- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...a to už spekulují že bude za měsíční správní poplatek lidových 150 Kč... mám 4 datovky za syna a otce na mě reklamoval jsem již podruhé ale internet zlověstně mlčí...
Pane sice soukroma osoba a zivsnostnik s ICO je ten stejny clovek, tak to jedno neni. Zivnostnikem se totiz kdykoliv muze rozhodnout prestat byt, a pak uz jej nebudou trapit nejake podnikayteslke zpravy .... aspon dotycny subjeky, co to chce poslalt zjisti, ze uz zadnou zivnost nemate. A teda ze zprava, kterou chtel poslat uz nema smysl.
Soukroma a podnikatelska datovka je celkem dulezita vec. Podobne je to treba se SVJ, tak se vybor muze menit a ja bych kutecne nerad,m pokud by mi nekdo neco duleziteho posilil, i kdyz bych ve vyboru SVJ uz roky nebyl.
Ale uvital bych spise, aby se mi zpravy osobni a prodnikatelske datovky zobrazovalu najednou po jednom prihlaseni a nemusel se na kazdou hlasit zvlast.
Jako at jsou pak zpravy pro kazdou schranku oddelene,ale at odpadne potreba dvojiho nebo trojiho prihlaseni (nebo i vicero, pokud clovek zastupuje vice pravnich subjektu)
A je tím, jak to v ČR zase dopadlo, někdo překvapen? Tady je to přece standard, vyplodit kočkopsa. Patláma, paprťála a ... žbrluch.
Asi v tom má stát poněkud binec, když neumí oddělit datovku na jméno od datovky na IČO.
Já odhlásil živnost a za pár dní mi přišlo vyrozumění o zrušení "datovky" vázající se na IČO. Soukromou datovou schránku si velmi pochvaluji, protože se mi na minimum snížila potřeba chodit na poštu pro obvyklé dopisy s doručenkou.
Posílat ale datovky na pozastavenou živnot byla naprostá blbost !
Ten chaos vzniká hlavně proto, že je tady skupina lidí, kteří chtějí být "in" a volí Piráty.
DS mi byla, stejně jako dalším OSVČ, přidělena a taky mi do ní přišla daň z nemovitosti. Kamarádovi tam dokonce přistála pokuta za rychlost při řízení soukromého vozidla. Prostě ouřada má nařízeno vysledovat, zda někdo má nebo nebo DS a pak tam bez ohledu na to, čeho se to týká, posílá všechno.
Pokud má digitalizace přinést nějaké SKUTEČNÉ přínosy, tak je třeba propojit údaje, které člověk již úřadu jednou poskytne a nepožadovat je ještě jednou. Papírový dokument, který je nahrazen dokumentem elektronickým, nepřináší žádnou úsporu.
Jak již tady někdo podotkl, elektronicky bylo již před vnucením DS možno komunikovat pomocí e-mailu.
Praktické příklady:
při přerušení podnikání se vás na Živnostenském úřadu zeptají, kam chcete oznámení o přerušení poslat. Takže typicky finančák, sociálka, zdravotní pojišťovna. Už asi třikrát mi bylo sděleno, že "je to lepší si to sám ohlídat" a jednou jsem se o tom prakticky přesvědčil. Jednou dokonce i po předchozí osobní návštěvě na zdravotní pojišťovně mi bylo sděleno, že nic neví.
Dále: každý živnostník musí ročně odevzdat 3 dokumenty: daňové přiznání pro finančák, přehled pro sociálku a přehled (jiný) pro zdravotní pojišťovnu. Přitom v obou přehledech jsou požadovány údaje obsažené v daňovém přiznání. Já bych to viděl tak, že bych jak sociálce, tak i zdravotní pojišťovně udělil souhlas k čerpání údajů z mého daňového přiznání a ať jim to ten finančák poskytne a neotravují lidi s další byrokracií. Zda papírovou nebo elektronickou, je mi zcela jedno.
Jenze v prahledu nejsou jen udaje z danoveho przinani, v podstate je tam jen jedno cislo z toho a identicikacni udajae zivnostnika. Jinak je tam hroamda dalsich udaju.
Ten chaos vznikl kvůli tomu, že se hodně podnikatelů a živnostníků bránilo (stejně jako vy) zřízení datové schránky. Stát to nakonec vyřešil nešťastně tak, že všem zřídil datovou schránku, i když jednu už měli. Podle mne se to mělo udělat tak, že se podnikání fyzických osob mělo podmínit zřízením datové schránky, která by sloužila jak soukromé, tak i podnikatelské účely a fungovalo by to tak, jak to teď funguje u vás.
Chybná úvaha. Dejme tomu, že jste OSVČ a máte účetního, na kterého delegujete práva k datovce. K tomu vám může přijít nějaká osobní zpráva, po které účetnímu nic není. Klidně daňové přiznání na chatu - účetního vůbec nemusí zajímat, že máte chatu, ať už k tomu máte důvody jakékoliv. Tedy bych na úředníka podal stížnost, že mi poslal do OSVČ schránky něco, co se k živnosti nevztahuje. A že to tak běžně dělají? No tak ať to dělat přestanou.
Taky jsem chápal rozdíl mezi podnikatelskou schránkou a soukromou, jako podnikající osoba mohu mít někoho, kdo mi dělá účetnictví atp. a té pak dát přístup do schránky, ale ta osoba nemusí dostávat mé soukromé věci, ty dostanu pěkně do své schránky, do které přístup nemá. Také se tam asi jinak účtují i služby, ale to spekuluji, protože mám jen soukromou schránku, tady bych zpochybnil výsměch pro ty, kteří ji mají i když nemusí, opravdu to šetří čas i peníze a hlavně i ekologicky je to přívětivější, protože mi chodí věci, které dříve přišly poštou v papírové formě elektronicky a tím pádem odpadá je fotit nebo skenovat pro další účely, takže to přínosné je.
Váš uvedený příklad bohužel poněkud mění pohled na ten rozdíl mezi podnikatelskou a soukromou a je to rozhodně špatně, nevím zda to tak úřady dělají cíleně nebo to mají jen špatně nastavené, těžko říci, ale na každý pád být vámi, tak bych na to podal stížnost.
Podobnost s příběhem autora může být čistě náhodná. Dejme tomu, že jistý a neznámý klempíř pozastaví svou podnikatelskou činnost. A nechá si zatím doma žebřík, který používal na vylezení na nižší střechy. Svým způsobem byl ten žebřík "podnikatelský" subjekt. A to milý klempíř neměl dělat, že si ten žebřík nechal doma a používal jej úplně běžně na trhání třešní z vlastní zahrádky. To se nelíbilo jeho závistivému sousedovi, co se mu ten klempířům skládací žebřík velmi líbil (a jal se) klempíře na příslušném úřadu oznámit. Panu klempíři přišlo z FÚ Doporučení, aby žebřík používaný pro podnikání urychleně prodal a po prodeji zaplatil daň z příjmu. A pokud tak neučiní, dostane pokutu!! Kdo si myslí, že je tohle v ČR vůbec možné??
Pokud živnostník nevedl účetnictví, může si soused akorát tak chuchnout. A pokud ho vedl, platí následující:
a) Vyřazením hmotného majetku z obchodního majetku pro osobní potřebu n e v z n i k á zdanitelný příjem, tudíž není nutná žádná úprava základu daně.
b) Pokud poplatník eviduje tzv. drobný hmotný majetek, tj. majetek, jehož vstupní cena je nižší než 40 000Kč, a pokud není tento majetek součástí skladovaných zásob, tzn. že byl vydán do používání, pak se o hodnotu tohoto majetku základ daně n e z v y š u j e.
Řekněme, že mám přes 15 let pozastavenou živnost. Datovou schránku jsem tedy ignoroval, protože tam prostě už nemůže dorazit nic co souviselo s mým podnikáním. Pokud tam FÚ zvesela rozesílá složenky mohu ji nadále zvesela ignorovat?
To je otázka! Stát má přirozeně pravdu vždy, pokud mu aktivně neprokážete opak. Proto čekám, že se ty složenky pokusí interpretovat jako doručené a z Vás udělat neplatiče.
Schránku si buďto aktivujte a sledujte nebo živnost zrušte.
Datovou používám několik let a není v tom žádný problém.
Pokud chceme digitalizaci státní správy, potom se k tomu musíme postavit tak nějak čelem.