Poprvé u moře

Od té chvíle, co mám možnost půjčit si byt od kamarádky v Belgii, vyrážíme každé léto s dcerou a mou sestrou na dámskou jízdu do Belgie. Bydlíme v Bruselu a vlakem podnikáme na výlety nejen po Belgii, ale zkusily jsme také Paříž, a letos i Amsterdam.

Jízdenky si nakoupíme po netu hodně dopředu, cena je pak velmi příjemná. Cestování vlakem je v těchto zemích suprr, vlaky jezdí velmi často a využíváme různé slevy. Pokud je třeba ubytování, hostely nám vyhovují. Chce to jen trochu plánování. Takže s batůžkem na zádech vyrážíme za zážitky.Vloni v  Belgii  jsem měla možnost ve svých 38 letech vidět poprvé v životě moře. Výlet do přístavu Ostende….. při cestě z nádraží na pobřeží  jsem si říkala: Holka, to jak poprvé uvidíš obraz moře, tak si to budeš pamatovat celý život … a taky jo, najednou je přede mnou pláž a za ní …. a za ní móóóře. Snad ani skleróza mi nevymaže ten pohled. Poprvé si sama nasbírám mušličky, poprvé  vylovím kamínky vyhlazené mořskou solí, poprvé…. škoda jen, že je dnes zákaz koupání – vítr, velké vlny, a taky není moc teplo. Nevadí, sundáme si boty, vyhrneme si kalhoty nad kolena a šup zkraje moře užít si slaného šplouchání. Připadám si jak ve filmu, konečně u moře,  a tak mi nevadí vítr, zima ani mokré kalhoty. Za chvíli už jsem mořem  nakochaná a opatrně se dostávám na molo z kamenů, abych se osušila a  obula. Stále je to romantika, vítr, moře, rackové…..a najednou sprška ze shora. Pos...l (slušně se to fakt nazvat nedá) mě racek ale tak, že jsem zaneřáděná od hlavy až k patě a od foťáku pověšeného na krku se to odráží i na ostatní………… tak moře zase dalších 38 let nemusím, kdovíjaký zážitek to zas nebyl :-))).

Autor: Marie Heřmánková | úterý 4.9.2007 13:24 | karma článku: 11,83 | přečteno: 1294x

Marie Heřmánková

Splnil se mi jeden z mých životních snů

Už dlouho jsem se těšila, že budeme chodit do ZOO s vnoučátkem. Ale budoucí matka našich vnoučat studovala a studovala, a následně trávila spoustu času v laboratoři s kmenovými buňkami.

15.7.2020 v 7:00 | Karma: 19,92 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Jak jsem potkala úchyla

Zaspala jsem, sotva to stíhám na čas do práce, prohýbám se pod těžkou taškou, tramvaj narvaná. Stojím namačkaná u dveří a tvářím se jak sto čertů, v obličeji mám veškeré utrpení světa. Jsem nešťastná chudinka.

10.9.2018 v 8:21 | Karma: 22,07 | Přečteno: 1502x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Taky řešení! Snad z toho horka.

Jedu z práce večerní poloprázdnou tramvají. Sedám si k okýnku, místo vedle mne je volné. V hlavě přemítám o dnešním dnu, o horku... těžkopádnost letního podvečera

26.6.2018 v 9:57 | Karma: 28,53 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Stárnout jako techniky se nebojící jedinec

Už před lety jsem si řekla, že budu stárnout jako techniky se nebojící jedinec. Pamatuji si, jak jsem v dětství nechápala naši sousedku, když si neuměla pustit televizi vypínačem (o dálkových ovladačích neměl nikdo ani ponětí),

28.5.2018 v 8:57 | Karma: 7,98 | Přečteno: 364x | Diskuse| Společnost

Knedlíková charita

Protože jsem člověk velmi snadno podléhající emocím a soucitu a totálně důvěřivý, řekla jsem si už hodně dávno, že se k různým charitám postavím s chladnou hlavou, selským rozumem a životaschopnou taktikou.

3.9.2016 v 17:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Al-Džazíra končí v Izraeli, rozhodla vláda. Televize se chce bránit

5. května 2024  13:28,  aktualizováno  16:20

Izraelská vláda v neděli jednomyslně schválila ukončení činnosti katarské televizní sítě Al-Džazíra...

To je antisemitská i Bible? Část republikánů odmítá zákon na ochranu Židů

5. května 2024  15:58

Americká Sněmovna reprezentantů velkou většinou schválila návrh zákona zaměřeného proti...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  15:52

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Policie obvinila řidiče kamionu za smrtelnou nehodu na D1, hrozí mu až šest let

5. května 2024  15:47

Karvinští kriminalisté obvinili litevského řidiče kamionu, který v sobotu narazil do osobního auta...

žena, matka, manželka, dcera, sestra.....