- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Motto "Kdo svede přímé na špatnou cestu, padne sám do jámy, kterou přichystal, ale bezúhonní nabudou dobrého dědictví." (Přísloví Šalomounova, Druhá sbírka, 28.10)
Snad každý z nás by měl mít na paměti, že v případě, že se ocitne v nepříjemné situaci, neměl by ji jakkoli ztěžovat. Tím si vůbec nepomůže. Platí i o mediální masáži, spojené s novým koronavirem.
Nacházíme v čase, jenž lze označit za velmi neutěšený. Objevil se koronavirus, na nějž reagují sdělovací prostředky. Způsob, jakým podávají nové informace, vedou u mnohých z nás k panice. Šíří se strach, jenž patří mezi velmi negativní emoce, může spustit celou řadu zdravotních problémů. A k němu se dá i přičíst hysterie, jíž někteří lidé propadají. Protože se přece o tom píše, viděli to v televizních zprávách, slyšeli to v rádiu, psalo se o tom na sociálních sítích. Mám pocit, že se svět kolem nás zbláznil.
Z vlastní zkušenosti musím uvést, že jsem se nikdy s něčím obdobným nesetkala. Lidé panikařili v srpnu 1968, kdy nás obsadila vojska Varšavské smlouvy. Do našich životů vstoupil strach, strach z možné války. Proto brali lidé obchody útokem. Chtěli se předzásobit, mnozí si nesli negativní zkušenosti z druhé světové války.
Ale v dnešní době? Jak je možné, že někteří lidé panikaří a mají pocit, že by mohly být dny jejich života sečteny? Jsou přece mnohem nebezpečnější choroby, na chřipku zemře víc lidí, a přesto se žádná panika nekoná. Určitě by měl každý z nás dbát o své zdraví, měl by se správně stravovat, měl by mít dostatek pohybu a dodržovat hygienická pravidla. Ale hlavně by si měl každý z nás zachovat chladnou hlavu, uchovat svůj mozek v kladném nastavení.
Je to jen můj subjektivní dojem, o němž píšu. Jako bych kdesi v útrobách cítila, že mediální masáž s koronavirem má svůj podtext. Může to být nová hospodářská krize? A raději než se jí věnovat je lepší atakovat lidské mozky novým koronavirem? Jsme velmi závislí na Německu, jehož ekonomika se zpomaluje. Pociťují to nejvíce automobilky, lidé jsou propouštěni z práce. V našich sdělovacích prostředcích se o tom nepíše, přitom by se mělo. Protože to bude mít zřejmý dopad na naši ekonomiku.Dalším podtextem mediální masáže by mohl být i fakt, že současná vláda může výhledově tvrdit, že novodobý koronavirus způsobil to, že se jí nedaří plnit svá předsevzetí, své plány...
Nevím, opravdu nevím, co stojí za mediální masáží, která způsobila v zemi paniku. Někteří z nás této masáži podlehli a žijí v obavách, co bude. Nikdo neví, co zítřek přinese, přesto by mělo platit, že by si měl jeden zachovat pozitivní myšlení a hlavně se nezbláznit z toho, co nám tu sdělovací prostředky a sociální sítě předkládají...
Další články autora |
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...