StarDance VI - 6. večer

Šestým večerem se dostává zábavná soutěžní taneční show do závěrečných bojů. V sobotu se bojovalo o semifinále.

Minulý týden se rozloučil se soutěží překvapivě pár Ondřej Brzobohatý a Eva Krejčířová. Zbývající čtveřice soutěžících si zatančila tance, které netančila v prvním a druhém večeru. Novinka letošního roku je filmový večer, kdy páry jeden tanec předvedly na filmovou hudbu.

Spiderman, Notting Hill, Romeo a Julie a Kniha džunglí byly těmi filmy, na jejichž muziku se tančilo. V tanečním provedení pak šlo o quickstep, rumbu, waltz a čaču. Ve druhé části soutěžních tanců se již tančilo "civilně". Co páry v šestém večeru předvedly a jaké výkony podaly?

 

Taťána Kuchařová a Jan Onder (Quickstep - Spiderman - Theme)

Energické vystoupení v plném nasazení. Technika byla na celkem slušné úrovni, možná při polka hopsech by bylo zapotřebí zpřesnit kroky a zrychlit nohy. Taťána od začátku soutěže předvádí jednoznačně kvalitní tanec i pohyb po parketu, přesto mě však tento quickstep ze židle nezvedl, quickstepu bylo poměrně málo. Jan Révai oceňoval nápaditou choreografii, Tatiana Drexler postrádala více quickstepových kroků. Radek Balaš vytýkal nejistotu v otáčkách a Zdeňku Chlopčíkovi vadil malý kontakt v běžených krocích. Porota předvedený výkon ocenila známkami 9, 10, 9 a 9, má známka by byla 9.

 

 

 

Anna Polívková a Michal Kurtiš (Rumba - Notting Hill - When You Say Nothing at All)

Romantická rumba Aničce sedla. Technicky měla své vystoupení hodně zdařilé, oceňuji příběh i tanec s knihou, avšak na několik taktů vypadla z rytmu, což celkový dojem poněkud snižuje. Anička měla zdařilou práci rukou, občas se objevila nejistota v otočkách. Charakter tance byl naplněn, vystihl přesně to, oč v rumbě jde, o vztah mezi mužem a ženou. Radek Balaš oceňoval pohyb s rekvizitou, Zdeněk Chlopčík vytýkal nejistotu s rovnováhou, rytmické a technické nedostatky. Porota ocenila výkon známkami 8, 7, 9 a 8, má známka by vzhledem k vypadnutí z rytmu byla 7.

 

 

 

Matěj Ruppert a Alice Stodůlková (Waltz - Romeo and Juliet)

Romantická skladba, kterou Matěj pojal jako vážné téma. Pomalé tempo dělalo Matějovi potíže, často se objevoval před rytmem a tanci chyběl větší pohyb do prostoru. Místy se objevil vysoký nášlap. Poté, co Matěj předváděl v minulých tancích se dokázal umravnit, ale vážná poloha mi k němu příliš neseděla. Tatiana Drexler nevěřila, že by Matěj dokázal být romantický, Jan Révai poznamenal, že ve vystoupení bylo víc hraní než tance. Porota předvedný výkon oznámkovala čísly 7, 9, 7 a 10, má známka by byla 7.

 

 

 

Imrich Bugár a Jitka Šorfová (Quickstep - Jungle Book - The Bear Necessities)

Komicky laděné vystoupení Imrichovi svědčilo, zejména jeho zraněnému koleni. Z tanečního hlediska ale jeho kroky postrádaly mnohé, větší přesnost, byly příliš široké, v polka hopsech se kroky omezily jen na skutečnou polku, chyby byly v držení těla. Quickstep vyžaduje větší nasazení, a to, bohužel, chybělo. Zdeněk Chlopčík mluvil o technických nedostatcích a shrbení, Jan Révai pronesl, že k předvedení medvěda nemá výhrady, ale že viděl více než quickstep polku. Porota taneční výkon ocenila tabulkami s čísly 7, 7, 6 a 6, má známka by byla 6.

 

 

 

Taťána Kuchařová a Jan Onder (Cha-cha - Bad)

Rytmická skladba Michaela Jacksona nutila do pohybu. Bohužel, ačkoliv toto vystoupení bylo hodně živé i rytmicky v pořádku, tak čačových kroků se objevilo velice málo. Taťána odváděla dobrou práci v bocích, ale chtělo to víc ostrosti, dojít pohybem až do pověstné tečky a především propnout kolena. Taťána nasadila laťku hodně vysoko, a tak každá chyba, která by u jiného páru prošla, je zde hodně vidět. Tatiana Drexler vytýkala nepropnutá kolena, Radek Balaš pronesl, že výkon zůstal pod vrcholem a chyběla mu ostrost v pohybech. Porota udělila za čaču známky 9, 9, 8 a 8, má známka by byla 8.

 

 

 

Anna Polívková a Michal Kurtiš (Waltz - Un peu plus haut, un peu plus lion)

S romantickými skladbami se šestý večer roztrhl pytel. Vystoupení Aničky mělo nádherný příběh, kdy hraní doplňovalo tanec a naopak. Ocenil bych provedení pivotových otáček a pohyb do prostoru. Technika byla na velice slušné úrovni, drobné technické nedostatky byly přebity silným emocionálním nábojem. Jediným rušivějším nedostatkem byl nízký kop od Aničky, ale pro mne to byl nádherný zážitek. Jan Révai řekl, že Anička s Michalem mají romantický večer a on jim to věří. Tatiana Drexler vyzdvihla sólové vystoupení Aničky. Porota ocenila výkon známkami 10, 9, 10 a 10, má známka by byla maximální, 10.

 

 

 

Matěj Ruppert a Alice Stodůlková (Rumba - Man in the Mirror)

Matějovo vystoupení na rumbu nebylo až tak uchvacující jako jeho rychlé tance. Měl velmi dobrou práci v rukou, ale rumbě by slušela větší práce boků. Ve střední rytmičtější části skladby byla jejich rumba příliš ostrá, taková ostrost by se hodila spíše do čačy a postrádal jsem více čačových kroků. Radek Balaš, oceňoval něhu a komunikaci, Zdeněk Chlopčík vytýkal postavení na špičkách, oceňoval paže a sklouzl do kritiky přílišného vyjadřování rytmiky ve střední části. Porota předvedný výkon ohodnotila známkami 9, 8, 9 a 7, má známka by byla 7.

 

 

 

Imrich Bugár a Jitka Šorfová (Cha-cha - Sex Bomb)

Rytmická skladba v originálním podání Toma Jonese doprovodila Imricha v posledním tanci večera. Imrich dělá co může a oceňuji jeho odhodlání, ale čača byla evidentně nad jeho síly. Místo čačových přeměn se objevovaly poskoky, pohyby zůstaly nedotažené, malá práce v bocích a krokové nepřesnosti. Zdeněk Chlopčík přirovnal Imricha k bohatýrovi z Mrazíka, Radek Balaš mluvil o těžkopádnosti, vytýkal málo přesnosti, Tatiana Drexler byla pobavena, Jan Révai oceňoval výdrž a zmínil se o bolavých kolenou Imricha. Porota ohodnotila předvedený výkon známkami 6, 7, 5 a 5, má známka by byla shodná se Zdeňkem Chlopčíkem, 5.

 

 

 

 

 

Opět se pokusím o hodnocení všech tanečních párů najednou. Tentokrát je to ztížené tím, že každý pár tančil dva tance, a tak pro větší přehlednost budu každý tanec počítat jako výkon jiného páru. Na pomyslnou poslední příčku bych zařadil Imricha s jeho čačou, která měla velké množství technických nedostatků. Sedmou příčku by obsadil Imrich s quickstepem. Šesté místo bych přisoudil Matějovi a jeho rumbě, stejně jako páté místo, tentokrát za waltz. O pověstný chloupek bych na čtvrté místo před Matěje zařadil Aničku a její rumbu. Třetí, bronzová pozice by připadla Taťáně za její čaču. Druhé místo by obsadila soutěžící žena, která v sobotu tančila standardní a latinsko-americký tanec. Nebudu napínat, Taťána se svým quickstepem. Palmu vítězství si za šestý večer v mých očích odnesla Anička za nádhernou waltzovou baladu, kdy jsem chvílemi přestával dýchat, jak silně byl její tanec emocionálně prodchnut.

 

   

Porota stanovila svými známkami pořadí:

171
71
366
449

 

 

Hlasování diváků v součtu se známkami poroty rozhodlo o tom, že se soutěží se loučí Matěj Ruppert a Alice Stodůlková. Matěje jsem tipoval na třetí místo. Stejně jako před týdnem jsem předpokládal, že skončí Imrich Bugár, pro kterého je každý další tanec velkou bolestí. Na tiskové konferenci se se smíchem zmiňoval o tom, že příští týden bude jeho paso-doble ala Joffrey de Peyrac. I v šestém večeru poslalo přání diváků do soutěže dál tanečně slabší pár na úkor lepšího. Oceňuji postoj Matěje Rupperta, který své vyřazení přijal s noblesou a přejícností vůči ostatním párům. Žádná zahořklost či zklamání se nedostavilo. U mě získal dodatečně další sympatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Příští večer budou páry tančit tance, které netančily ve třetím a čtvrtém večeru. K tomu ještě budou tančit tanec na poslední chvíli, kdy na vymyšlení choreografie a nácvik budou mít velice málo času.

 

Logo a fotografie: ©Česká televize, 2013

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Petr Fabera | neděle 8.12.2013 14:01 | karma článku: 19,84 | přečteno: 3028x
  • Další články autora

Petr Fabera

StarDance XII - 10. večer, finále

17.12.2023 v 9:01 | Karma: 34,93

Petr Fabera

StarDance XII - 9. večer, semifinále

10.12.2023 v 9:05 | Karma: 27,74