StarDance VI - 5. večer
Pátý večer znamenal konec nadějí pro další soutěžní pár. Z původní osmičky soutěžních párů zbyla polovina, která si to příští sobotu při filmovém večeru rozdá v boji o semifinále. Pátým večerem se také naplnil počet předváděných soutěžních tanců, kdy páry tančily stejný tanec, latinsko-americkou sambu doplněnou společným vyřazovacím bojem v salse.
Když se řekne samba, prakticky každému se dostane na mysl karnevalový mumraj v brazislkém Rio de Janeiru. Historie tohoto tance je poměrně nejasná, první zmínky jsou staré okolo 450 let, před 150 lety se zárodky samby na lidových karnevalech v Brazílii dočkávají značné popularity. Původně se tanec provozoval v kruhu kolem jednoho tanečníka, který občas vyzývavým pohybem zvaným sembo k sobě přivolal dalšího tanečníka. Původní tanec butuque se později změnil na butuwua - samba. Portugalské slovo semba pak znamená božskou tanečnici.
Do Evropy se samba dostala v roce 1913 pod názvem maxixe. Neujal se a upadl v zapomění, aby se v letech 1923-4 oživil v Paříži. Vzestup popularity zastavila válka a po roce 1945 se samba rozšířila do celé Evropy. Typickým pohybem v sambě je bouncing, houpavý pohyb v kolenou. Salsa vznikla na Kubě jako spojení několika různých typů tanců a popularitu získala v šedesátých letech v USA. Je pověstná složitým proplétáním rukou a ač má poměrně mnoho příznivců, zůstala mimo soutěžní tance.
Ve čtvrtém večeru se rozloučili se soutěží Šárka Kašpárková a Jan Tománek. Jejich slowfox byl labutí písní, protože ač se jednalo o nejlepší tanec Šárky, nestačilo to k dostatku bodů a za dalších večerů byl pár vyřazen. Jak se tančilo v pátém večeru?
Anna Polívková a Michal Kurtiš (Samba - Can't Touch It)
Rytmická samba v podání Aničky nebyla špatná. její tanec měl energii, ale překvapivě málo samby jako takové. Ve chvílích, kdy tančila v páru, tak technika rovněž nebyla špatná, ale pohyby zůstávaly nedotažené, místy nohy nestíhaly svižné tempo a slušel by jí větší bouncing. Přese všechno si sambu zjevně užívala. Jan Révai vytýkal tvrdost kolenou a pánve, Tatiana Drexler měla výhrady k počtu skutečných sambových kroků, Radek Balaš postrádal komunikaci uvnitř páru a Zdeněk Chlopčík rovněž pozamenal, že kroků samby bylo málo, technické nedostatky a nejasnou práci hlavou. Porota ocenila výkon známkami 7, 6, 6 a 5, má známka by byla 7.
Imrich Bugár a Jitka Šorfová (Samba - Volare)
Imrich a samba, jak to k sobě ladí? Imrichovi nelze upřít snahu rozpohybovat tělo, mnohdy se mu to dařilo, ale široké kroky, místy mimo rytmus, přičemž technika se krčila kdesi v koutku a k tomu velice malá práce kyčlemi a pánví, to vše celkový dojem kazilo. Imrich se snaží porazit svůj věk a věřím tomu, žehlavou ho poráží, ale tělo nechce poslouchat tak, jak by mělo. Jitka odvádí vynikající práci, ale zázraky nedokáže. Tatiana Drexler ocenila temperament a vytýkala rytmické nedostatky, Jan Révai byl pobaven. Porota taneční výkon ocenila tabulkami s čísly 6, 6, 6 a 6, má známka by byla 5.
Taťána Kuchařová a Jan Onder (Samba - Copacabana)
Na Taťánu se snáší hlavně chvála a i za sambu si ji plně zaslouží. Rytmicky velice zdařilé vystoupení, dobrá práce boky, typický bouncing, dá se vytknout málo. Snad by slušelo ještě trochu víc energie a místy rychlejší nohy, aby stačila dojít pohybem do konce. Gesta občas byla nedotažená, ale po celkové taneční stránce včetně techniky lze tanec hodnotit skutečně jen kladně. Radek Balaš, chválil a označil Taťánu za sembu, Zdeněk Chlopčík vyčítal pohled k zemi a malou rychlost v kolenou. Porota udělila za sambu známky 9, 9, 9 a 8, má známka by byla těsně pod maximem, 9.
Ondřej Brzobohatý a Eva Krejčířová (Samba - It Had Better Be Tonight)
Známá skladba uvedla Ondřeje do světa samby. Ondřej měl energii i snahu, ale stejně jako u Aničky i u něj bylo poměrně málo samby. Bouncing nepracoval správně, byl to spíše silový pohyb, malá práce kyčlemi a pánví, občas místo kroků poskoky, drobné rytmické nepřesnosti kazily Ondřejovo vystoupení. K tomu jeho pohyb nevycházel z kolen, ale převážně z ramen a to už bylo hodně rušivé. Tatiana Drexler, chválila od pasu nahorua kritizovala práci nohou. Zdeněk Chlopčík chválil rytmiku. Porota výkon ohodnotila známkami 8, 8, 8 a 9, má známka by byla nižší, 6.
Matěj Ruppert a Alice Stodůlková (Samba - Kalimba de Luna)
Energické vystoupení na hit z 80. let ukázalo Matějovy slabiny. Chyběla správná práce boků a pánve, tanec byl silový, přesný bouncing se objevoval zřídka. Od začátku letošní řady je na Matějovi znát hlavně energie, kterou se snaží vše strhnout, ale samotná energie na vše nestačí, je k tomu zapotřebí přidat i ostatní věci jako techniku či právě typické pohyby v těle. To mi u Matěje schází. Zdeněk Chlopčík oceňoval kritickou chvilku, kdy Alice uklouzla a Matěj ji uchránil od pádu. Radek Balaš zmínil proměnlivost výkonu, kdy se světlé okamžiky střídali s těmi méně zdařilými. Tatiana Drexler oceňovala rytmus a Jan Révai poznamenal, že Matěj byl borec na konec. Porota předvedný výkon oznámkovala čísly 9, 9, 7 a 9, má známka by byla 7.
Salsa (Salsa - Cambio dolor)
Všech pět párů se dostavilo na parket ke společné salse. Salsa je pro mě svým způsobem neznámý tanec. Jako první vyřadili porotci z kola Aničku s Michalem, poté Imricha s Jitkou a Taťánu s Honzou. Zbývající páry, Ondřej s Evou a Matěj s Alicí si následně rozdělili bonusové body. Nejsem v salse zběhlý, a tak mohu hodnotit čistě jen po pocitové stránce bez ohledu na správnost kroků či postavení těla a techniku. Anička v salse očividně tápala, Imrich se do ničeho příliš nepouštěl a přešlapoval na místě a jejich vyřazení z boje o bonusové body bylo určitě správné. Vyřazení Taťány s Honzou už bych tak jednoznačně nevnímal, protože pohyb zcela určitě měli a líbili se mi rozhodně víc než Matěj s Alicí. Porota se rozhodla přidělit bonusový bod Matějovi s Alicí a dva za pomyslné vítězství Ondřejovi s Evou. Já bych dal bod Ondřejovi a dva body Taťáně.
Jako již tradičně se pokusím o hodnocení všech párů najednou, tak jak je zvykem na tanečních soutěžích. Budu hodnotit jen sambu, protože salsa není můj šálek čaje a její hodnocení bych přenechal těm, kteří tomuto tanci rozumějí lépe než já. Na první místo bych zcela bezkonkurenčně zařadil Taťánu s Honzou. další pořadí by už tak jasné nebylo, protože výkony byly celkem vyrovnané. Každý pár byl v něčem lepší a v něčem horší. Na druhé místo bych po drobném váhání zařadil Matěje s Alicí těsně následované Aničkou s Michalem. O pověstný chlup za nimi by u mě skončil Ondřej s Evou a na poslední místo bych zařadil Imricha s Jitkou.
Porota stanovila svými známkami pořadí:
1 | 35 | |
---|---|---|
34+1 | ||
33+2 | ||
4 | 24 | |
24 |
Hlasování diváků v součtu se známkami poroty rozhodlo o tom, že se soutěží se loučí Ondřej Brzobohatý a Eva Krejčířová. Ondřeje jsem tipoval na čtvrté místo a předpokládal jsem, že v tomto večeru skončí Imrich Bugár, který předvádí slabší taneční výkony. Divákovo slovo ale mělo přednost před slovem poroty. Po taneční stránce se dá říci, že postoupil horší pár na úkor lepšího. Taková ale už je soutěžní realita.
Příští večer budou páry tančit tance, které netančily v prvním a druhém večeru. Každý z párů předvede dva soutěžní tance, z toho jeden na filmové téma.
Logo a fotografie: ©Česká televize, 2013
Petr Fabera
StarDance XIII - 4. večer
Soutěžní taneční zábavná show StarDance pokračovala svým, již čtvrtým večerem, ve kterém opět zazněly tři soutěžní rytmy.
Petr Fabera
StarDance XIII - 3. večer
Soutěžní taneční zábavná show StarDance pokračovala po vyřazení prvního páru Ondřej Ruml & Andrea Třeštiková svým třetím večerem.
Petr Fabera
StarDance XIII - 2. večer
Hlas Viktora Preisse obligátním „Živě z Prahy“ uvedl druhý večer třinácté řady soutěžní taneční zábavné show StarDance.
Petr Fabera
StarDance XIII - 1. večer
Soutěžní taneční zábavná show StarDance, tentokráte po roce, začíná svou již třináctou řadu, ve které se opět představí deset soutěžících celebrit.
Petr Fabera
StarDance XIII - představení soutěžících pánů
Po pětici soutěžících dam odtajnila Česká televize i druhou, mužskou polovinu soutěžících. Celá desítka je tak známa.
Další články autora |
Trump se vrátí do Bílého domu. Urval klíčové státy, prohlásil se vítězem
Sledujeme online Donald Trump zvítězil v amerických prezidentských volbách. Získal klíčovou Pensylvánii, jeho...
Nenávidím vás všechny! Hollywood je v šoku z Trumpova vítězství
Šok, zlost, zklamání a smutek. Tak se dá shrnout reakce Hollywoodu a amerických tvůrců na vítězství...
Čeká nás zlatá éra Ameriky, uzavřeme hranice, slíbil Trump ve vítězné řeči
Výsledek amerických prezidentských voleb je dosud největším politickým vítězstvím. Za jásotu svých...
Vraťte nám kus země, žádá Polsko. Spor by vyřešilo darování budovy ambasády
Premium Ačkoli se zdá, že má Česko s Poláky bezproblémové vztahy, pod povrchem doutná mnohaletý spor. Týká...
Jeden jim všem vládne. Úder na Írán potvrdil technologickou nadvládu F-35
Izraelský letecký úder na vojenské cíle v Íránu před týdnem jasně potvrdil fakt, který bude brzy...
Nesnáze pracujících matek? Chybí hlídání, zkrácené úvazky a školky
Seriál Rodičovská dovolená má na svědomí jeden zajímavý fenomén - je „inkubátorem“ žen podnikatelek....
Konec plýtvání. Chorvatští obchodníci zpoplatní mikrotenové sáčky v obchodech
Pokud si budou chtít zákazníci v Chorvatsku sbalit ovoce, zeleninu nebo pečivo do plastového sáčku...
Slučování obcí by přineslo miliardy. Je to žába na prameni, říká ekonom Marek
Premium EU si dává opakovaně nerealistické cíle a jejich neplněním pak podrývá důvěru lidí v samotný...
Ježíše naložil do vlastní moči. Skandální fotku řešili i ve Washingtonu
Seriál Ač se sám považuje za křesťana, jeho nejslavnější dílo už téměř čtyřicet let vzbouzí bouře nevole...
- Počet článků 130
- Celková karma 29,19
- Průměrná čtenost 3409x
Na stránkách revue.idnes.cz jsem v roce 2008 komentoval soutěžní večery StarDance.
Počet přečtení všech článků k 2.11.2024:
444860