- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Díváte se na přívětivé tváře a to je vše, co lze o nich říct. Nevybaví se vám vůbec nic - s ničím se vám ta jména nespojí. Nedejbože, že by se vám vybavil nějaký čin, nějaké téma, nějaká myšlenka, které nositelem je ta vypulírovaná tvář... A to je dnes hodnota - mít obličej, s kterým si nikdo nic nespojí. To pak můžete dělat politickou kariéru:-)) Celé to na mě působí, jakoby politické strany dělaly marketing pro lidi, které si ta strana vymyslela, kteří neexistují. Pro takového ideálního voliče:-)) Který nic nechce a rozhodovat se bude podle líbivosti lesklých plakátků... Jistěže se jim pár hlasů podaří ulovit, ono to nějakou podvědomou roli pochopitelně hraje, ale je to tak neefektivní - vzhledem k poměru cena výkon.
Kdybych já byla politickým stratégem, zaměřila bych se na nevoliče - těch je fakt nejvíc. Kdyby se mě je podařilo oslovit, mohla bych vyhrát volby. Ptala bych se - Proč jsou tak znechucení? Co jim chybí, jaký podnět by je přivedl k urně? Jací lidé by je mohli oslovit? Tady se furt vedou líté a drahé boje o skupinku pár zoufalců, kteří mají zbytnělé centrum zodpovědnosti a k volbám chodí i kdyby na chleba nebylo. Doplňuje je skupinka zfanatizovaných a naštvaných podivínů, kteří se nechají vyburcovat lidmi typu "Rath, Paroubek".
Až mi srdce pláče, když vidím, kolik peněz je do těch vykrášlených prezentací investováno. Ale peníze za politiky práci neudělají - to je vzkaz pro vás, pane Soukupe:-)) - pořád ještě je to o lidech. Ale dobrých lidí se nedostává, proto se lidi o politiku nezajímají a nechodí k volbám. Těch pár dobrých se neumí prodat a ti nedobří to dohání perfémováním obalů hýřících barvami a myslí si, že nikdo ty balíčky ani nebude chtít rozbalovat:-)) To jsem teda zvědavá, jak dlouho tyhle strategie budou fungovat...
Když se podíváte i zpětně na výsledky voleb, tak počet voličů jednotlivých stran se zas tak moc nemění - ať dají na kampaně kolik peněch chtějí. V podstatě jsou výsledky lehce předvídatelné a pořád stejné. Myslím si, že by ty výsledky byly stejné bez ohledu na kampaně. Ale hoši pořád sedí a vymýšlejí - které barvy jsou přívětivější, jestli nanicovatého kandidáta vyfotit zleva nebo zprava, stylizují hesla, platí hromady peněz za reklamní odborníky, kteří se můžou přetrhnout, aby všechny materiály byly sladěné a dokonalé... aby slova byla správně úderná a obrázky dětí a důchodců dost dojímavé nebo naopak dost optimistické... Hoši, hoši, tolik energie, tolik peněz a to drtivé vítězství pořád nepřichází! Asi něco bude špatně, nemyslíte?
A po volbách? Plná studia politologů rozebírají každou drobnou nuanci v programech stran, každé slůvko předsedů a těch pár politiků, kteří občas jsou schopni říct nějaký vlastní názor. A voliči? Ti si o tom myslí svoje - protože když přijde volební čas a oni jsou konfrontováni s konkrétními lidmi ve svém místě bydliště, tak zjistí, že je to o ničem, kde nic tu nic... Zaměnitelné postavy bez ohledu na strany, za které kandidují... Když někoho znají, tak většinou negativně - vždyť to je ten, co bere, co má stopadesát funkcí, co o něm kolují hrůzostrašné historky... A toho mám volit? Pche, to radši nikam nepudu... Jak říkám, ještě pořád je to o lidech, o tom jak jsou důvěryhodní. A ti, kteří nemluví a jen se usmívají, ti zaujmou jen nakrátko. Nic negativního se o nich neví, ale většinou je to proto, že opravdu nic nedělají, nemají žádné názory, raději nemluví, drží se zkrátka. To se zakrátko provalí, lidi nemůžete vodit za nos donekonečna a než aby volili tupé figuríny, raději zůstanou sedět doma!
Tak se pořád vedou kruté boje o hrstku lidí, kteří ještě jsou ochotni jít k volbám. Pořád dokola, s víceméně pořád stejnými výsledky - a co je podivuhodné - pořád to stojí více peněz. Je až směšné, jak ODS pronajme patro budovy a honosně to nazve lodní palubou a lidem ve štábu dokonce koupí polní lehátko a spacák. Všichni se budou moct přetrhnout a pak uspořádají sérií mítinků v centrech měst v nevhodnou hodinu, kam přijde pár maminek na mateřské, pár členů a věrných fanoušků (většinou rodinní příslušníci papalášů) a nezbytná parta socek, která přijde na párek a pivo zdarma. Jo a taky se většinou rozdávají propisovačky:-)) Pořád se jen vymýšlejí obaly, ale o obsahu - o tom se raději moc nemluví... Takže tak:-))
Další články autora |
Výživné kaše GERBER Grain&Grow přináší to nejlepší ze světa obilovin. Potěší všechna malá bříška a především uspokojí potřeby děťátka v klíčovém...