Děkujeme za pochopení.
J45a11k80u95b 51K49n62e79c73h39t71o55v25s96k97ý
Výuční list je dnes k ničemu pokud nepracujete v oboru. Kdysi člověk měl s výučním listem větší možnosti. Dnes nemáte šanci sehnat s výučnákem lepší práci. každý člověk má právo si doplnit vzdělání. Mistrovská zkouška je pouze bonus. Minimum lidí ví někdy ve 14 letech co chce v životě dělat. Minimum lidí s výučním listem bude dělat v oboru až do důchodu. Kvůli třeba řemeslu bude brzy zdravotně opotřebovaný. A studovat dálkově je problém, pokud vám zaměstnavatel nevýjde vstříc a každý týden vás na 10 nebude pouštět do školy. Proč by to zaměstnavatel kolikrát dělal, když vyšší kvalifikaci u něj nevyužijete. Výuční list je v dnešní době ve většině případů cestou do chudoby!
D85a60l24i58b82o70r 51R67o36z58s44y34p36a90l
Nesmysl, mnozí dobří řemeslníci jsou na tom finančně mnohem líp, než někteří lidé s neupotřebitelným VŠ vzděláním.
J36o38s10e81f 72N66i95k70l
p.Vlasákovi...souhlasím s vámi...totalitní základní vzdělání bylo popliváno, místo aby se na něm, protože bylo kvalitní, stavělo..největším problémem současného základního vzdělání je kázeň žáků, "hloupá" inkluze, byrokracie, vztah rodičů a náhled na vzdělání a na učitele..."pokud žák prospívá je to jeho zásluha, pokud neprospívá, může za to učitel a jeho nároky na žáka..nejednotnost vzdělávací a výchovných cílů škol...a memorování jakoby do "našich škol" nepatřilo...
J50o45s27e96f 35N38i20k48l
úroveň vzdělání na všech stupních skutečně upadá...pamatuji, že zdravotní sestra mohla odebírat krev, dávat injekce a spoustu jiných úkonů, které v současné době nesmí provádět, asi víme proč..učeň v oboru opravář zemědělských strojů po předání výučního listu mohl řídit nejen opravovat kombajn, traktor, nákladní auto, měl státní svářečské zkoušky...absolvent elektrotechnické průmyslovky měl srovnatelné znalosti a dovednosti s americkým inženýrem, vyučený zedník dovedl číst jednodušší stavební výkresy a většinou odváděl kvalitní práci....atd.atd..
O69d39s60t12r97a62n40ě38n37ý 25U90ž27i55v47a48t14e36l
M88i68c96h74a70l 28K64a52n76d42a
Nesouhlasím s vámi. Už teď dost rychle klesá potřeba práce s nízkou kvalifikací a tento trend se ještě zrychlí. Dnešní mladí prožijí druhou polovinu svého produktivního věku v éře pokročilé robotizace a bez vzdělání to budou mít velmi těžké.
Vím že rozdělení IQ v populaci je takové, jaké je a nic s tím nenaděláme. Je však možné naučit se své schopnosti využívat o dost více než dnes, ale bez škol to nedokážeme.
Opravdu nevím, proč by úroveň a hlavně zaměření maturity nemohlo být diferencované podle oborů. Avšak jsem si jistý, že snižování počtu maturantů je cestou do technologické zaostalosti.
O34d33s70t10r29a34n84ě65n61ý 16U27ž37i75v69a52t44e51l
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/072022/2607202243ED326DABDA9DD42AB2DBACEAB91D69.jpg)
M15i52r36o12s96l23a70v 46V69l22a73s97á20k
Samozřejmě Gaussovy. To ten otravný našeptávač.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/072022/2607202243ED326DABDA9DD42AB2DBACEAB91D69.jpg)
M94i58r31o29s15l14a66v 24V70l92a69s80á86k
Přírodě neporučíš. IQ je v populaci rozložené podle Gauanssovy křivky. Pokud tedy mají mít maturitu "všichni", pak se musí snížit její úroveň na míru těch nejslabších. Prostě neomarxistické rovnostářství zabalené do technokratické mlhy. Spíše je třeba zvýšit úroveň základního vzdělávání.
O97d18s60t92r36a31n36ě75n59ý 10U49ž39i36v20a98t63e59l
O21d21s66t50r20a68n16ě55n63ý 48U77ž37i43v59a66t31e20l
J24o62s84e75f 84N51o71ž44i45č57k80a
Já myslím, že dobře víte, že ne všichni ředitelé se v tomhle směru chovají uvědoměle - dokud budou střední školy placeny dle počtu zapsaných žáků, budou mnozí ředitelé přijímat každého, kdo se přihlásí, aby škola naplnila svou kapacitu.
Ono ředitelé si již v současné době nějaké cut-off skóre nastavují, ovšem problém je v tom, že si ho mohou nastavit tak, aby ho splnil prakticky každý - proto by bylo rozumnější stanovit ho centrálně.
Mimochodem, případ lékařské fakulty v Ostravě, kde ke studiu přijímali na úkor úspěšnějších i uchazeče, kteří přijímací zkoušky nezvládli, mluví za vše:
L89u77m92í66r 59V20i80t57h24a
V lecčems s Vámi souhlasím - maturita skutečně není pro každého, a zavedení mistrovských zkoušek je dobrý nápad.
Rozhodně ale nesouhlasím s blahosklonným doporučování učiliště jako místa, kde "bude dobře" těm, kteří jsou na maturitu příliš hloupí. Věřte mi, že nebude. Dobrá učiliště rozhodně nejsou žádným odkladištěm těch, co nemají jinou šanci. Jsou to náročné střední školy, a například u strojních oborů, opravárenství a dalších by bylo třeba, aby se doba studia prodloužila na 4 roky jako ve standardních středních školách. Je to na delší povídání...
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/052021/14052021747FC731A132D201BB8962B9BFF0957C.jpg)
J45i86ř49í 53K47i71n82d58l
K čemu je mně zedník s maturitou, který neumí postavit zeď. Prostě to tak bylo, ne každý měl na to jít studovat a vyučil se.
- Počet článků 376
- Celková karma 12,67
- Průměrná čtenost 1897x