MHD proti alzheimerovi!!!

Berte prosím tento článek s nadsázkou. Je to jen úvaha. Není mým úmyslem kohokoli rozčílit. Od dnešního dne dochází v Ostravě k „drobným“ změnám v městské hromadné dopravě.

Vznikla nová linka 8+. Starousedlíci jsou zvyklí, že se z Poruby dostanou do centra. Z centra se touhle linkou lidi dopravovali na hlavní vlakové nádraží. Ti, co jezdí do centra jsou v pohodě. Ti, kteří jezdí na Hlavní nádraží si musí dávat pozor, do které 8 nasednou, protože ne každá dojede až k tomu vlaku. Ob jednu 8 pojede na Hlučínskou, kam lidi byli zvyklí dojet linkou číslo 11. Tou se tam nedostanou, zajede do vozovny u Plynáren a nebo se taky změní na linku číslo 3 a pojede na Dubinu. Chvíli překvapení také mohou zažít ti, kteří by se rádi dostali číslem 3 z Dubiny do Poruby. Pokud se zaposlouchají do hudby ve sluchátkách nebo začtou do napínavé knihy, mohou se ocitnout v Zábřehu.

Linka  17 se také dočkala kosmetické změny. Pokud jedete na fakultku ( Fakultní nemocnice Ostrava ) nebo Báňu ( VŠB – Technická univerzita Ostrava ) vystoupíte si v Porubě u vozovny a počkáte si na výše zmiňovanou 8+, která by vás tam měla v případě příznivé situace v dopravě dovést. Změny se dotkly i trolejbusových linek. Trolejbus stejného čísla jede jednou tudy, pak zase jinudy, místy se se staženými sběrači tváří jako autobus a jede cestami, kde by jste trolejbus rozhodně nečekali.

Z těchto důvodů musí být cestující značně obezřetní a ve střehu, musí se pozorně dívat a číst cedule na vozech MHD. Měli by být trpěliví a možná není na škodu si vozit svačinku, kterou ovšem v MHD nesmíte konzumovat.

Když jsem dneska projížděla kolem Alzheimer centra, začala jsem se bát o to, jestli v budoucnu nepřijdou o práci. Jednoznačná prevence této choroby neexistuje, ale jedna z nich je intelektuální aktivita dotyčného, což plánování cesty a samotné cestování z bodu A do bodu B v Ostravě zcela určitě je. Dále vyvarování se kardiovaskulárních onemocnění. O to se postarám tím, že si nevšimnu kudy daný spoj jede a budu muset přebíhat na jiné zastávky nebo přímo až na nádraží. Počet sdílených kol vzroste na 900.

Podle mě jsme v Ostravě vykročili správným směrem k tomu, abychom zde všichni byli mentálně i fyzicky zdraví a připravujeme se tím i na důchodovou reformu. Nebojíme se pracovat i ve věku 80ti let. A nebo taky zacpeme město auty.

PS: všechno chce samozřejmě čas. Ono si to sedne a mouchy se vychytají.

Autor: Lucie Hejnalová | neděle 1.3.2020 1:32 | karma článku: 17,59 | přečteno: 619x
  • Další články autora

Lucie Hejnalová

Na kole kolem a okolo

22.6.2022 v 17:15 | Karma: 15,09

Lucie Hejnalová

Co je tohle za dobu?

22.1.2020 v 16:17 | Karma: 41,63