Čínou o trekových holích - 2. část

Na naší třítýdenní cestě po Číně nás, vedle již zmíněných zážitků z první části, čekala krajina snů, setkání s místním etnikem, davem turistů, téměř zapomenutým krajem a nezapomenutelným velkoměstem.

První velký výlet. Letíme do Guilinu, milionového města autonomní oblasti Guangxi na jihu Číny u hranice s Vietnamem.

Hned první věc, na kterou ve městě narazíme, je tržiště. Rušné, pestrobarevné, voňavé i zapáchající. Všude kolem vykřikující trhovci, vrtící se hádci, poskakující žáby, po sobě lezoucí krabi, opelichané slepice, ovoce a zelenina druhu známého i neznámého.

Když  se atmosféry tržiště konečně nabažíme, pokračujeme dál do centra Guilinu.Toulky městem jsou zajímavé, ale řádně vyčerpávající. Při návratu do hostelu už nadšeně plánujeme vysněnou plavbu po řece Li na bambusovém voru do naší další destinace, města Yangshuo.

Jenže. Třítýdenní deště řeku rozvodnily a na romantiku můžeme zapomenout. Jediná možná vodní náhrada je plavba turistickou lodí.

Přístavištěm se hrnou neskutečné davy organizovaných skupin turistů a mně se chce brečet. To je přesně to, co jsem nechtěla. Asi jsme měly jet raději autobusem.

Konvoj lodí nakonec všechny lidi rovnoměrně pojme, a když se člověk hodně snaží, tak si to turistické hemžení a selfíčkování dokáže příliš nepřipouštět. Pomineme-li všudypřítomné turisty, zataženou oblohu a občasný déšť, daří se nám plavbu užívat. Příroda kolem je opravdu úchvatná.

Voru nám sice dopřáno nebylo, ale zato se nám podařil úžasný pěší výlet podél řeky Yulong, stranou turistického hemžení. Nikde nikdo, jen pár domorodců a kolem podmanivé kopce a rýžová políčka. Musím říct, že to byl jeden z nejkrásnějších zážitků v Číně. Teda pro mě, noha už tak nadšená nebyla.

Rýžové terasy v Longsheng

Dalším cílem naší cesty jsou rýžové terasy v okolí vesnice Dahzai. Po tříhodinové cestě autobusem jsme na místě. Okamžitě se kolem nás začnou rojit místní nosičky z etnika Yao. Nás si vyhlídly hned tři sudičky a drží se nás zuby nehty. Jsou neoblomné, a tak se nakonec svěřujeme do jejich péče. Rozebraly si nás, do krosen naložily naše bágly a než se stihneme vzpamatovat, uhánějí směrem, kde pouze tuší náš hostel. Jejich tempu jen stěží stačíme. Noha dostává zabrat.

Konečně jsme nahoře. Jen tak se nás ale vzdát nechtějí. Když nahoru, tak i dolů. Našemu upozornění, že si pobyt zřejmě o den protáhneme, nedůvěřují. A tak nás časně ráno, v den domnělého odjezdu, budí místo kohouta hlasité štěbetání. Nadšení však přechází v rozčarování, jakmile oznámíme, že se odjezd odkládá. Nazítří je to ale na jistotu. Kohout nemá šanci.

Šanghaj

Do Šanghaje se mi původně ani moc nechtělo. Nakonec ale, protože se stala důležitou destinací na naší cestě do Číny, jsem byla ráda.  Některé zážitky stály určitě zato.

A ještě trochu lidského elementu.

Ranní rozcvička

Epilog

Omlouvám se své pravé noze, že jsem ji tak přetěžovala. Obstála se ctí, i když se nakonec ukázalo, že to odnesla jedna nártní kůstka. Ale jak by řekl Ján Kollár: Stoj noho! posvátná místa jsou, kamkoli kráčíš ...

Takže díky, noho posvátná, že jsi to se mnou vydržela. Velký dík patří i oběma mým trekovým hůlkám.

Autor: Hana Němcová | úterý 17.11.2015 18:00 | karma článku: 12,68 | přečteno: 385x

Hana Němcová

Kambodža 2016/2: Angkorské chrámy, vláda džungle a síla komerce.

Že při plánování cesty do jihovýchodní Asie nakonec zvítězila Kambodža, to už víte z Kambodža 2016/1. Volba to byla dobrá. Úžasná země, úžasní lidé.

4.10.2016 v 18:03 | Karma: 14,64 | Přečteno: 313x | Diskuse| Cestování

Hana Němcová

Kambodža 2016/1: Jak jsem organizovala protikorupční odboj na thajsko-kambodžské hranici.

Tak už je to tady. Jedeme do Kambodže. Tři oldies-ladies plnící si cestovatelské sny. Velké přípravy. Co na sebe? Kdepak, spíš co nebrat. Omnia mea mecum porto, aneb samy sobě nosičkami.

22.2.2016 v 16:44 | Karma: 11,80 | Přečteno: 413x | Diskuse| Cestování

Čínou o trekových holích - 1. část

"Nechtělo by se ti se mnou za Karolínou do Číny?" zeptala se mě Lenka, jejíž dcera studovala čínštinu na univerzitě v Nanjingu. Nabídka, která se neodmítá. No a já odmítla.

6.9.2015 v 18:02 | Karma: 12,95 | Přečteno: 555x | Diskuse| Cestování

Pradědečku, vstávej! Aneb je něco shnilého v Radě JM kraje

Můj pradědeček František Šujan byl pojem. Vzdělaný a ušlechtilý muž, historik a autor monografie Dějepis Brna, vyznavač jízdy na kostitřasu a v neposlední řadě schopný manažer. Coby první ředitel II. státní české reálky v Brně na Křenové ulici dal v roce 1907 pozdějšímu gymnáziu do vínku dostatečně dobrý základ.

22.6.2012 v 12:28 | Karma: 21,76 | Přečteno: 1612x | Diskuse| Brno

Hana Němcová

Jitrničky, šunka, peníze, to vše s gynekologickým přesahem

Vyhladovělá z plavání, zatoužila jsem po šunce. Kvalitní, chutné, nešizené. A tak jsem cestou domů zamířila k pultu s uzeninami v areálu blízkého supermarketu. Stoupla jsem si do fronty a trpělivě čekala, až na mě přijde řada.

26.3.2011 v 17:49 | Karma: 26,47 | Přečteno: 2212x | Diskuse| Ostatní

V Turecku zemřela česká zpěvačka Victoria. Zavraždil ji její vlastní manžel

14. června 2024  8:59,  aktualizováno  11:23

Česká zpěvačka Victoria byla zavražděna v Ankaře. Podle tureckého portálu Hürriyet ji zabil její...

Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození

19. června 2024  13:53

Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...

Tři dny v práci, poté domů s majákem. Ministr Bek jel záchranářskou uličkou

19. června 2024

Premium Ministerstvo školství proplácí coby přespolnímu politikovi Mikuláši Bekovi (STAN) přes 57 tisíc...

Pravda o střelbě na fakultě. Unikátní rekonstrukce, vrah přišel ve 13:23

17. června 2024

Premium Pravda o střelbě na filozofické fakultě se vynořuje postupně a některé detaily jdou proti tvrzením,...

„Tak dlouho tam ta zrůda byla...“ Zjištění o střelbě na fakultě rozlítila pozůstalé

18. června 2024

Premium Univerzita Karlova i pozůstalí podali stížnosti proti policejním závěrům prosincové střelby na...

Počet obětí pouti do Mekky vzrostl na 900, teploty stoupaly nad 50 stupňů

19. června 2024  16:44,  aktualizováno  21:11

Při letošní velké muslimské pouti do Mekky zemřelo zhruba 900 poutníků, píše agentura AFP s...

Šlachta se v televizi hrubě pohádal s komentátorem, Schmarz pak zmizel ze studia

19. června 2024  20:51

„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...

Bouře nad Českem. Východem Čech a Moravou prochází silné bouřky s krupobitím

19. června 2024  7:56,  aktualizováno  20:36

Pásmo velmi silných bouřek právě postupuje přes východní a střední Moravu. Je mezi nimi několik...

Mašínům brání k vyznamenání část jejich příběhu, řekl Pavel při návštěvě Ústí

19. června 2024  19:47,  aktualizováno  20:10

Prezident Petr Pavel neocení v říjnu státním vyznamenáním bratry Mašíny. Na vyznamenání je už...

"Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl, a když kouká, aby byl a je, tak má bejt to, co je a nemá bejt to, co není, jak tomu v mnoha případech je." Jan Werich.         Uvedený citát jsem si zvolila i jako motto svého promočního oznámení. Dávno, dávno již tomu... Snažím se jím ale řídit dodnes.