Nedostižitelnost některýchRomů

Když tak přemýšlím o pozitivech Romů, nutno přiznat, že jedno mají, a to velké. Dokáží rychle šířit informace, v tomto směru konkurují internetu od UPC

Motto "Lenoch sáhne rukou do mísy, ale k ústům už ji nevrátí." (Přísloví Šalamounova, Druhá sbírka, 19.24)

Lidé v naší zemi především nadávají. Především si stěžují, že to či ono není vůbec dobré. Jako by si chtěli vynahradit roky komunistické totality, kdy museli držet ústa a krok. Terčem útoků se velmi často stávají Romové, kteří de facto nic špatného nedělají, jen využívají výhod systému, jenž mají k dispozici. Dalo by se hodně polemizovat o jejich životním stylu, nicméně jedno velké pozitivum se jim přiznat musí. Dokáží šířit novou informaci tak rychle, že se stávají velkým konkurentem internetu od UPC. Ale jaké informace naši spoluobčané šíří. Týkají se vesměs toho, kde lze bezpracně dostat nějaké peníze či zboží zdarma. Zatímco pracující lidé o těchto, v uvozovkách akcích, nemají ani zdání, naši Romové kasírují peníze, aniž by museli hnout prstem, či výrobky, za něž platit nemusí.

Uvedu příklad. Před lety se na našem trhu objevila nová zdravotní pojišťovna, jež novým klientům slibovala 400 Kč při registraci. Jednalo-li se o vícečlennou rodinu, mohla si taková přijít na několik tisíc korun jen za jeden den. A kdo byl první? Naši Romové. Učila jsem tenkrát v ČSOB, a když jsem přišla na hodinu, ředitel mě vzal do své kanceláře a tam mi ukázal monitor. Na obrazovce bylo lze vidět prostor banky, určený pro drobné střadatele. Jenže dne onoho bylo v bance černo, protože banka uzavřela s novou zdravotní pojišťovnou dohodu, že bude novým klientům pojišťovny vyplácet peníze. Bankéři se nemohli věnovat svým klientům, protože se prostory banky zaplavily nově příchozími Romy, kterých přicházely celé rodiny. Některé i opakovaně, to pak musely být z banky vykázány, protože příspěvek 400 Kč se vyplácel pouze jednou. Ale proč to nezkusit vícekrát, když na mnohých úřadech toto možné je.

Jiný příklad. Půlmaraton v krajském městě. Velká událost pro běžce, rovněž i pro některé návštěvníky závodu. Obchod s drogistickým zbožím slíbil běžcům i návštěvníkům, že některé zboží mohou dostat zadarmo. A kdo ponejvíce slyší, že je něco někdo zadarmo? Kdo má tuto informaci jako první? Naši Romové, kteří jsou nedostižitelní v rychlosti, s níž uchopují nové informace o finančních podporách či zboží zadarmo. A tak mezitímco běžci běželi náročný závod a byli podporováni z řad diváků, mnozí Romové využili nabídky drogerie a jásali, že si pořídili zboží, za něž platit nemuseli. Tentokrát se ani krást nemuselo.

Internet od UPC mám, jsem s ním spokojená, ale jak tak zjišťuji, jeho rychlost je diskutabilní, neb mnoho Romů je podstatně rychlejších. Jen na svou rychlost nemají žádnou licenci...

Autor: Helena Vlachová | pondělí 25.9.2017 6:02 | karma článku: 0 | přečteno: 655x