Podvodná reklama Oriflame

Je až neskutečné, co všechno si PR manipulátoři ve své hamižné touze po vyšších ziscích dovolí. V jejich podání se ze skutečného světa stává naprostý paskvil, ba co, absurdní parodie, které je nutno se z plna hrdla vysmát.

Jen považte. V počítačovém časopise CHIP vyšel inzerát, ve kterém se píše o zamilovaných párech a mladých mužích, po kterých pasou krásné ženy. A následuje tento neuvěřitelný klamavý text:

O kom teď mluvíme? O odbornících informačních technologií. Ti se v posledních třech letech rozhodli pootočit svým zažitým obrázkem ve společnosti a především v očích žen. Díky pánské kosmetice Oriflame, jejíž přípravky přesně vystihují drobné i docela zásadní potřeby mužů, odpovídají nyní ženy v průzkumech obráceně. Je zřejmé, že tito novodobí hrdinové, kteří vylezli ze svých slují, svůj nově nabytý status již neopustí.

Je to lež, lež, a samá lež. Opravdický ajťácký odborník má jednu provždy zvolenou milenku - počítač. To je jeho pravá a skutečná láska, před kterou se nepotřebuje módit, vonět a celkově utrácet vydělané peníze za nesmysly. Správný ajťák investuje do své milenky. Přestože v mládí mívá také nějaké fyzické potřeby, jeho duch pluje jinudy.

Děvčata, pokud potkáte manekýna nagelovaného a navoněného kosmetikou Oriflame, který vám bude tvrdit, že je ajťák, pak vězte, že je to leda tak podvodník. Nebo právník či obchodník, kterého zaměstnali v IT firmě. Ono je to vlastně jedno, můžete si být však jisty, že to žádný opravdický ajťácký odborník není. Protože opravdický ajťák nemá buďto žádnou milenku, nebo dvě. V tom druhém případě první milence řekne, že je u druhé, té druhé řekne, že je u první, a pak si jde v klidu například programovat, či řešit jiné zajímavé úlohy.

Opravdický ajťák také nebude z hořícího domu zachraňovat vás, jak máte nasledované z hloupých romantických béčkových filmů, ale bude zachraňovat především počítače a ještě na vás bude řvát, že se musíte vrátit pro tamto či ono, na čem jsou uložena jeho cenná data. Až na vás spadne hořící trám, nebude plakat pro vás, ale pro data, která jste nestačila vynést do chladného bezpečí.

Skutečný svět pravého ajťáka totiž neleží kdesi na povrchu, ale hluboko uvnitř, v jeho srdci či duši, či jak si to představujete. Ajťák totiž není žádný povrchní tvor. Okolní svět ho zajímá jen tehdy, lze-li ho připojit k internetu. Co není připojené, neexistuje. A tak i vy, děvčata, jakmile vstanete od počítače a začnete ajťáka prudit něčím, jako je kultura, sprcha a podobné nesmysly, vězte, že si tak vytvoříte nepřítele. Jídlo mu noste zásadně k počítači a pokud ho potřebujete od počítače odlákat, pak jen opravdu na dobu velmi krátkou a nezbytně nutnou.

Od časopisu CHIP je zveřejňování takovýchto inzerátů opravdu velmi neuvážlivé. Už jednou měly počítačové časopisy malér kvůli zveřejňování reklamy na tabákové výrobky - po stížnostech ze strany čtenářů takové reklamy stáhly. Stejný osud by měl potkat i reklamy na kosmetiku. Nakonec, smrdí to dost podobně.

Autor: Zbyšek Hlinka | sobota 28.1.2012 20:53 | karma článku: 21,26 | přečteno: 1860x
  • Další články autora

Zbyšek Hlinka

Důchodci, i vám Babiš lže

7.5.2024 v 22:18 | Karma: 22,00

Zbyšek Hlinka

Pochod hrdosti plešounů

17.8.2023 v 21:38 | Karma: 19,69