Albert dostal výprask od Kauflandu

Když se dva hádají, třetí se směje. Jedna stará pravda se opět potvrzuje. Supermarkety Ahold se vychloubají, že jejich cenové komando zařídí nejlevnější ceny. Lžou zákazníkům. Konkurenční Kaufland je chytil na švestkách a obratně toho využil. Ten, kdo se všemu směje, je zákazník.

Cenové komando zaspalo: konkurenční Kaufland má lepší cenyAhold

A tak to má být. Krásná ukázka, jak je ošidné v reklamě vyzdvihovat něco, co nemůžu mít dokonale pod kontrolou – i jak se holedbání konkurence dá šikovně otočit ve vlastní prospěch.

Nejnovější reklama řetězce Ahold běží v televizi a v tisku asi tři týdny, těžko jste ji mohli přehlédnout. Červeně oblečení agenti slídí po konkurenčních marketech, aby zjistili, jaké mají ceny. A pokud Albert není nejlevnější, okamžitě běží do jeho obchodů ceny snižovat.

Dobrý nápad, poměrně vtipné provedení. (I když si říkám, proč jsou agenti zrovna červení, když firemními barvami Aholdu jsou modrá, žlutá a zelená.)

Má to jeden háček: je velmi ošidné v obchodě, kde prodáváte desítky tisíc položek, slibovat, že právě vaše ceny jsou nejlepší. Netvrdím rovnou, že Albert ve své kampani vědomě zákazníkům lže, aniž by se skutečně snažil mít nejnižší ceny –  nicméně nyní to tak z pohledu zákazníka vypadá.

Jak se totiž ukázalo, ceny Alberta totiž nejsou nejvýhodnější. Konkurenční Kaufland dal dohromady přehled desítek výrobků, které prodává levněji. Navrch si ještě stačil udělat legraci z cenového komanda Ahold: jeho obtloustlý agent jenom s otevřenou pusou žasne, jak je nakupování v Kauflandu výhodnější.

Pěkný trapas. Ale buďme spravedliví: Ahold obratem zveřejnil inzerát, podle něhož ceny těch výrobků, které prodává dráž, snižuje na úroveň svého konkurenta. Potupné, ale jediné možné řešení.

Lhát se nemá, o tom žádná. Reklama Aholdu je sice svým provedením vtipná, bohužel pokulhává za realitou. Cenoví agenti nefungují, nedokáží pohlídat ceny v Albertových supermarketech. Je to tedy v konečném hodnocení špatná reklama, protože prodává něco, co neexistuje.

Perfektní naopak byla reakce Kauflandu. Za pár peněz získal hodně muziky, stačilo mu zveřejnit jeden inzerát, ve kterém zesměšnil Aholdovy agenty, a média se toho pochopiteně chytla. Zákazníci nyní vědí: Albert je drahý a lže, zatímco Kaufland je levnější.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Zdeněk Fekar | neděle 12.9.2010 13:30 | karma článku: 16,77 | přečteno: 3405x