Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LN

L51a47d73a 16N76o32v14a87k

30. 5. 2015 2:20

nevim o žádném STK, kde by se nepodvádělo... Takže si hrajeme na to, kdo podvádí, kdo víc a kdo to celé kontroluje...?;-D

6 0
možnosti
JT

J74a20n 60T87a46r36a12b52a

29. 5. 2015 21:42

Jóó Pokorný, to je kapitola sama pro sebe.....

0 0
možnosti
PN

P31e47t56r 82N86o15v84á85k

29. 5. 2015 16:55

Mafie lobuje Mafie jede ... ;-€ 

dokonale tento systém popisuje: 

Privatizace bez konkurence nemá smysl! 

http://www.nechtenasbyt.cz/privatizace-bez-konkurence-nema-smysl/

pokud odstavíte chytře konkurenci a máte Monopol či Oligopol máte jísté zisky GARANTOVANÉ 

to jim stojí za to všimné ... ;-€

2 0
možnosti
JH

J29a88n 39H24u70r85k62a

29. 5. 2015 11:53

zvláštní aut máme v rodině docela jisté množství a bohužel mám tedy opačné zkušenosti tedy technik vyšiluje tohle tady a ...jen za účelem doporušení servisu a známého atd. a to většinou jsou vozidla servisovaná (perlička ..tyto tlumiče nejsou pro vůz certifikované nemohu vás pustit vytáhnete fakturu od servisu Ford a stejně musíte donest glejt o certifikaci, fiat tyto pneu nemají schválený rozměr já vás pustím ale musíte dodat od fiatu dobrozdání o uznání-auto koupeno i s pneu..)...tedy nevím jak se mám k blogu postavit...8-o;-D...tedy po tom co otec málem na stk omdlel při propichování prahů technikem a to dost brutálně

5 0
možnosti
LF

Zde dole ("Další profesní kolega a jeho zkušenost") je vysvětlení. Ten, kdo se kontrol bát musí, ten kontroluje tak jak píšete (snad ne všichni tak brutálně). 

A Vy kdybyste měl možnost jet jinam, kde dostanete kafe a dárek a projdou Vám třeba shnilé brzdové trubky, jel byste tam? Já Vám to řeknu, jel, protože netušíte, že máte shnilé trubky. Bylo by Vám milejší nebýt buzerován a "projít". To "něco mezi tím" vidím jako to, co by to asi mělo být. To co píšete je skutečně neskutečná buzerace. Je to zase jen o lidech.

Blog ale není o STK, ale měl by se změnit systém! Řešilo by to jednoduché řešení, které chci prosadit v odborné komisi pro tvorbu metodik pro novely zákona a vyhlášky:

1) Ze zákona vyhodit nutnost přerušení zkoušky při první závadě u emisní zkoušky. Když jdete na kontrolu k doktorovi, a máte blbou moč, taky Vám doktor neřekne "Krevní tlak, rozbor krve, rentgen plic a test stolice na rakovinu už dělat nebudeme, protože nevyhovujete na moč, Nashle". Zkoušky provést všechny za sebou, pokračovat ve všech až do konce a na konci udělat výčet nebezpečných, vážných a lehkých závad jak z emisí, tak z STK. Vždyť pak by se nikdo nebál, že opuchne o technickou kontrolu, a nebyla by tendence emise protlačit za každou cenu, což dneska je! Kontrola by pak nabyla smyslu.

2) Za zákona vymazat nařízení, že STK nesmí být ekonomicky spjata s opravnou. STK by logicky začaly okolo sebe stavět opravny, kam by bylo možné auto odstavit k opravě okamžitě. Teď? Vyhodí Vás a za bukem stojí Policie, protože se těší, že když jste u STK nevyhověl, že vás zkasíruje pokutou, protože jsme měl zavolat odtahovku do servisu, kde vás opraví. Proč emisky musí nabízet opravy a STK nesmí, to je mi záhadou. Stejně se to dá všechno obejít.

Shora jmenované řešení by byznys ještě zatraktivnilo o opravy jak pro zákazníky (okamžité služby), tak pro majitele STK. Stejně důvod, proč Vás musí opravit, smíte sledovat (právo ze zákona, být obou zkoušek přítomen). Tak co se tu vymýšlí? Jen střety zájmů.

5 4
možnosti
LF

Další profesní kolega a jeho zkušenost:

Dobrý den, v pondělí jsem na jednom voze potřeboval absolvovat technickou kontrolu v jedné nejmenované STK. Cca před měsícem jsem tam s jedním vozem který servisuji pro majitele zcela poctivě a věděl jsem že je bez závad byl, a vůz neprošel. Vážná závada ohrožujicí životní prostředí únik chladící kapaliny, kontrolní známka nevylepena.

Na voze měněna 3dny před TK olejová vana.Žádný nebezpečný únik jsem nezpozoroval a ani sebemenší únik. Napadlo mě se podívat na barvu směsi do ostřikovačů. Tato byla shodné barvy. Je tedy patrné že únik nebyl z okruhu chlazení, protože stav ve vyrovnávací nádobce chladící kapaliny byl stále na maximální možné hranici. Nevyvodil jsem z toho jiný závěr než ten že potřebují aspoň jedno auto za den které opravdu nebude způsobilé k provozu na pozemních komunikacích a zrovna vyšla volba právě na mě. Kapku jsem otřel a TK zopakoval bez závad. 

Po této skutečnosti, jsem při pondělní náštěvě s jiným vozidlem požádal pouze o provedení ME a lehce jsem neuspěl. Proč jen ME, když budem provádět již Vám samozřejmě uděláme TK? Protože při poslední TK jsem byl postupem Vašeho pracovníka znepokojen, respektive jeho technickým určením co se provozních kapalin týče. "Velice se omlouváme technik je zde nový a nemusíte se obávat že by bylo něco v nepořádku." Vůz prošel bez závad. 

Tím se jen potvrzuje, že na skutečný technický stav vozu se nehledí. U jiné nejmenované STK, která není provozovaná společností Dekra, je však situace zcela opačná. Cca před měsícem jsem mluvil s technikem, kterého znám, a ptal jsem se jej, zda může opustit STK vozidlo, které není do nejmenšího detailu vyhovující. Odpověď byla "to v žádném případě, protože od začátku roku jsme již tady měli dvě kontroly na průběh kontroly vozu z hlediska nezpůsobilosti vozu a proto jsem teď již nikdo na TK kontrolu moc nejezdí. A opravdu jsem se tam minulý týden zastavil, a ani jedno auto k provedení TK neviděl.

Tak toto je poznatek z praxe.

1 0
možnosti
LF

Jeden můj profesní kolega se k tomu vyjádřil na profesionálně poradenském webu takto:

"Mám jen malou poznámku. SME dle zákona a předpisů, má být pracoviště schválené k měření emisí, a technici se musí zúčastňovat různých školení, jejichž předmětem je, aby uměli najít a odstranit závady na emisním systému vozidel. 

Myšlenka byla dotažena k dokonalosti tak, že vedle STK vznikly prostory, které splňují podmínky pro SME, ale jsou to "jen na oko" jiné firmy, protože STK jako firma může provozovat pouze SME tzv. "neřízených systémů" a traktorů. Tyto jakoby "jiné" firmy s jiným IČO pouze provozují ME, ale o nějakých hledáních závad a jejich odstraňování nemůže být ani řeč! Protože jde pouze o gro podnikání "měřit emise za peníze".

Technici z těchto firem sice musí absolvovat všechna ta školení, ale druhý den po nich můžou vše okamžitě zapomenout, jelikož to není náplní jejich zaměstnání. A STK IČO 12345678 firma s majitelem yz ,který současně vlastní SME IČO 87654321 má tak vyděláno 2x. Ruce si neušpiní a na opravy (pokud občas někoho vyrazí) s klidným svědomím pošle jinam, a ještě tomu nešťastníkovi vypíše slevenku, že po odstranění závady mu provedou emisní zkoušku s 50% slevou.

A bojkotovat DEKRU ? A jak? Mají to zákonem podloženo.

Nebudeme měřit emise? Analyzátor není nic levného, všechny ty zkoušky a školení taky stojí nemalý peníz a v současné době, kdy 90% lidí jezdí na emise přímo do areálu STK, kde jen razítkují a závady nehledají, to servisy se stanicí SME opravdu nemají jednoduché. Už jen pro to, co sil a peněz mně to stálo, a ještě bude stát, jsem stále odhodlán jen tak bojiště neopustit, a dokud to jen trochu půjde, tak pokračovat v boji Davida proti Goliášovi."

Tolik velmi zkušený, ve svém okolí vyhlášený diagnostik-opravář s emisní stanicí s tradicí asi 20 let.

0 0
možnosti
PS

Jak Vas tak ctu, tak me udivuje Vase snaha s tim v CR neco delat. R^Co Vas motivuje s tim valcit? Naucte se zaklady nemciny a kus za humny Vam utrhnou ruce.

1 0
možnosti
PN

P38a85v21e76l 98N98o60v22á36k

28. 5. 2015 21:15

To by konečně vysvětlovalo ty kouřící vrásky na našich silnicích.

3 0
možnosti
JO

Na silnicích je to vidět a mnohdy i "cítit", že se člověk diví, jak některá auta mohla projít emisemi a technickou. Ale takto to zkrátka v tomto státě chodí.

7 0
možnosti
JR

J39i44r20i 59R76u77s27n53o47k

27. 5. 2015 19:30

Kdyz se vam to nelibi, tak blogem nic nespravite. Podejte testni oznameni. Jinak se nehnete.

6 0
možnosti
LF

Podal jsem rozklad Ministrovi dopravy, dva dopisy s negativní odpovědí, že se to neděje na ÚOHS, chystám třetí s důkazy, trestní oznámení na neznámého pachatele je i s videi a rozhovory jako důkazním materiálem již u právníka v předpřípravě pro státní zastupitelství v Praze. Další právní kroky jsou ve fázi zvažování. Dva roky jsme shromažďovali důkazy raději sami, protože vedení DEKRA má VELMI dlouhé prsty a jsou cítit všude. Varování přišlo vždycky, když jsme se někde pokusili protestovat nebo si stěžovat. Proto to děláme nyní všechno sami.

16 0
možnosti
IO

Znečištěný venkovní vzduch má vážné zdravotní důsledky. Neustále roste počet chorob, na jejichž vzniku se spolupodílí znečištěné ovzduší (respirační a srdečně-cévní onemocnění, rakovina plic). Např. v ČR se výskyt dětských alergických onemocnění a astmatu za posledních 10 let zdvojnásobil !!!). 

Mezinárodní agentura pro výzkum rakoviny (IARC), která je součástí WHO klasifikova v r. 2013 znečištěný venkovní vzduch jako jasný karcinogen!!     Agentura považuje za životně důležité provedení účinných opatření vedoucích ke snížení expozice lidí toxickým látkám ze znečištěného vzduchu.

Velkým zdrojem znečištění jsou emise z dopravy aj. mobilních zdrojů. Nebezpečí spočívá především v tom, že škodliviny z výfuků jsou vypouštěny v bezprostřední blízkosti lidí!

Emisní limity škodlivin v ovzduší jsou v ČR opakovaně překračovány. 

Jednou z důležitých úloh státu je chránit zdraví a životy lidí. Stát má zajistit smysluplnou legislativu a dbát na její důsledné dodržování, což se při posuzování technické způsobilosti, resp. při kontrolách emisí vozidel rozhodně neděje (viz. článek)!

Ignorantství odpovědných orgánů je až zarážející!

Troufnu si tvrdit, že stát nečinností v této oblasti své obyvatele poškozuje.  V důsledku je porušena Základní listina práv a svobod, hlava IV, čl. 35,  bod 1.....Každý má právo na příznivé životní prostředí......... (opakovaně překračované limity škodlivin ve vzduchu se nedají považovat za příznivé prostředí)

bod 3.....Při výkonu svých práv nesmí nikdo ohrožovat ani poškozovat životní prostředí....což provozovatelé aut s nejrůznějšími nepovolenými úpravami motorů aj. určitě životní prostředí poškozují....a co je nejhorší, za nečinného přihlížení státu!!

10 4
možnosti
PZ

Jak a koho poškozují? Méně povyku a paralen. Bohužel je vidět, že se vyjadřují lidí co tomu nerozumí. Dokud se cokoli spaluje, tak tímto spalováním vznikají splodiny,. Donedávna to bylo CO2 a co bude dále, kdo ví. Nekončený kolotoč a byznys to je.

1 4
možnosti
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3542x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik