- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dnes jsem byl na dalším vyšetření. Sono břicha, takové to luxování, jestli nejsem těhotný s játry. Musím být nalačno a nevyprázdněn. Celkem fuška, když mne objednali skoro na desátou. V čekárně je několik lidí, jsme na poliklinice Mazurská. Překvapuje mě, že se tu ještě platí třicet korun. Nakonec mě zavolají do ztemnělé vyšetřovny. Jsem vyzván, abych si odložil do půl těla. V tom se dozvídám, že mám žádanku z nemocnice a že mne nevyšetří, protože jim to pojišťovna neproplatí.
Jsem překvapený a začnu se opět oblékat. Netušil jsem, že existují různé žádanky. Ty, na které vás nikdo nevyšetří a ty druhé. Prý si mám sehnat žádanku od obvodního lékaře.
Jsem pojištěncem VZP. Opravdu je tato pojišťovna takto nastavena, že proplácí pouze některé žádanky? A jak se vlastně pozná správná žádanka? A co na to ministerstvo zdravotnictví? Že mlčí a má spoustu práce s rozdělováním mimořádných odměn pro vrcholně pracující úředníky? A co pacient? Dojde si ke svému praktickému lékaři, vyčká frontu v čekárně a požádá ho o novou žádanku. Pak se objedná na nové vyšetření a bude doufat, že se nezmění postup zdravotní pojišťovny a nezačne proplácet pouze liché žádanky na recyklovaném papíru.
Petr Hroch Binder
Další články autora |