Předpoklady úspěchu – na prezidenta i jinde. Topolánek?

Předpoklady úspěchu v politice, v byznysu i jinde... Dost se to prolíná. Narazil jsem na jeden moudrý souhrn vlastností, které by měla mít silná osobnost, aby svou sílu také zúročila do podoby prezidentské funkce.

Tím souhrnem je blogový článek z Viditelného Macka ze dne 7. 11. Tedy – jeho Úterní glosy. Zkušený borec, milovník všech krás a požitků života, lékař i básník, estét i politik aj., uvádí souhrn vlastností a předpokladů, které musí mít čerstvý kandidát na prezidenta Mirek Topolánek, aby v lednu příštího roku porazil ty ostatní.

Dovolím si Mackovy rady a tipy nejen pochválit a ocenit, ale i trochu rozvést. S drobnými obměnami platí i pro jiný druh úspěchu než je ten politický. Je to přece moje celoživotní profesní parketa, téma řady knížek...

  • Kandidát úspěchu se „...musí elegantně přenést přes drsné ataky...“ nepřátel, nepřejícníků, konkurentů reálných i pseudokonkurentů. Takoví zapšklíci, ničeho se neštítící, vytknou kandidátovi všechno, co udělal, včetně toho, že jí, pije, dýchá... A i kdyby nic špatného kandidát neudělal, tak si to ti darebáci vymyslí, vyfabrikují. Třeba si vycucají z prstu, že kdysi dávno „...znásilnil malé děvčátko...“ či co. A když tomu bývalému děvčátku, dnes nějaké zapšklé dospělé ženě, slíbí a dají tři miliony korun, tak ta žena s tím půjde na veřejnost - i k soudu, do médií, na internetové blogy a sociální sítě... Lživost se nejspíše nakonec ukáže, ale smrad zůstane... Velkému sebeovládání se musel po svém úspěšném návratu z vězení naučit Edmond Dantes, nyní hrabě Monte Cristo, když si hodlal přiměřeně vyřídit účty se zrůdami, které mu zničily život. Novinář Beauchamp si před ním ve společnosti trpce postěžoval, že jej jednou za revolučních nepokojů v Paříži zavřeli na tři dny a tři noci nevinného do vazby – a že to bylo pro něj hotové utrpení. „Nekonečné“ čekání na propuštění... A pan hrabě, místo aby ho pobouřeně okřikl, že si nemá co stěžovat, tak jen suše klidně společensky poznamenal, že dobře zná jednoho člověka, který takto nevinně seděl v nejtěžším žaláři více než pět tisíc dnů(!!) A pak pan hrabě s nadhledem mávnul rukou, že si to takoví Beauchampové v životě nedokážou představit – tak na co se s nimi marně rozčilovat. Najděte si někdy tu filmovou scénku a vychutnejte si, jak ji parádně zahrál G. Depardieu.
  • Kandidát úspěchu „musí mít lidi, kteří mu dopomohou ovládnout sociální sítě“. Ano, tam se odehrává významný komunikační boj. Viděl jsem statistiky, které v řadě případů změřily, že pod jedním nickem jsou v diskusích stovky příspěvků denně a desetitisíce ročně. Stranících krajně něčemu nebo někomu. Takový diskutér to tedy musí dělat na plný úvazek... Je toto reálné, aniž by za to byl plně placen?... Hloupí povrchní masoví návštěvníci internetových článků a zejména diskusí většinou hodnotí podle kvantity. Stovce lidí, kteří za normalizace z kariérních důvodů vstoupili do tehdejší KSČ, věří více než jednomu, který nevstoupil, i když si tím svou kariéru zničil. Takže – na straně toho jednoho férového musí být aspoň dvacet dalších, kteří to v diskusi vyvažují. Korunou takového snadného podléhání manipulaci je velká část mladé generace (ne všichni). Tedy lidé natolik mladí, že nezažili v rozumném věku normalizaci. A ruku v ruce jde jejich neznalost s jejich touhou suverénně negativně hodnotit. Přímá úměra – čím větší jedno, tím větší to druhé. Absolutně bez citu pro to, kde končí (svobodná) kritika a začíná (trestná) urážka.
  • Kandidát úspěchu „musí mít k dispozici tým neprofláknutých lidí, kteří dají více na zdravý rozum než na marketingové fígle a tento zdravý rozum ovšem marketingově využijí“. Také toto se dá tesat. Marketing a reklama je většinou opakovaný klam, už jsem zde o tom dříve psal. Klamavá reklama je de iure zakázaná, de facto jen kvete a bují, pomáhá darebákům a škodí férovým. Protože de facto postihována není... Pravdivá reklama je však v pořádku. A sebeobranná pravdivá reklama, která tepe zjevné nespravedlnosti, by měla být všude v médiích žádaná a podporovaná... Nejlepší je tedy kombinace dobrých objektivních kvalit kandidáta a mohutné marketingové a píárové kampaně.

Zbytek si přečtěte na Viditelném Mackovi, nechci tento svůj text protahovat nad obecně přijatelnou mez.

A kdybyste někdy chtěli být veřejně úspěšní, tak se nad tím vším zamyslete.

odkaz: http://viditelny-macek.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=new

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: David Gruber | úterý 7.11.2017 12:02 | karma článku: 23,04 | přečteno: 918x