Dojemná skromnost, už se chladí šampaňské aneb co se děje kolem nás

Náměstek středočeského hejtmana je opravdu skromný člověk, jak se řežou náklady či jak máme svoje vysokoškolské tituly definitivně v suchu, to vše trochu jízlivě i trochu s humorným nadhledem.

***************

Středočeský sociálně demokratický hejtman Josef Řihák si už balí své věci. Postavila se proti němu jeho vlastní strana. Podle ní by se měl soustředit na blížící se senátní volby, v nichž má obhajovat své senátorské křeslo. Zajímavá je v této souvislosti reakce jeho náměstka Miloše Petery. Ochotně se funkce hejtmana ujme, pokud mu bude nabídnuta. Dojemná skromnost. Samozřejmě mu bude nabídnuta, když je krajským šéfem ČSSD. Ochotný člověk toto navrhnout se jistě najde a ostatní si přece nebudou chtít šéfa rozházet. Vždyť ve hře jsou i služební postupy či sestupy.

 ***************

Šéfové administrativně přebujelých státních úřadů a firem by zřejmě měli absolvovat několikaměsíční stáž u Kellnerovy O2 Czech Republic, aby se naučili, jak se čistí firma od přebujelého aparátu. Během pěti měsíců, co ji Petr Kellner vlastní, klesly náklady na vedoucí pracovníky o dvě pětiny, vyšší a vrcholový management zeštíhlel o třetinu, střední management o čtvrtinu. A pak, že to nejde.

 ***************

Vypadá to, že pánové Hašek, Onderka, Benda, Gross, Chovanec, ale i třeba paní Nagyová a mnozí a mnohé další si budou moci zanedlouho samou radostí otevřít láhev šampusu. Podle připravované novely vysokoškolského zákona sice bude možné odebírat získané vysokoškolské tituly, ale nikoliv zpětně. Takže klídek, co je doma, to se počítá. A teď budeme tvrdě bojovat proti podobným praktikám.

 ***************

Dlouho se na různých úrovních spekulovalo, kdože to vlastně platí různé ekologické aktivity, které tak vehementně napadají tendry na modernizaci dálnice D1. V kuloárech se začíná šuškat, že to jsou dvě významné moravské firmy – brněnský Zetor a kopřivnická Tatra, které připravují nové modely svých strojů vhodných pro terény podobné dnešní D1. Bude tak zajímavé sledovat, zda se zmíněné firmy začnou ucházet o zakázky státních úřadů na obměnu jejich vozového parku. Kšeft je prostě kšeft.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: František Prokop | neděle 22.6.2014 14:10 | karma článku: 7,05 | přečteno: 289x