- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Shodou okolností je to plus minus rok, co jsem na svém starém blogu oslavoval Duncana Jonese za jeho velkolepý režijní debut Moon.
Jeho druhý film v řadě, letošní Zdrojový kód, ukazuje, že úspěch nebyl výsledkem náhody, ale křišťálově čistého talentu.
Co se mi na tom chlapíkovi Jonesovi líbí, je jeho ryzí vypravěčství. Nevymýšlí si žádné zbytečné efekty, podstatný je příběh. Pokud Mirka Spáčilová srovnává Zdrojový kód s loňským Počátkem Christophera Nolana, souhlasím: Jonesova práce je čistší, tedy lepší (recenzentka film hodnotí 70 %).
Story kapitána Coltera Stevense je fascinující: probudí se ve vlaku naproti nádherné Christině, která ho bezpochyby zná, ačkoli on ji ne. Vlak vybuchne... ale to už na Stevense huláká důstojnice jakési armádní jednotky.
Nechci tu prozrazovat děj. Ne ze zásady, ale není nic jednoduššího, než odkázat na jiné recenze: František Fuka dal filmu 90 %, konkurenční Kamil Fila 80 %.
Co je mi na Jonesovi sympatické kromě čistého vypravěčství je i jeho cit pro etické otázky – jakkoli na oba jeho filmy se dá dívat jako na docela dobrou sci-fi, oběma prochází i cosi víc.
No nic, doporučuju ten film vidět. Pro úplnost: publikum na čsfd.cz se shoduje s mým hodnocením: 80 %.
Další články autora |
Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...