zrovna krasavec to taky není, zvlášť halogenové světlomety coby šilhající včelka Mája mě přivádějí do transu, ale..

Škoda Fabia 1.2 12V HTP (51kw) stojí v základním provedení 282 tisíc korun. silnější motor nepotřebuji, na dlouhých cestách ani ve městě ho nevyužiju. jsem antifanoušek téhle motorizace, Hovno To Pojede nicméně znám a vím, že sice opravdu jede jako líná herka křížená s vysavačem, nicméně jak říkám, výkon nepotřebuji. při 4500 otáčkách výkon padá do díry a probouzí se zase až na pěti tisících, kam to ale normální člověk nevytáčí, protože hrozí, že všecky tři válce vyletěj kapotou ven. navíc při ostrém startu se člověk uřadí k smrti, není to prostě Honda.

vzal jsem tedy motor 1.2 12V a zvolil výbavu Elegance. s tou jsem na ceně 360 tisíc korun. výbava Elegance znamená, že má auto skoro vše, hlavně to, co chci aby mělo - barevné kliky dveří, barevné nárazníky, mlhovky vpředu, barevná zrcátka, tempomat a malý kožený paket, tedy kožený volant, madlo řadičky a madlo ruční brzdy. jezdím s Fóbií, kde kožený volant není, a patnáct let starý nekožený volant v Hondě se drží líp. navíc stříbrný paket, tedy stříbrné kliky uvnitř, stříbrný čudlík na ruční brzdě a stříbrná hlava řadičky. auto bude tedy pěkné, 15" kola jsou též v ceně.
navíc má auto halogenová světla, klimatizaci (digitální je zbytečných 25 tisíc navíc, takže mechanickou), vyhřívané sedačky vpředu, elektrická okna vpředu (vzadu sedět nebudu), elektrická zrcátka, rádio s CD/MP3 přehrávačem, ABS, ASR a ještě pár zkratek, které neznám, palubní počítač, loketní opěrku, a hlavně servo, s kterým je auto o 100 procent manévrovatelnější. kdo nezaparkuje s Fábií, musí bejt antitalent na řízení auta.

k tomu všemu jsem si naordinoval paket Overhead 2 - elektrické střešní okno (2 sklopné klíčky), které jsem v autě vždycky chtěl mít, funkční paket (pár odkládacích vymožeností navíc), černou metalickou barvu a černý interiér. pro trochu bezpečnosti pěkně alarm, aby to na zloděje aspoň pískalo. myslím, že to je vše. samozřejmě, součástí výbavy Elegance je toho mnohem víc, třeba boční airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 8 reproduktorů, zadní parkovací asistence, denní svícení, tříbodové pásy atd... 

a výsledná cena? 383 tisíc korun. paráda. Fóbie u mě zvítězila. jak to tak vypadá, příští jaro zajdu s tímhle plánem k nějakému prodejci a uvidí se. za tu cenu budu mít parádní autíčko, u kterýho ani nebudu muset řešit rozvody, protože je to nemá, jenom se bojim světel, mám totiž dojem, že na ně Fóbie nějak trpěj. věčně vidim Fábie slepý na jedno oko.

co se týče jízdních vlastností, znám Fábii, takže vím - hrůza, ale s tímhle motorem to ani nepocítím;)

co myslíte?

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: jakub dvořák | středa 7.5.2008 19:14 | karma článku: 15,21 | přečteno: 2706x
  • Další články autora

jakub dvořák

Křesťanství v ČR nechceme

16.1.2015 v 21:12 | Karma: 16,69

jakub dvořák

Necháme se terorizovat??

9.5.2011 v 8:10 | Karma: 35,92

jakub dvořák

6A6 6666

19.4.2011 v 8:30 | Karma: 17,43