- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
SANEP
Jistě se po přečtení takových předvolebních průzkumů nabízí otázka: „Proč se stále dokola opakují ty samé strany? Proč vždy stačí pár let, aby se zapomněly staré hříchy dnešní opozice a proč je lidé budou znovu volit?“
Lidé jsou totiž obecně hrozně líní sledovat i jiné strany, případně si snadno udělají názor na základě pouze jednoho videa či článku. Jak jsem se sám mohl mnokrát v různých debatách na ulici přesvědčit, spousta lidí nesledující politiku má před volbami v hlavě jen ty strany, které jsou mediálně protlačované a o kterých se mluví. A samozřejmě z nich se pak rozhoduje koho volit.
Pro nové strany je ale téměř nadlidský výkon se nějakým způsobem prosadit a dostat do hledáčku medií. V minulosti se prosadily VV a letos to vypadá, že se podobně prosadí i ANO 2011 (možná i s ještě větším úspěchem). V obou případech jasná ukázka toho, jak je důležité mít desítky až stovky milionů na kampaň. Jenže k tomu, aby strany takový rozpočet k dispozici vůbec měly, je zapotřebí značná investice od vlivných jednotlivců, a taková investice smrdí vždy nějakou protislužbou nebo vidinou rentability.
Za výsledky voleb si zkrátka můžeme/budeme moci sami, neboť ruku na srdce, kdo si opravdu čte programy jednotlivých stran, a to i těch, které v médiích prakticky nevidíme?
Další články autora |
S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...