Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Aaron71

17. 1. 2012 11:03
Já si myslím, že je to jinak

Svoboda není ideálem křesťanství. Protože křesťanství je o odevzdání se a přijetí. Svobodně se může člověk rozhodnout. Ale dál už je to pouze o nesvobodě. Asi fajn, ale nesvobodě.

0 0
možnosti

Maura Irena

17. 1. 2012 11:18
Re: Já si myslím, že je to jinak

To záleží na tom, jak člověk víru přijímá. Někteří věřící opravdu odevzdávají na za cenu přijetí vnitřní svobodu se rozhodovat, ale o tom to přeci není. Víra nám přeci nebrání se svobodně rozhodovat, jen její určitý morální kodex ukazuje cestu, jak se rozhodnout ve smyslu očekávané reakce na projevovanou nenávist z okolí, chamtivost, žárlivost a i násilí, aniž by věřící to stejnou měrou musel oplácet ve smyslu pomsty. Dává možnost použit jiných nástrojů, než rozmnožovat zlo. Bezuzdá svoboda, která nestaví hranice lidské vůli, může pomstu například považovat za možnou reakci na utrpěnou nespravedlnost, křivdu a způsobené násilí. A toho je dost a dost.

0 0
možnosti

3lipy

17. 1. 2012 9:24
Za člověka hovoří skutky

Vemte si případ, kdy zámožný a "zbožný potomek" podporujícící církev nechá rodiče ležet v záchvatu(dezorienovaného) a odmítne mu pomoci. Nanejvýš mu poradí, aby si zavolala záchranku a jemu ať dá pokoj.

Na druhou stranu ateista, sociálně vyloučený, pomůže druhému bez jakéhokoli přemýšlení.

Jak toto paní Irenko zhodnotíte?

0 0
možnosti

Maura Irena

17. 1. 2012 11:00
Re: Za člověka hovoří skutky

To záleží na jeho charakteru, kvalitě osobnosti a sociální inteligenci. Já si myslím, že to nemá s náboženstvím či jeho odmítáním nic společného. Je možné, že lidé takoví jsou. Chybí jim soucit. I "zbožný člověk" může být sobecký, hloupý a agresivní, teď je otázka, jaká je jeho váha přijetí morálních imperativů. Já takové lidi znám! Možná, že v tom vidí pomstu za to, že jeho rodiče mu také kdysi odmítli pomoc a nebo s k němu necitelně chovali. Teď má možnost jim to oplatit. Jen mi není jasné, v případě věřícího, proč a čemu věří.

0 0
možnosti

Maura Irena

16. 1. 2012 3:26
Nepleťte si křesťanství s problémy s restuticemi

Všichni bojovníci proti restitucím církvi, nechť píší vládním činitelům. Tento článek je o něčem jiném a směřuje k filozofii života. Jen několik lidí, slabá menšina, ho pochopila a správně na něho reagovala. Článek též neřeší církevní kauzy. Proto je zbytečné ničit jeho ideu vnosy jiných problémů. Překvapuje mne, že nerozlišujete to, co je psáno a to si myslíte. Dožiji se někdy toho, že se bude diskutovat k věci? Asi ne. ;-(

0 0
možnosti

Otto Katz - feldkurat

15. 1. 2012 22:28
Nechcete křesťanství,

budete mít jiné náboženství. Každá společnost musí mít nějakou základní, nosnou  myšlenku! Nejtrvanlivější  zatím dodala náboženství! Naše štěstí bylo, že v Evropě to bylo křesťanství! Proto je tady nejbohatší a nejsociálnější společnost v dějinách civilizace. Dokonce v oblasti která pro život nebyla nijak jednoduchá! Evropa je celkem nehostinná krajina dle přírody! Ale stmelení pod křížem dokázalo vytvořit ohromné dílo, které ještě nebylo a nebude překonáno jinými ideologiemi! Všechny které chtěli křesťanství nahradit skončily ohromným krveprolitím, nebo jím ještě skončí! Evropa buď bude křesťanská, myslím civilizačně chápu, že asi není možné věřit stejně jak v r. 900, nebo to nebude Evropa! Pokud máte děti, myslete na to!

0 0
možnosti

Maura Irena

15. 1. 2012 22:37
Re: Nechcete křesťanství,

Lidé nemají myslím žádné znalosti o křesťanství.

0 0
možnosti

emancipovaný běloch

15. 1. 2012 15:21
Křesťanství a svoboda?

To podle mého názoru dohromady moc nejde. Dějiny křesťanství jsou dějinami nesvobody lidského ducha.

9 0
možnosti

ExPat

15. 1. 2012 15:47
Re: Křesťanství a svoboda?

Nemohu než souhlasit.

Křesťanství toho se svobodou mnoho společného opravdu nemá. Ani historicky, ani dnes.

1 0
možnosti

janduben

15. 1. 2012 14:16
penize

to je skutecna svoboda v tomto svete, nevim jestli vam to prozradi bohati, ale chudi, kteri se musi drit 12h denne a nemaji zadny volny cas, nepodivaji se dal nez za hranice vesnice atd., by o svobode mohli vypravet

1 0
možnosti

janduben

15. 1. 2012 14:17
Re: penize

a samozrejme, cim striknejsi vira, tim mene svobody, svoboda jednotlivce nikdy neni absolutni, ale vira ji omezuje jeste nad nutnou mez, coz verici resi obvykle tim, ze prikazani sve viry hojne porusuji, tedy prostym pokrytectvim

0 0
možnosti

J i ř í

15. 1. 2012 14:07
Naprosto souhlasím.

Ale v naší společnosti je jeden problém. Volná zvířata si chrání svoji svobodu, nechtějí se dát chytit. Jenže když už jsou chycena a tráví celý život v kleci, tak po otevření klece nedokáží žít ve svobodě a do klece s jistým žvancem se dobrovolně chtějí vrátit. A stejné je to s mnohými lidmi u nás po roce 1989.

2 0
možnosti

Maura Irena

15. 1. 2012 14:09
Re: Naprosto souhlasím.

Protože jsou nejistí, bojí se, že přijdou o to málo, co mají, mají zkušenosti s bezmocí a nevěří si, že to dokáží překonat. A taky se jim nechce.

0 0
možnosti

Faustino

15. 1. 2012 14:05
Pokud je ideálem

křesťanství svoboda, proč Ježíš nic neřekl proti otroctví?

1 0
možnosti

Maura Irena

15. 1. 2012 14:07
Re: Pokud je ideálem

Jak to, že ne? Vždyť o něm mluvil mnohokrát ...

0 0
možnosti

Jan Kraus

15. 1. 2012 14:01
Jsem Který Jsem

Bůh je sloveso. Jsem, Který Jsem. A víra je živá - to není moudrost minulých křesťanských filozofů, ale současné, konkétní, láskyplné Boží jednání. Žehnám Vám hlubokým dotykem Boha Všemohoucího!

0 0
možnosti

Maura Irena

15. 1. 2012 14:02
Re: Jsem Který Jsem

V

0 0
možnosti

Otto Katz - feldkurat

15. 1. 2012 13:53
Dobré!

Dávám karmu a těším se na diskusi! Mám ještě poslední život ;-)

0 0
možnosti

Maura Irena

15. 1. 2012 13:58
Re: Dobré!

;-D Díky

0 0
možnosti