Nedostižitelnost některých našich spoluobčanů

Můžete mít seberychlejší internet a stejně je pomalý v porovnání s některými našimi spoluobčany. Jak někteří z nás získávají některé informace a šíří je dál, je opravdu obdivuhodné

Motto "Moudrost chytrého je v tom, že rozumí své cestě, kdežto pošetilost hlupáků je v záludnosti." (Přísloví Šalamounova, Druhá sbírka, 14.8)

Internet se stal nedílnou součástí našich životů. Dá se říci, že má i své nevýhody, protože se o nás může dozvědět každý, aniž bychom chtěli. Poslouchám-li hudbu na youtube, další den se mi už nabízejí skladby, jež by se mi mohly líbit. Jinými slovy bych také mohla říci, že se může jednat o novodobou cenzuru, jež někdy může vyústit v nesmyslnou podezíravost. Ale o tom psát nechci.

Vraťme se k nedostižitelnosti, s níž jsou někteří naši spoluobčané schopni získávat nové informace. Třeba že se někde dávají peníze zadarmo či se něco zadarmo dává. A na to mnoho lidí slyší, žijeme přece v kapitalismu bez lidské tváře, kde se stal člověk člověku vlkem.

Zatímco já lozím po internetu, když potřebuji ozřejmit nějaký fakt, někteří naši spoluobčané ani internet mít nemusí a získávají určité benefity. Uvedu příklad. Před nějakým časem se na našem trhu objevila nová zdravotní pojišťovna, která při registraci slibovala novým klientům 400 Kč. Proč toho nevyužít, zvlášť výhodné pro rodiny s mnoha dětmi. Taková rodina si během jednoho dne mohla přijít i na několik tisíc korun. Proč nabídky nevyužít. Učila jsem dne onoho v ČSOB, kde mě ředitel pobočky vzal do své kanceláře a ukázal mi monitor, jenž ukazoval oddělení banky pro drobné střadatele. Jenže bankéři neměli vůbec žádný čas věnovat se své klientele, když museli proplácet vouchery klientům nové pojišťovny. Nově příchozí klienti dokonce zkoušeli i tu možnost, aby si nechali proplatit voucher dvakrát, ale bohužel nepřelstili zkušené bankéře.

Jiný příklad. Půl maraton v krajském městě. Velká událost pro nadšené sportovce, na své si také přišli i někteří návštěvníci. Protože místní prodejna s drogistickým zbožím slibovala některé ze svých výrobků zdarma pro účastníky závodu či pouhé návštěvníky. Nevím, nakolik nadšených příznivců půl maratonu bychom byli našli v řadách diváků, nicméně mnozí z nich se dostavili, aby navštívili zmiňovanou prodejnu. Dostali něco, aniž by si to museli kupovat. Proč toho nevyužít, co říkáte? 

Internet je vskutku věc dobrá, ale jeho rychlost se mnohdy nevyrovná nedostižitelnosti některých našich spoluobčanů, kteří mají ve svých řadách rychlé posly k šíření bleskových zpráv. Na takové posly zatím moderní technologie nemá., a jak to vypadá, ani mít nebude.

Autor: Helena Vlachová | pondělí 25.9.2017 11:55 | karma článku: 12,11 | přečteno: 615x