- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Výuční list je dnes k ničemu pokud nepracujete v oboru. Kdysi člověk měl s výučním listem větší možnosti. Dnes nemáte šanci sehnat s výučnákem lepší práci. každý člověk má právo si doplnit vzdělání. Mistrovská zkouška je pouze bonus. Minimum lidí ví někdy ve 14 letech co chce v životě dělat. Minimum lidí s výučním listem bude dělat v oboru až do důchodu. Kvůli třeba řemeslu bude brzy zdravotně opotřebovaný. A studovat dálkově je problém, pokud vám zaměstnavatel nevýjde vstříc a každý týden vás na 10 nebude pouštět do školy. Proč by to zaměstnavatel kolikrát dělal, když vyšší kvalifikaci u něj nevyužijete. Výuční list je v dnešní době ve většině případů cestou do chudoby!
Nesmysl, mnozí dobří řemeslníci jsou na tom finančně mnohem líp, než někteří lidé s neupotřebitelným VŠ vzděláním.
p.Vlasákovi...souhlasím s vámi...totalitní základní vzdělání bylo popliváno, místo aby se na něm, protože bylo kvalitní, stavělo..největším problémem současného základního vzdělání je kázeň žáků, "hloupá" inkluze, byrokracie, vztah rodičů a náhled na vzdělání a na učitele..."pokud žák prospívá je to jeho zásluha, pokud neprospívá, může za to učitel a jeho nároky na žáka..nejednotnost vzdělávací a výchovných cílů škol...a memorování jakoby do "našich škol" nepatřilo...
úroveň vzdělání na všech stupních skutečně upadá...pamatuji, že zdravotní sestra mohla odebírat krev, dávat injekce a spoustu jiných úkonů, které v současné době nesmí provádět, asi víme proč..učeň v oboru opravář zemědělských strojů po předání výučního listu mohl řídit nejen opravovat kombajn, traktor, nákladní auto, měl státní svářečské zkoušky...absolvent elektrotechnické průmyslovky měl srovnatelné znalosti a dovednosti s americkým inženýrem, vyučený zedník dovedl číst jednodušší stavební výkresy a většinou odváděl kvalitní práci....atd.atd..
to s tim ucnem plati stale...
s temi zdeniky pochybuji. Od nas ze tridy sel na zednika propadlik, co cist umel horko tezko pismenka, natoz vykresy
Nesouhlasím s vámi. Už teď dost rychle klesá potřeba práce s nízkou kvalifikací a tento trend se ještě zrychlí. Dnešní mladí prožijí druhou polovinu svého produktivního věku v éře pokročilé robotizace a bez vzdělání to budou mít velmi těžké.
Vím že rozdělení IQ v populaci je takové, jaké je a nic s tím nenaděláme. Je však možné naučit se své schopnosti využívat o dost více než dnes, ale bez škol to nedokážeme.
Opravdu nevím, proč by úroveň a hlavně zaměření maturity nemohlo být diferencované podle oborů. Avšak jsem si jistý, že snižování počtu maturantů je cestou do technologické zaostalosti.
Uroven a zamereni maturity je a uz od dob komancu vzdy bylo diferencovane.
Samozřejmě Gaussovy. To ten otravný našeptávač.
Přírodě neporučíš. IQ je v populaci rozložené podle Gauanssovy křivky. Pokud tedy mají mít maturitu "všichni", pak se musí snížit její úroveň na míru těch nejslabších. Prostě neomarxistické rovnostářství zabalené do technokratické mlhy. Spíše je třeba zvýšit úroveň základního vzdělávání.
to mluvite pouze o statni maturite, ktera definuje minimum.
Jinak samozrejme na ruznych skolach ma maturita ruznou uroven.
Mimochodem - rikal mi synovec, ktery studoval maturitni obor na prumyslovce, ale v podstate to byl ucnovsky obor s maturitou (jak se tomu rikalo v 80. letech), ze si mysli, ze matematiku umel lepe, kdyz na skolu prichazel, nez kdyz maturoval.
Ucitelska verejnost leta upozornuje....
Již roky učitelská veřejnost po něčem takovém volá.
atd. atd.
Ve skolstvi je pomerne velka decentralizace. Pravomoc urcit podminky prijeti ma reditel skoly. To neni ucitelska verejnost? Proc ucitele za cut-off skore nelobuji u sveho reditele?
Já myslím, že dobře víte, že ne všichni ředitelé se v tomhle směru chovají uvědoměle - dokud budou střední školy placeny dle počtu zapsaných žáků, budou mnozí ředitelé přijímat každého, kdo se přihlásí, aby škola naplnila svou kapacitu.
Ono ředitelé si již v současné době nějaké cut-off skóre nastavují, ovšem problém je v tom, že si ho mohou nastavit tak, aby ho splnil prakticky každý - proto by bylo rozumnější stanovit ho centrálně.
Mimochodem, případ lékařské fakulty v Ostravě, kde ke studiu přijímali na úkor úspěšnějších i uchazeče, kteří přijímací zkoušky nezvládli, mluví za vše:
V lecčems s Vámi souhlasím - maturita skutečně není pro každého, a zavedení mistrovských zkoušek je dobrý nápad.
Rozhodně ale nesouhlasím s blahosklonným doporučování učiliště jako místa, kde "bude dobře" těm, kteří jsou na maturitu příliš hloupí. Věřte mi, že nebude. Dobrá učiliště rozhodně nejsou žádným odkladištěm těch, co nemají jinou šanci. Jsou to náročné střední školy, a například u strojních oborů, opravárenství a dalších by bylo třeba, aby se doba studia prodloužila na 4 roky jako ve standardních středních školách. Je to na delší povídání...
K čemu je mně zedník s maturitou, který neumí postavit zeď. Prostě to tak bylo, ne každý měl na to jít studovat a vyučil se.