Jak napálit zákazníka

Doby, kdy firmy mezi sebou soutěžily o zákazníky nabídnutím co nejlepšího a nejvýhodnějšího zboží /produktu/ jsou dnes už jen krásnou tržní pohádkou.

O. Formánek

Novodobým tržním dravcům především velkým firmám už nejde o spokojeného zákazníka, který by se k nim rád vracel, ale o hlavně o metodu, jak dostat z klienta co nejvýhodněji co nejvíc peněz.

Není žádným tajemstvím, že prodejci procházejí školením – jak nejlépe zblnout zákazníka. Učí se nazpaměť nachytávací řeč, kterou papouškují stále dokola všem. Trénují se, jak smést námitky klienta ze stolu a jakými psychologickými triky ho přimět, aby si koupil předražené zboží či podepsal pro něj nevýhodnou smlouvu na nějaký finanční produkt či službu.

Tržního dravce zajímá momentální zisk, nikoliv budoucnost, tedy zda se k nim spokojený zákazník bude stále vracet. A tak prodejci svou kořist s milým nacvičeným úsměvem přesvědčují o výhodnosti absolutně nevýhodného produktu. Dravčí prodejní strategii podporuje systém odměňování pracovníků. Nejvíce vydělají prodejci bez ohledu na fakt, zda zákazník je se službou spokojen, nebo ji zruší. Pracovníci, kteří poskytují servis k daným produktům, mají platy omezené a nemají šanci vydělat si více. Přitom odvádějí často mnohem více práce než prodejci. Tento nepoměr se pak odráží v praxi tím, že zkušení servisní pracovníci odcházejí, tedy se často střídají a na nezkušenost nových pracovníků pak v důsledku opět doplácí zákazník. Zkušenost a praxe se v dravém tržním systému necení.

Na práci dravčího prodejce nemá každý žaludek. Nabízení nevýhodné služby s úsměvem za účelem většího zisku do vlastní kapsy, vyžaduje otrlé trávení.

Samozřejmě, že ne všechny produkty jsou nevýhodné, ale jak to má nezasvěcený zákazník poznat?

A někdy se zdá, že zákazník více věří klamavému úsměvu a trikům než jasným faktům. A proto pořád dokola se lidé nachytávají na stejné prodejní triky a sedají na lep i podvodníkům.  

 

 

 

 

Nejčtenější články a nejvyšší karma:

Záchodová štětka do vagíny nepatří

http://formankova.blog.idnes.cz/c/35716/Zachodova-stetka-do-vaginy-nepatri.html  

Vem si mě, aneb jak slepice bojují kohouta  

http://formankova.blog.idnes.cz/c/12270/Vem-si-me-aneb-jak-slepice-bojuji-kohouta.html#t2    

 

Autor: Hana Formánková | čtvrtek 7.5.2009 8:00 | karma článku: 22,22 | přečteno: 2842x