Děkujeme za pochopení.
M98i35l77o74š 54F32. 48P40e61c54h78a71r
Technická:
odkazujete na vydavatelství „Oikúmené“, které se píše takto:
OIKOYMENH
což není totéž jako Oikoymenh (jak je uvádíte malými písmeny latinkou), nýbrž jde o velká řecká písmena; malými by to bylo správně opět jen řeckými:
Οικουμενη
M93i32l42o83š 27F71. 50P35e96c17h86a58r
Záporné hodnocení Michal Štajnrt 44127
Pan Štajnrt je očividně zbabělý podvraťák, protože nemá pro svoje pod-vraty kousnutí sebemenší argument. Je to docela obyčejný zbaběleček.
D35a68n21i29e83l 55L35e18h14o63t49s11k93ý
Už aj Mojžiš dal lidu tento príkaz:Zachovávajte každý príkaz,ktorý vám dnes prikazujem.."Dt 27,1
,,Dnes ti Hospodin,tvoj Boh,prikazuje,aby si zachovával tieto zákony a zvyky,budeš ich zachovávat a plnit celým svojím srdcom a celou svojou dušov."Dt 26,16.
Plnost srdca a duše sa akosi opomíja.
Samozrejme
P.s.Flusser-Esejské dobrodružství.
I14r13e65n11a 73A72g68h92o78v51á
Esejské dobrodužství - to je moc pěkná kniha děkuji
B48o63h54u47m64i12l 12M27i89c26h28a62l
Pěkné, snad jen "tendence Ježíš považovat za pouhého prostého rolníka" by mělo být spíš "tesaře". Řemeslo se dědilo, nejen tehdy, ale i před tím a potom.
I36r21e76n97a 52A62g88h39o81v41á
On žil mezi lidmi, ve společnosti, která se zabývala zemědělskou výrobou a není tu důraz na jeho osobní zaměření. Důkazem budiž jeho podobenství. Díky
J89a22n 68Ř83e33h32á44č28e64k
Zajímavý blog
Josephus je pozoruhodná postava. Ta historka o Deciovi (z Testimonia) v sobě skoro nese předzvěst neposkvrněného početí a taky resurekce. V "Židovských válkách" se zase vyskytuje rebel Jesus působící na břehu jezera Gennesareth, což trochu evokuje novozákonního "rybáře lidí", i když třeba v Atwillově pojetí (viz Caesar's Messiah) to působí trochu jako šibeniční humor...
B55o26h49u79m30i10l 87M52i11c61h31a20l
Jméno Je(ho)šua nebylo výjimečné (znamená Hospodin je vysvobození). Jesus se z něj stal přepisem do řečtiny (jak jsem se dozvěděl od odborníků, jméno v řečtině muselo končit na -s nebo -n, aby v tom Řekové rozpoznali jméno a další transformace na Ježíš jde na konto misionářů a našich předků, kteří rozlišovali ostré "s" a měkké "š", těm misionářům rozuměli jejich měkčí "s" jako "š",, takže "Ješuš"). Podobně se z Elijahu (Hospodin je můj Bůh) stal Elijáš.
K89a96r73e25l 39C89h22r87a17s73t42i77n80a
Paní Ireno, máte ušlechtilé zájmy. Čtu Vaše občasné texty a doporučuji, abyste pokračovala. Přeji zdraví, dobrou mysl a vděčné čtenáře!
I77r79e82n71a 60A72g45h86o40v56á
Děkuji, od Vás je to pro mne ctí. Já jsem tyto své zájmy zhodnotila tím, že studuju na doktorandském studiu starověk, moc mne to baví a všechno, co vím, chci dát lidem, které to baví taky. Povídat si o Ježíšovi a jeho době, co je smyslem jeho počínání, o jeho prostředí, o historii Palestiny, přináší lidem radost, i bez high teologie, pokud ji nerozumí. Ten vztah k Ježíši přijde, když navštívíte ta místa v Palestině - už tehdy mne napadlo, jak o něm psát pro všechny. Třeba i pro ty, kteří tomu všemu nevěří.
Seznam rubrik
- Antika
- Román o orosených růžích
- Umění
- Vídeňské bonbónky
- In memoriam
- Články roku 2011
- 2011 Povídky z maloměsta
- Příroda a její dary
- Hudba pro specialisty na etno
- Zahrada
- 2013
- Územní členění a problematika
- Sociální problematika v ČR
- Martin a Liliana
- Biblické dějiny
- Stres. frustrace, deprese nebr
- 2014
- Mezi drakem a hadem
- Společnost
- Články roku 2010
- 2015
- Z historie
- Demokracie
- Politika
- Smlouvy nejsou kus papíru
- Rodina a život kolem ní
- Tajemství zdraví a krásy
- Umět vařit je -in -
- Povídky a novely na sobotu
- Moje domácí kuchyně
- Milostná lyrika
- Až budou padat hvězdy
- On ženatý, ona vdaná
- Můj rozmarný Bůh, harmonie
- Náboženství
- Občanský zákoník a předpisy so
- Pohádky
- Těžké chvíle s lehkým srdcem
- Filozofování s filozofy
- Ženou v každém věku
- Paragrafy
- 50 +
- Druhé housle
- Čtenářský deník
- Osobní
- Nezařazené
- Rok 2012
- 2017
- Rok 2016