Proč jsou stránky o radaru na redakčním systému MAFRA

Někteří z vás poznali, že stránky o protiraketovém radaru v Česku www.protiraketam.cz, které v pondělí spustila vládou najatá agentura AMI Communications, mají v sekci „Diskuse“ podobný zdrojový kód jako stránky iDNES.cz. 

Není to nic tajného. Společnost MAFRA, provozovatel iDNES.cz a vydavatel MF DNES, pronajala agentuře AMI  Communications jeden ze svých redakčních systémů – ORIS (zkratka znamená Otevřený Redakční Informační Systém). Uvádí se to i na www.protiraketam.cz pod odkazem „O webu“: „Server www.protiraketam.cz používá ORIS – internetový redakční systém Multimediální divize MAFRA, a.s., © MAFRA, a.s.“ 

A není na tom ani nic špatného. Proč?  

Redakční systém nepronajala redakce iDNES.cz, ta je naprosto striktně oddělená jak od obchodního oddělení, které na těchto úspěšných stránkách úspěšně prodává reklamu, tak od produkčního oddělení. 

A produkční oddělení, které se především stará o to, aby dobře fungovaly stránky nejen www.idnes.cz a www.idnes.tv, ale i www.lidovky.cz, www.ocko.tv a řada dalších z mediální skupiny MAFRA, také rádo přispěje do společného měšce: tím, že svůj hotový produkt nebo svou práci pronajme.  

Takže na redakčním systému z dílny MAFRA běhá například i www.ikoktejl.cz, www.pravda.sk, www.natoaktual.cz, stránky Magistrátu města Pardubic, Univerzity Pardubice, České komory architektů atd. Všechny subjekty mají stoprocentně nezávislé přístupy, jeden nevidí do „šuplíku“ toho druhého. A do dneška možná o sobě ani navzájem nevěděly.  

Podobně tiskárna Mafraprint vydavatelství MAFRA tiskne například reklamní letáky, inzertní noviny nebo noviny městských částí. Prostě využívá volné kapacity.  

Třeba stejně jako všechna média, která před volbami (možná nejen před nimi) zveřejňují inzeráty vládních i opozičních stran, padni komu padni. 

Když nás tedy oslovila AMI Communications, brali jsme to jako jednu z dalších příležitostí, jak vylepšit příjmovou stránku rozpočtu. Nic víc, nic míň.  

Redakce o tom neměla ani tušení a píše si po svém. Jak o aktivitách proti radaru, tak pro radar. Důkazem jsou články s titulky Kampaň o radaru se zpozdila. A nestranná není  

http://zpravy.idnes.cz/kampan-o-radaru-se-zpozdila-a-nestranna-neni-fzj-/domaci.asp?c=A071022_131836_domaci_dp  

nebo  

Odpůrci radaru objedou autobusem celé Česko  

http://zpravy.idnes.cz/odpurci-radaru-objedou-autobusem-cele-cesko-fz3-/domaci.asp?c=A071022_111827_domaci_miz

Bez ohledu na to, co si o tom myslí ta, či ona strana.

Jaroslav Kábele, ředitel iDNES.cz (internetových aktivit MAFRA a.s.)


Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Redakční blog iDNEScz | úterý 23.10.2007 11:32 | karma článku: 26,27 | přečteno: 11565x