Zpět ve Francouzské Guyaně

Léto na Moravě uteklo jako voda a nastal čas vrátit se na loď do Francouzské Guyany, konkrétně do městečka Saint-Laurent du Maroni. A vypadá to, že jsme odletěli v ten pravý čas...

Když jsme sem na jaře připluli, situace ve Francouzské Guyaně nebyla nejlepší. I díky sousední Brazílii tu stoupal počet pozitivních, zůstalo otevřených pár restaurací, autobusy nejezdily. Zhoršující se situaci jsme mohli pozorovat už z domova, na začátku května jsme totiž odletěli domů. Tam již vše fungovalo tak, jak má.

Saint-Laurent du Maroni

Nyní se situace obrátila. Je to zhruba týden, co jsme odletěli zpět do teplých krajin, to ještě byly otevřené všechny obchody a restaurace v České republice. Přiletěli jsme do Francouzské Guyany, kde naopak opatření ustupují a všední život je ve svých běžných kolejích. Opět jsou otevřená tržiště. Pouze roušky se tu stále nosí v obchodech. A doma? Tam začala druhá vlna, všechno se zavřelo, děti nechodí do škol, obchody i restaurace jsou také zavřené. Nové šaty si sice nekoupíte, ale novou krabičku cigaret v trafice ano. Ještě, že není vyhlášena prohibice.

Samotná cesta i let proběhly bez komplikací, před vstupem do letadla jsme museli předložit negativní PCR test a očkování proti žluté zimnici. Letěli jsme s Air France s přestupem v Paříži. Na letišti v Cayenne nás již čekal majitel maríny, kde zůstal Fox (naše loď). Tady je teď období sucha a teploty šplhají nad třicet stupňů. Bundy jsme definitivně schovali a vytáhli žabky.

Pohled na řeku Maroni

Znáte knihu či film Motýlek? Děj příběhu se odehrává zde v městečku Saint-Laurent du Maroni. Francouzská Guyana byla nechvalně známá francouzská trestanecká kolonie. Pro odsouzené nebylo návratu. Pár metrů od našeho kotviště se nachází trestnice i další historické budovy. Trochu si umím představit, jak to tu kdysi vypadalo. Jen řeka, džungle a pár domů. Nebylo vlastně kam utéct.

Pozůstatky...

Pár dní tu ještě zůstaneme, máme v plánu navštívit další zajímavá místa, např. kosmické centrum v Kourou nebo se místním průvodcem nechat zavézt po řece Maroni do vnitrozemí Francouzské Guyany. Těším se hlavně na přírodu a doufám, že uvidíme pro nás exotická, volně žijící zvířata.

Saint-Laurent du Maroni

Autor: Helena Králová | sobota 24.10.2020 7:49 | karma článku: 20,86 | přečteno: 1050x

Vánoce v Karibiku

Občas není špatné odpočinout si od shonu, který nastává před Vánoci. Vše začíná vánočním úklidem a končí u koupě dárků. Všude svítí neónová výzdoba a stoly zdobí vánoční věnce. Takové bývají Vánoce doma.

26.12.2020 v 7:31 | Karma: 14,60 | Přečteno: 1005x | Diskuse| Cestování

Helena Králová

Řeka Maroni – bez pozlátka, za zlatem, peřejemi proti proudu.

Řeka Maroni je hraniční řekou oddělující Surinam od Francouzské Guyany. My jsme se vydali s průvodcem pirogou na tři dny do vnitrozemí poznávat místní kulturu i krásy přírody Amazonie.

6.12.2020 v 7:55 | Karma: 15,78 | Přečteno: 383x | Diskuse| Cestování

Helena Králová

Koronavirus v Karibiku a návrat domů

Čas utíkal a my jsme s lodí zůstávali na Martiniku. Sledovali jsme vývoj situace doma i na okolních ostrovech. Nemít internet, tak nevíme, že nějaký koronavirus vůbec existuje.

23.6.2020 v 8:03 | Karma: 18,84 | Přečteno: 952x | Diskuse| Cestování

Helena Králová

Koronavirus v Karibiku II.

Čas po dobu koronaviru trávíme na lodi na Martiniku. Turisté tu nejsou, restaurace jsou zavřené, lodě stojí v přístavu, nikam se nepluje...

24.4.2020 v 19:41 | Karma: 19,46 | Přečteno: 1459x | Diskuse| Cestování

Koronavirus v Karibiku

Již od podzimu loňského roku trávíme čas na karibských Malých Antilách na naší lodi. Bohužel již i tady nastala omezení a opatření, která se nás týkají.

25.3.2020 v 14:54 | Karma: 19,80 | Přečteno: 1153x | Diskuse| Cestování

Na Prachaticku se zřítil paraglidista, na louku spadl asi ze třiceti metrů

30. dubna 2024  11:52

K nehodě paraglidisty vyjížděli v pondělí záchranáři k obci Kahov poblíž Prachatic. Muž se zřítil...

Strach před africkou diktaturou a boj o důchody. SOCDEM slavila Svátek práce

30. dubna 2024  11:44

Zástupci sociální demokracie (SOCDEM) se v úterý společně s odboráři sešli na Střeleckém ostrově v...

Cimický u soudu opět nepřítomen. Jednání pokračuje výslechy poškozených žen

30. dubna 2024  11:28

Obvodní soud pro Prahu 8 pokračuje v projednávání případu psychiatra Jana Cimického, který je...

V Londýně útočil muž s mečem, napadl kolemjdoucí a policisty

30. dubna 2024  11:25

Britská policie zadržela muže s mečem poté, co obdržela zprávy o několika pobodaných v...

Cestovatelka, která tráví osm měsíců na lodi v Karibiku a čtyři měsíce v Čechách. Mým domovem se stala 17ti-metrová plachetnice Southern Fox.