Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J54a35k50u74b 29K48n29e58c52h77t95o88v43s23k15ý
Výuční list je dnes k ničemu pokud nepracujete v oboru. Kdysi člověk měl s výučním listem větší možnosti. Dnes nemáte šanci sehnat s výučnákem lepší práci. každý člověk má právo si doplnit vzdělání. Mistrovská zkouška je pouze bonus. Minimum lidí ví někdy ve 14 letech co chce v životě dělat. Minimum lidí s výučním listem bude dělat v oboru až do důchodu. Kvůli třeba řemeslu bude brzy zdravotně opotřebovaný. A studovat dálkově je problém, pokud vám zaměstnavatel nevýjde vstříc a každý týden vás na 10 nebude pouštět do školy. Proč by to zaměstnavatel kolikrát dělal, když vyšší kvalifikaci u něj nevyužijete. Výuční list je v dnešní době ve většině případů cestou do chudoby!
D50a81l12i91b54o63r 62R28o92z86s86y30p70a39l
Nesmysl, mnozí dobří řemeslníci jsou na tom finančně mnohem líp, než někteří lidé s neupotřebitelným VŠ vzděláním.
J45o59s28e96f 65N48i59k53l
p.Vlasákovi...souhlasím s vámi...totalitní základní vzdělání bylo popliváno, místo aby se na něm, protože bylo kvalitní, stavělo..největším problémem současného základního vzdělání je kázeň žáků, "hloupá" inkluze, byrokracie, vztah rodičů a náhled na vzdělání a na učitele..."pokud žák prospívá je to jeho zásluha, pokud neprospívá, může za to učitel a jeho nároky na žáka..nejednotnost vzdělávací a výchovných cílů škol...a memorování jakoby do "našich škol" nepatřilo...
J94o18s37e21f 67N24i13k22l
úroveň vzdělání na všech stupních skutečně upadá...pamatuji, že zdravotní sestra mohla odebírat krev, dávat injekce a spoustu jiných úkonů, které v současné době nesmí provádět, asi víme proč..učeň v oboru opravář zemědělských strojů po předání výučního listu mohl řídit nejen opravovat kombajn, traktor, nákladní auto, měl státní svářečské zkoušky...absolvent elektrotechnické průmyslovky měl srovnatelné znalosti a dovednosti s americkým inženýrem, vyučený zedník dovedl číst jednodušší stavební výkresy a většinou odváděl kvalitní práci....atd.atd..
O73d87s16t85r26a76n52ě60n59ý 91U17ž57i87v41a27t57e28l
M16i28c76h90a76l 73K55a96n65d17a
Nesouhlasím s vámi. Už teď dost rychle klesá potřeba práce s nízkou kvalifikací a tento trend se ještě zrychlí. Dnešní mladí prožijí druhou polovinu svého produktivního věku v éře pokročilé robotizace a bez vzdělání to budou mít velmi těžké.
Vím že rozdělení IQ v populaci je takové, jaké je a nic s tím nenaděláme. Je však možné naučit se své schopnosti využívat o dost více než dnes, ale bez škol to nedokážeme.
Opravdu nevím, proč by úroveň a hlavně zaměření maturity nemohlo být diferencované podle oborů. Avšak jsem si jistý, že snižování počtu maturantů je cestou do technologické zaostalosti.
O82d27s51t93r13a88n74ě23n42ý 64U53ž29i82v75a46t16e56l

M51i94r37o62s90l78a92v 61V95l36a30s95á24k
Samozřejmě Gaussovy. To ten otravný našeptávač.

M60i88r59o68s68l43a18v 97V13l67a22s28á83k
Přírodě neporučíš. IQ je v populaci rozložené podle Gauanssovy křivky. Pokud tedy mají mít maturitu "všichni", pak se musí snížit její úroveň na míru těch nejslabších. Prostě neomarxistické rovnostářství zabalené do technokratické mlhy. Spíše je třeba zvýšit úroveň základního vzdělávání.
O92d74s85t45r10a54n70ě27n13ý 11U37ž54i91v48a58t42e17l
O61d54s26t27r13a63n69ě23n17ý 13U97ž58i47v37a24t43e16l
J84o27s74e59f 36N74o35ž96i56č87k31a
Já myslím, že dobře víte, že ne všichni ředitelé se v tomhle směru chovají uvědoměle - dokud budou střední školy placeny dle počtu zapsaných žáků, budou mnozí ředitelé přijímat každého, kdo se přihlásí, aby škola naplnila svou kapacitu.
Ono ředitelé si již v současné době nějaké cut-off skóre nastavují, ovšem problém je v tom, že si ho mohou nastavit tak, aby ho splnil prakticky každý - proto by bylo rozumnější stanovit ho centrálně.
Mimochodem, případ lékařské fakulty v Ostravě, kde ke studiu přijímali na úkor úspěšnějších i uchazeče, kteří přijímací zkoušky nezvládli, mluví za vše:
L23u76m94í58r 65V95i16t67h11a
V lecčems s Vámi souhlasím - maturita skutečně není pro každého, a zavedení mistrovských zkoušek je dobrý nápad.
Rozhodně ale nesouhlasím s blahosklonným doporučování učiliště jako místa, kde "bude dobře" těm, kteří jsou na maturitu příliš hloupí. Věřte mi, že nebude. Dobrá učiliště rozhodně nejsou žádným odkladištěm těch, co nemají jinou šanci. Jsou to náročné střední školy, a například u strojních oborů, opravárenství a dalších by bylo třeba, aby se doba studia prodloužila na 4 roky jako ve standardních středních školách. Je to na delší povídání...

J66i88ř20í 26K31i91n51d72l
K čemu je mně zedník s maturitou, který neumí postavit zeď. Prostě to tak bylo, ne každý měl na to jít studovat a vyučil se.
- Počet článků 380
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1899x