- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
O. Formánek
Mirek vytáhl kolo, Jirka vytasil nové webovky
A tak zatímco Mirek chce náskok preferencí udržet jízdou na kole a voliče objíždět osobně (doufám, že oblečený), Jirka, který ve volbách do europarlamentu podcenil sílu internetu, vytasil na voliče nové webovky ČSSD. Už jenom čekám, kdysi založí Facebook, aby se mohl s potenciálními voliči osobně přátelit.
Dovolené, nedovolené hoši vyrazili do boje. Přitom celá předvolení šaškárna se stránkami, kolem, bilboardy a dalšími nesmysly, které stojí milióny, je určena stejně jen pro nerozhodnuté voliče. A ještě může mít zcela opačný efekt - plané sliby, praní špinavého prádla opozice a propukající skandály - můžou nerozhodnuté voliče znechutit natolik, že k volbám nepůjdou.
Rozhodnuté voliče většinou neotráví předvolební šaškárna, jenom proto, že ji nevnímají. Nezajímají je žádné plané sliby ani programy složené obecných frází. Mají jasno, řídí se osobnostmi nebo stavem svých kapes. Proto také v předvolebních výzkumech boduje nová strana TOP 09 (volilo by ji až 40 % občanů), jíž by měl vést Karel Schwarzenberg, jemuž důvěřuje nejvíce občanů. A pro voliče, které zajímá spíše stav jejich kapes, mohou celé volby být jen o tom, zda chtějí poplatky ve zdravotnictví (ODS) či ne (ČSSD).
Takže celá předvolební šaškárna jsou jen vyhozené peníze, rozhodnutí voliči mají jasno i bez kampaně a nerozhodnuté kampaň otráví, nebo většinou volí nějakou menší nebo novou stranu.
Pořád slyšíme, že nejsou na nic peníze, ale na zbytečné rozhazování v předvolební kampani se miliony vždycky najdou. Možná by u voličů nejvíc zabodovala ta strana, která by věnovala peníze na něco užitečného.
Potřebujete předvolební kampaň?
Já ne!
Nejčtenější články a nejvyšší karma:
Záchodová štětka do vagíny nepatří
Vem si mě, aneb jak slepice bojují kohouta
Další články autora |