- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Teď narážím na velmi často opakovanou reklamu na polévku s knedlíčky. Tam si je krade celá rodina, otec lže dědečkovi, máma tátovi, bratr tluče sestru, aby odvedl pozornost od své krádeže a nakonec je okřiknut ten jediný, kdo je v celé rodině nevinný, tedy dědeček, co obědvá s dalekohledem na krku. Jak příznačné pro naši společnost.
Necháváme si nalhávat nejrůznější blbosti, zejména před volbami (protože po nich nás už nikdo nepotřebuje) a podléháme klamu, že nám někdo pomůže. Je zajímavé, jak pokaždé zapomeneme, že dotyčný nic dobrého nedělal ani předtím. Nevrtá nám v hlavě, že se po volbách pravděpodobně nebude chovat jinak.
Ve chvíli, kdy se provalí nějaké selhání (samozřejmě, že jednotlivce), nastupuje tým dobře cvičených odborníků, aby totálně rozmetal původní pravdu na malé kousky a pomocí mediálního mixéru vytvořil neprůhlednou emulzi polopravd a lží. A to nemluvím o justici, která je tradičně slepá (hluchá a nemohoucí). Pokud se ovšem stane zázrak a někdo náhodou dělá to, co má, je důrazně okřiknut, aby se z toho náhodou nestalo pravidlo.
A co z toho plyne? Že bychom neměli podléhat reklamě. Je to nadsázka. V praxi přece nejde o knedlíčky, ale o kvalitu našich životů. Ten, kdo lže a krade, směřuje do pekla. Osobního pekla výčitek a ztráty sebeúcty.
Petr Hroch Binder, poutník Hroch
Další články autora |
Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...