- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na ČT1 proběhla 14.6.2015 reportáž, že podle zprávy MDČR v Česku vyhovuje 98% vozidel na Českých silnicích, zatímco v Německu, kde je mnohem mladší automobilový park, to je 77,5%. Profesní komora STK sama přiznala trend, kterým si chtějí STK udržet svou klientelu. Že tento způsob není cizí ani společnosti DEKRA, která je zároveň tzv. "pověřenou zkušebnou" Ministerstva dopravy ČR, je na této reportáži zřejmé.
Mluvčí STK však asi dostala od "zasvěcených" u této společnosti takové informace, že si ještě naopak pověřená zkušebna přitížila, protože tito odborníci z "pověřené zkušebny" zcela zjevně netuší, jak se chová jednotka při přepnutí na etanol, jinak by ta její výpověď nemohla takto hloupě znít.
Zde je reportáž Autoklubu, České televize, profesní komory STK a našeho školicího oddělení. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/314663-technicka-kontrola-je-mnohdy-formalita-projdou-i-nevyhovujici-auta/
Na portálu http://www.motofocus.cz vyšly výsledky ankety, zda je DEKRA státem ve státě nebo ne. Anketu vyplňovali vesměs profesionálové z oboru autoopravárenství. Výsledky ankety hovoří za vše, shlédněte je sami: http://motofocus.cz/anketa/5944,vysledky-ankety-dekra-stat-ve-state
Nevim teda o které stanice emisi a stk se jedna, ale byl jem na několika a nemeli problém me vyhodit z emisi a nepustit tedy k STK protože katalizator uz byl KO a neprosel jsem STK kvůli "sporadicky" funkčnímu ABS, jinak auto bylo v poradku ve všech smerech. Takze 30dni a opakovana STK. A byla to mozna i Emise STK Dekra takze emise ochudila STK o vydelek podle uvah z clanku. Kde jsou teda ty kde "projde" vse?
Vůbec neházím všechny do jednoho pytle. STK s logem DEKRA znamená, že stanice má "smlouvu" s firmou DEKRA, patří ale někomu jinému. STK může být i poctivá, ale tam, kde se sejde více STK v jedné lokalitě, soutěží mezi sebou. Pak ta "poctivá" bude mít méně zákazníků, jakmile se to mezi lidem proflákne. Takové jsou reference od emisních mechaniků, co procházejí naším školením na diagnostiku a opravy. V takové lokalitě může docházet díky špatně nastavenému systému k tomu, o čem je článek.
To mne přivádí k otázce, proč takto, dle vlád důležité kontroly, neprobíhají zcela automaticky zakomponovaným systémem v autě, který by hlídal hladinu emisi. Kurvítko sem, kurvítko tam. Daleko raději bych jej měl v autě, než nově zamýšlenou cypárnu ecall.
Probíhají. Je to systém OBD. Vystavíé za jízdy všem sledovaným systémům vysvědčení v podobě tzv. Readiness code. Kontrolují se všechny emisní systémy samy, ale i tak není zaručeno, že auto "nesmrdí" dramaticky nad rámec. OBD se bude nyní vyhodnocovat v rámci kontroly emisí.
Autor článku se trefuje do přestaveb na ethanol.Sám mám v autě jednotku, která není zapsaná v TP-dřív to nešlo.Dnes by ta stejná jednotka už zapsaná byla, protože už má certifikát.Podle autora tedy mám nevyhovující auto.Naštěstí u STK nebyli pitomci a s autem jsem prošel.Zdá se mi, že jde v článku spíše vzbudit emoce a senzaci než o skutečné řešení problémů.
Máte v autě nelegální systém (téměř nic bez certifikace se nesmí přidávat do důležitých součástí vozů, a tou jednotka na ethanol bezesporu je) a přesto se cítíte být v právu? Nedivím se, že se zde ženou vlny uprchliků z Afriky, když rozlišovací schopnosti dobra vs. zla jsou u nadpoloviční většiny národa (nejen ČR, ale i většiny EU) zcela mimo měřítka morálních hodnot.
Podívejte se na to pohledem státu ...
Potřebuje, aby občané jezdili? Potřebuje aby kupovali benzín/naftu a platili spotřební daň? Potřebuje, aby se lidé měli jak dopravovat do práce a neseděli na pracáku? Má rodina s mediánovými příjmy (a výdaji) možnost si každých 6 let vyměnit auto za nové?
Stačí si sám odpovědět a bude jasné, proč stát reálně nikdy (řekněme v horizontu 20 let) nebude tlačit na přísnost ME a STK.
Plakat nad prostředím emisí a TK mě přijde jako nadávat na vodu vyteklou z rozbitého džbánu. Samotná existence buzerace lidí za nesmyslné prohlídky a tahání peněz z kapes - zde je zakopán pes. Pravidelné prohlůídky po 2 letech už jsou málo, prý budou každý rok. Na zvracení. není to nic jiného, než další daň za mobilitu. Jak dlouho se nechámě stříhat?
Výborně. Na "poctivé" STK mi zničili starší dieselovej motor. V životě jsem to na 5200 otáček nevyhnal! Vytočili ho do otáček, technik si chválil, jak motor krásně funguje, emise jak u novýho motoru. Od týhle STK mi auto začalo žrát olej, emise rozhodně šly taky do kopru. Příště se na tyhle nesmyslný pseudoekologicky poctivý STK vykašlu a budu hledat stanici, kde mi auto ničit nebudou.
No nevím ale jestli Vám motor nevydrží krátkodobě otáčky 5200 tak je už stejně do šrotu.Najezdil jsem 240tis. km s dehtem při 4300 otáčkách na dálnici...(motor vybíral finanční ředitel... zn. odborník) a vydržel několik let...
Celý tento systém STKa emisí by se měl zrušit. Je to jen další zpoplatnění provozu auta navíc soukromým subjektům bez jakéhokoli pozitivního efektu na cokoli. Policie by měla technický stav řešit až po případné nehodě, je-li podezření na příčinnou souvislost s takovou nehodou.
On je celý systém provádění emisí + STK pomalu každých 14 dní, a to i u zcela nových aut, za drahé peníze, jednou obrovskou mafií státu + stanic TK. Proč asi je těch STK jako much, za každým druhým rohem?!! Protože je to obrovský kšeft. Pár přístrojů, pracovníci prakticky nemusí umět skoro nic, a jede se. Často neumějí vůbec nic. Mě vyhodili, že mám jiné pneu, než v techničáku, měl jsem s tím nervy půl roku, než se zjistilo, že ten mamlas v STK vůbec nerozuměl tomu, co ta čísla na pneu znamenají! Omluvili se mi a dali mi žeton na kafe v ceně 10 korun českých.
mě káraly také, ale za to že na autě mám lepší než mám mít podle techničáku,jako s lepšími jízdními vlastnostmi, také dle kódu na pneumatice (vyšší rychlost apod.).