Postřehy - nový šéfredaktor, nový design

Jsem asi jeden z mála lidí, kteří čas od času čtou noviny. Tedy ty tradiční, papírové. Leckdy si připadám jako z jiné planety, když chci přispět do debaty a začnu větou „Nedávno psali v novinách …“. A proč mladí nekupují noviny? Pár jsem se jich ptala a odpovědi bývají podobné.

Najdu to zadarmo, tak proč kupovat?

Tímto argumentuje většina. Internetové portály jsou bez poplatku a zprávy se zde vyskytují v nejaktuálnější podobě, tak proč by si někdo kupoval papírovou verzi? Možná ekolog by opáčil s názorem ohledně šetření lesů, což bych mu nezazlívala. Ale ono nejde tak o tu tiskovou formu

 jako o placení. Spousta vydavatelů si uvědomuje pokrok a třeba by i podpořili úplnou digitalizaci periodik, jenže v této podobě se uhlídá pirátství o dost hůře než u materiálního vydání. Dobře, kdyby tedy zpoplatnili i verzi pro internet, tak k čemu by došlo? Čtenáři by se podívali po bezplatné konkurenci.

V kině před filmem běžel dříve spot varující před pirátstvím a autorskými právy. Nejsou ale redaktoři taky autoři článků? Když to trochu přeženu, tak Monu Lisu si také neprohlídnete zadarmo ( tedy pokud nejste student nebo nemáte Isic – vyzkoušeno ;-) ).

 

Estetičnost na čtenáře

Jak jsem již avizovala, patřím ke čtenářům novin, a to i papírových. Nekupuji si je každý den, vlastně občas. Mám však možnost docházet do knihovny, kde do nich mohu nahlížet. Nedávno jsem takto opět procházela regály, kde jsem hledala MF DNES. A málem jsem ji minula, víte proč? Ano, nový design.  Hned mě upoutalo, že nápis DNES se nenachází uprostřed, ale vlevo. Také písmo a grafika na úvodní stránce mi přišla odlišná. No a samozřejmě se cena také změnila. Sjednocení ceny se má vykompenzovat každodenní přílohou. Na tento nový look si budu muset zvykat. Patřím k lidem, kteří jsou zvyklý na určitou formu svých oblíbených věcí, ale změna nelze zastavit.

 

Nový vítr, nová inovace

Na vedoucích postech dochází ke střídání pozic takovou rychlostí, kterou by překonal možná jen Aleš Trpišovský. Jen letos to byli 2 šéfredaktoři a jedna šéfredaktorka.  A utíká se dál i z dalších míst. Náhoda, to asi těžko. Všude se stálé omílá, jak mají být média (v rámci možností) nestranná, politicky neangažovaná apod. No, co si budeme povídat, ta politika má silný odér a ne každý preferujeme tu stejnou vůni. Někdo rád vůni lesů se švestkami, jiný tropického ovoce a třetí skupina tzv. unisex. Nutno dodat, že předchozí vedení nakládalo s novinami bez inovací. Prostě byly převzaty a nic se moc nezměnilo. Nynější šéfredaktor však udělal po dlouhé době nějaké změny, a to je důležité. Ať už je změna jakákoliv, značí nějaký posun a pokrok. Čas ukáže.

 

Řekni mi, jaké noviny čteš, a já ti řeknu, jaký jsi

Jako se společnost dělí na čajaře a kávaře, vanilkozmrzlinovače a čokozmrzlinovače, tak se i čtenáři člení podle jejich preferenčních novin. Hned poznáte zájemce o ekonomiku a leckdy i patriota svého města. A proč já čtu MF DNES. Rozhodně jsem spokojená se strukturou novin, řazením zpráv a uváděním zdrojů. Také bych chtěla vyzdvihnout některé přílohy, především ONA DNES, dTEST, magazín a také víkendovou přílohu Víkend. Co mi však vadí je rozložení inzercí. Chápu, že představují velký finanční příjem a jen z poplatků čtenářů se nepokryje náklad, ale bože to umístění? Občas opravdu nešťastně zasahují do článků. Číst si o vrahovi a dole mít reklamu na sekačku? Doufám, že nikoho nepřepadne nějaké asociace!

 

Závěrem bych vám chtěla popřát hezký den, třeba se šálkem kávy a novinami. Berte mé postřehy jako osobní názor a třeba napište, jaký je váš názor na dnešní tiskoviny. 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Marie Jackovová | pondělí 27.10.2014 8:32 | karma článku: 6,49 | přečteno: 373x