StarDance VI - 5. večer
Pátý večer znamenal konec nadějí pro další soutěžní pár. Z původní osmičky soutěžních párů zbyla polovina, která si to příští sobotu při filmovém večeru rozdá v boji o semifinále. Pátým večerem se také naplnil počet předváděných soutěžních tanců, kdy páry tančily stejný tanec, latinsko-americkou sambu doplněnou společným vyřazovacím bojem v salse.
Když se řekne samba, prakticky každému se dostane na mysl karnevalový mumraj v brazislkém Rio de Janeiru. Historie tohoto tance je poměrně nejasná, první zmínky jsou staré okolo 450 let, před 150 lety se zárodky samby na lidových karnevalech v Brazílii dočkávají značné popularity. Původně se tanec provozoval v kruhu kolem jednoho tanečníka, který občas vyzývavým pohybem zvaným sembo k sobě přivolal dalšího tanečníka. Původní tanec butuque se později změnil na butuwua - samba. Portugalské slovo semba pak znamená božskou tanečnici.
Do Evropy se samba dostala v roce 1913 pod názvem maxixe. Neujal se a upadl v zapomění, aby se v letech 1923-4 oživil v Paříži. Vzestup popularity zastavila válka a po roce 1945 se samba rozšířila do celé Evropy. Typickým pohybem v sambě je bouncing, houpavý pohyb v kolenou. Salsa vznikla na Kubě jako spojení několika různých typů tanců a popularitu získala v šedesátých letech v USA. Je pověstná složitým proplétáním rukou a ač má poměrně mnoho příznivců, zůstala mimo soutěžní tance.
Ve čtvrtém večeru se rozloučili se soutěží Šárka Kašpárková a Jan Tománek. Jejich slowfox byl labutí písní, protože ač se jednalo o nejlepší tanec Šárky, nestačilo to k dostatku bodů a za dalších večerů byl pár vyřazen. Jak se tančilo v pátém večeru?
Anna Polívková a Michal Kurtiš (Samba - Can't Touch It)
Rytmická samba v podání Aničky nebyla špatná. její tanec měl energii, ale překvapivě málo samby jako takové. Ve chvílích, kdy tančila v páru, tak technika rovněž nebyla špatná, ale pohyby zůstávaly nedotažené, místy nohy nestíhaly svižné tempo a slušel by jí větší bouncing. Přese všechno si sambu zjevně užívala. Jan Révai vytýkal tvrdost kolenou a pánve, Tatiana Drexler měla výhrady k počtu skutečných sambových kroků, Radek Balaš postrádal komunikaci uvnitř páru a Zdeněk Chlopčík rovněž pozamenal, že kroků samby bylo málo, technické nedostatky a nejasnou práci hlavou. Porota ocenila výkon známkami 7, 6, 6 a 5, má známka by byla 7.
Imrich Bugár a Jitka Šorfová (Samba - Volare)
Imrich a samba, jak to k sobě ladí? Imrichovi nelze upřít snahu rozpohybovat tělo, mnohdy se mu to dařilo, ale široké kroky, místy mimo rytmus, přičemž technika se krčila kdesi v koutku a k tomu velice malá práce kyčlemi a pánví, to vše celkový dojem kazilo. Imrich se snaží porazit svůj věk a věřím tomu, žehlavou ho poráží, ale tělo nechce poslouchat tak, jak by mělo. Jitka odvádí vynikající práci, ale zázraky nedokáže. Tatiana Drexler ocenila temperament a vytýkala rytmické nedostatky, Jan Révai byl pobaven. Porota taneční výkon ocenila tabulkami s čísly 6, 6, 6 a 6, má známka by byla 5.
Taťána Kuchařová a Jan Onder (Samba - Copacabana)
Na Taťánu se snáší hlavně chvála a i za sambu si ji plně zaslouží. Rytmicky velice zdařilé vystoupení, dobrá práce boky, typický bouncing, dá se vytknout málo. Snad by slušelo ještě trochu víc energie a místy rychlejší nohy, aby stačila dojít pohybem do konce. Gesta občas byla nedotažená, ale po celkové taneční stránce včetně techniky lze tanec hodnotit skutečně jen kladně. Radek Balaš, chválil a označil Taťánu za sembu, Zdeněk Chlopčík vyčítal pohled k zemi a malou rychlost v kolenou. Porota udělila za sambu známky 9, 9, 9 a 8, má známka by byla těsně pod maximem, 9.
Ondřej Brzobohatý a Eva Krejčířová (Samba - It Had Better Be Tonight)
Známá skladba uvedla Ondřeje do světa samby. Ondřej měl energii i snahu, ale stejně jako u Aničky i u něj bylo poměrně málo samby. Bouncing nepracoval správně, byl to spíše silový pohyb, malá práce kyčlemi a pánví, občas místo kroků poskoky, drobné rytmické nepřesnosti kazily Ondřejovo vystoupení. K tomu jeho pohyb nevycházel z kolen, ale převážně z ramen a to už bylo hodně rušivé. Tatiana Drexler, chválila od pasu nahorua kritizovala práci nohou. Zdeněk Chlopčík chválil rytmiku. Porota výkon ohodnotila známkami 8, 8, 8 a 9, má známka by byla nižší, 6.
Matěj Ruppert a Alice Stodůlková (Samba - Kalimba de Luna)
Energické vystoupení na hit z 80. let ukázalo Matějovy slabiny. Chyběla správná práce boků a pánve, tanec byl silový, přesný bouncing se objevoval zřídka. Od začátku letošní řady je na Matějovi znát hlavně energie, kterou se snaží vše strhnout, ale samotná energie na vše nestačí, je k tomu zapotřebí přidat i ostatní věci jako techniku či právě typické pohyby v těle. To mi u Matěje schází. Zdeněk Chlopčík oceňoval kritickou chvilku, kdy Alice uklouzla a Matěj ji uchránil od pádu. Radek Balaš zmínil proměnlivost výkonu, kdy se světlé okamžiky střídali s těmi méně zdařilými. Tatiana Drexler oceňovala rytmus a Jan Révai poznamenal, že Matěj byl borec na konec. Porota předvedný výkon oznámkovala čísly 9, 9, 7 a 9, má známka by byla 7.
Salsa (Salsa - Cambio dolor)
Všech pět párů se dostavilo na parket ke společné salse. Salsa je pro mě svým způsobem neznámý tanec. Jako první vyřadili porotci z kola Aničku s Michalem, poté Imricha s Jitkou a Taťánu s Honzou. Zbývající páry, Ondřej s Evou a Matěj s Alicí si následně rozdělili bonusové body. Nejsem v salse zběhlý, a tak mohu hodnotit čistě jen po pocitové stránce bez ohledu na správnost kroků či postavení těla a techniku. Anička v salse očividně tápala, Imrich se do ničeho příliš nepouštěl a přešlapoval na místě a jejich vyřazení z boje o bonusové body bylo určitě správné. Vyřazení Taťány s Honzou už bych tak jednoznačně nevnímal, protože pohyb zcela určitě měli a líbili se mi rozhodně víc než Matěj s Alicí. Porota se rozhodla přidělit bonusový bod Matějovi s Alicí a dva za pomyslné vítězství Ondřejovi s Evou. Já bych dal bod Ondřejovi a dva body Taťáně.
Jako již tradičně se pokusím o hodnocení všech párů najednou, tak jak je zvykem na tanečních soutěžích. Budu hodnotit jen sambu, protože salsa není můj šálek čaje a její hodnocení bych přenechal těm, kteří tomuto tanci rozumějí lépe než já. Na první místo bych zcela bezkonkurenčně zařadil Taťánu s Honzou. další pořadí by už tak jasné nebylo, protože výkony byly celkem vyrovnané. Každý pár byl v něčem lepší a v něčem horší. Na druhé místo bych po drobném váhání zařadil Matěje s Alicí těsně následované Aničkou s Michalem. O pověstný chlup za nimi by u mě skončil Ondřej s Evou a na poslední místo bych zařadil Imricha s Jitkou.
Porota stanovila svými známkami pořadí:
1 | 35 | |
---|---|---|
34+1 | ||
33+2 | ||
4 | 24 | |
24 |
Hlasování diváků v součtu se známkami poroty rozhodlo o tom, že se soutěží se loučí Ondřej Brzobohatý a Eva Krejčířová. Ondřeje jsem tipoval na čtvrté místo a předpokládal jsem, že v tomto večeru skončí Imrich Bugár, který předvádí slabší taneční výkony. Divákovo slovo ale mělo přednost před slovem poroty. Po taneční stránce se dá říci, že postoupil horší pár na úkor lepšího. Taková ale už je soutěžní realita.
Příští večer budou páry tančit tance, které netančily v prvním a druhém večeru. Každý z párů předvede dva soutěžní tance, z toho jeden na filmové téma.
Logo a fotografie: ©Česká televize, 2013
Petr Fabera
Let’s Dance X - 6. večer

Desátá řada slovenské soutěžní taneční zábavné show Let’s Dance dospěla svým šestým večerem do své druhé poloviny.
Petr Fabera
Let’s Dance X - 5. večer

Dalším, pátým večerem pokračovala na Slovensku desátá řada soutěžní taneční zábavné show Let’s Dance.
Petr Fabera
Let’s Dance X - 4. večer

Desátá řada slovenské soutěžní taneční zábavné show Let’s Dance pokračovala svým čtvrtým soutěžním večerem.
Petr Fabera
Let’s Dance X - 3. večer

Desátá řada soutěžní taneční zábavné show Let’s Dance pokračovala svým třetím soutěžním večerem, ve kterém soutěž opustil druhý pár.
Petr Fabera
Let’s Dance X - 2. večer

Před necelým týdnem proběhl na Slovensku druhý večer desáté řady soutěžní taneční zábavné show Let’s Dance.
Další články autora |
Chlípní rudoarmějci na lovu. Slavný fotograf nafotil tutlanou sexualitu v SSSR
Seriál Jen rok po Stalinově smrti dorazil do Sovětského svazu Henri Cartier-Bresson. Slavný francouzský...
Poslala manželce zprávu, že jsme milenci. Sekal jsem ji do hlavy, vypověděl primář
Šokující detaily mimořádně brutální vraždy dnes zaznívají u Krajského soudu v Plzni, kde stanul...
Advokát Prouza spáchal sebevraždu. Nechal po sobě dopis na rozloučenou
V sobotu spáchal sebevraždu renomovaný padesátiletý advokát a bývalý českobudějovický soudce Daniel...
V Indii se zřítil letoun s 242 lidmi mířící do Británie, dopadl na lékařskou ubytovnu
Letadlo společnosti Air India s 242 lidmi na palubě mířící do Británie se krátce po startu zřítilo...
Rudé prádlo a finta se třpytkami. Strip klub v Charkově nabízí show i útěchu
Když si dvacetiletá Lisa na svou směnu ve striptýzovém klubu v ukrajinském Charkově obouvá boty na...
První volba šéfa ČT je pořád bez vítěze, do druhého kola jdou Fridrich a Chudárek
Sledujeme online V prvním volbě nového generálního ředitele nebyl nikdo zvolen. Do druhé volby postoupili ředitel...
Stanjura musí přijít, vynutili si poslanci přítomnost ministra financí
Přímý přenos Miliarda přijatá v bitcoinech od muže zapleteného do obchodu s drogami zaměstnává druhý den...
Rodiče v Kyjevě se celý den modlili, ať syna vytáhnou z trosek živého. Marně
Jednou z obětí ruského vzdušného útoku na Kyjev z noci na úterý je jednatřicetiletý Dmytro...
Zuby mi udělal super, říká pacientka falešného dentisty. Víc lituje, že hledá nového
Překvapivě žádné stížnosti nesměřovali pacienti k nelegální zubní ordinaci v Havlíčkově Brodě,...
- Počet článků 142
- Celková karma 8,20
- Průměrná čtenost 3275x
Na stránkách revue.idnes.cz jsem v roce 2008 komentoval soutěžní večery StarDance.
Počet přečtení všech článků k 15.12.2024:
463519