- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už na gymnáziu jsem se při hodinách psychologie dozvěděla, že hesla na billboardech by měly mít maximálně sedm slov, víc se totiž při jízdě autem nestíhá přečíst a celkově se to nedá moc zapamatovat. S tímto problém nebývá, s tou zapamatovatelností už ano. První chybu vidím v tom, že ty hesla jsou nicneříkající a prázdná: "aby se nám tu žilo lépe" nebo "budu se řídit selským rozumem". Takováhle motta mě naprosto neoslovují, žije se mi dobře, selský rozum zase nic nevypovídá např. o schopnosti člověka nadchnout ostatní pro svou věc či se dohodnout na kompromisu. Slogan se selským rozumem může fungovat tak maximálně, pokud je dotyčný sedlák, to aspoň beru jako vtip. V tomto smyslu povedená mi přijde i třeba kampaň "láska, sex a politika", kdy je kandidátka sexuoložka, bohužel to ale z plakátů není hned poznat a dobrý nápad tak ztrácí efekt nutností delšího vysvětlování, o které spousta lidí nemá zájem. Naopak musím moc pochválit slogan "nekecám, pomáhám", který zvolil ředitel prácheňského hospicu (což je na plakátu hned uvedeno). Je to krátké, chytlavé a o kandidátovi to skutečně něco vypovídá. Pouhá 4 slova dokáží ukázat celý dlouhý příběh člověka, který pomáhá těm, co jsou nejvíce opomíjení. Člověk hned cítí naději, že by za ně bojoval i v senátu a určitě úspěšně, protože ten, kdo zvládne práci s umírající, si rozhodně dokáže poradit s pár dalšími politiky…
Kampaň by prostě měla být věcná a pozitivní. Když vidím hesla typu "16 let stačilo", mám pocit, že politika je pouťová atrakce, kde se lidé musí střídat, aby se dostalo na každého. O kandidátech to pak vypovídá jen to, že nejsou schopní přijít s něčím novým či nějakou vlastní myšlenkou. Taky se mi nelíbí plošné celorepublikové kampaně, protože i když je slogan povedený (nebojím se jmenovat "měníme zemi k lepšímu"), opět nic moc nevím o konkrétních lidech. Usmívat se dokáže každý. Minimálně křečovitě.
Osobně jsem vážně uvažovala, že si půjčím "všichni vědí co, my víme i jak", ale dala jsem si tu práci a vymyslela vlastní, které se hodilo k mému programu, naší malé obci i mé osobnosti: Elán a inspirace - pro Čejetice.
Teď už jen doufám, že to bude mít efekt a jen nezjistím, že lidi opravdu preferují spíš prázdné fráze.
Další články autora |