Jede, jede mašinka…?!
ekonomika.idnes.cz
Příchod konkurence je znát po několika dnech. České dráhy doslova hystericky vykřikují, že strojvůdce Regiojetu projel „na červenou“. Některá média už méně hlasitě dodávají, že šlo o zkušební jízdu bez lidí a bez vagónů, ale…
České dráhy ve své hystericky pomlouvačné kampani zapomněly dodat, že jejich strojvůdcům se za jediný rok podaří projet na červenou v OSMDESÁTI případech!!! A co je horší – asi nešlo 80x o zkušební jízdu.
Projet stanici, kde má vlak zastavit je sice faux pas, ale když například jede na autobusové lince nový řidič, taky se to stává. A ruku na srdce, kolik přešlapů mnozí z nás udělali po nástupu do nového zaměstnání? Ano, ve vlaku je to víc vidět.
Zatím, co se na trati Praha – Ostrava odehrává nefalšovaný konkurenční boj, pro oba dopravce zůstává zemí nikoho střední a východní Morava. V současné době jezdí včetně Regiojetu ve všední den z Ostravy do Prahy 23 přímých rychlíkových spojů. Pokud od příštího roku zvýší Regiojet na slibovaných 9 párových spojů denně, vzroste počet spojů na 29 v jednom směru. Oproti tomu ze Vsetína je to osm přímých spojů a z Otrokovic respektive Zlína dokonce jen sedm přímých spojů do Prahy za 24 hodin v pracovní dny.
Přibližně za rok oznamuje vstup na české železnice Leoš Novotný se svým Leo Expressem. A hádejte, na které trati zahájí provoz? Ano, na trati Praha – Ostrava. Pokud splní svá předběžná prohlášení, že půjde o osm párových spojů na této trati, bude jezdit v roce 2013 mezi Ostravou a Prahou 37 přímých rychlíkových spojů v jednom směru, tj. přibližně každých 39 minut jeden spoj! Třeba ale vyplní docela nepochopitelné současné mezery ve spojení, kdy v rozmezí několika minut odjíždějí z Ostravy dva až tři spoje a pak půldruhé hodiny nic. A poté se situace opakuje. Jako první Leo Express oznamuje možný návrat k historické „Ferdinandce“, spoji Ostrava – Vídeň (popřípadě Bohumín – Vídeň).
Především však můžeme doufat, že s nárůstem konkurence skončí i časté případy kralování hlouposti Českých drah. Například v roce 2009 vrcholil souboj s lidskou blbostí mezi ČD a městem Vsetín. V té době zastavoval ve Vsetíně rychlík Euronight Slovakia, ale cestující nesměli nastupovat, protože šlo pouze o technickou přestávku. Přestože vlak ve stanici zastavoval, mluvčí Českých drah zákaz odůvodnil přesně ve stylu neschopného managementu, který štědře podporuje stát:
Chceme, aby vlaková doprava byla konkurenceschopná dopravě silniční. Jedním z argumentů pro rušení zastávek je i zvýšení bezpečnosti cestujících v noci nebo brzy ráno.
Jak může být vlaková doprava konkurenceschopná, když nebude brát cestující? Za argument o bezpečnosti cestujících, které dráhy odmítnou nabírat v noci a brzy ráno, bych odpovědné pracovníky Českých drah okamžitě zbavil svéprávnosti.
Pozoruhodná je rovněž „spravedlivě“ rozložená starost Českých drah o pohodlí cestujících v Čechách a na Moravě. Podle dostupných informací měly České dráhy v dubnu 2011 k dispozici 70 dvoupodlažních elektrických jednotek řady 471 (jednotky pro regionální provoz City Elefant). Z toho pouhých 6 jednotek jezdí v okolí Ostravy! Jinak Moravu brázdí vozové jednotky řady 460 (tzv. pantograf), jejichž výroba skončila v roce 1978, což je před třiatřiceti lety! A dle vyjádření Českých drah se na Moravě s obměnou vozového parku v dohledné době nepočítá.
Konkurence pro České dráhy přichází velmi pozdě. Stát opět díky své, možná záměrné, neschopnosti přišel o miliardy. A to jsme ještě nezačali mluvit o nákladní dopravě!
Čtěte další zajímavé články:
Konec světa je opravdu za dveřmi!!!
Zvrácené myšlení, zvrácený svět
Radomír Dolanský
Dost bylo vlády všelijakých odborníků
Vyjma politiků a jejich stále se měnících našeptávačů imunologů, mikrobiologů a kdovíjakých logů leze nekonečné omezování svobod a porušování zákonů samotnými politiky lidem už krkem, včetně některých nařízení jako z blázince.
Radomír Dolanský
Vrbětice přijdou právě vhod
Neuvěřitelný úspěch české BIS! Po akčních šesti a půl letech předložila veřejnosti údajná důvodná podezření, nikoliv fakta a pádné důkazy. Rychlost vyšetřování je zarážející, načasování naopak pochopitelné.
Radomír Dolanský
Musí občané dodržovat nezákonné opatření?
Řada našich politiků a především mainstreamová média s velkou chutí kritizují jiné státy, kde jsou údajně pošlapávána lidská práva, svoboda pohybu, projevu apod. Budeme k nim taky patřit, když vláda schválí nezákonné nařízení?
Radomír Dolanský
Koronavirus - špinavá politika, kšefty a lži
Ačkoliv se politici snaží, seč můžou, aby to vypadalo, jak moc jim záleží na životech občanů, svými mnohými kroky se sami usvědčují ze lži. Celá šaráda připomíná čím dál více spíše zkoušku na politiku Velkého bratra.
Radomír Dolanský
Blatný si sám podráží nohy vlastními nařízeními
Ministr zdravotnictví trvá na neměnnosti svých nařízení, přestože jsou v některých bodech nesmyslná až hloupá. Může jít o něco jako puberťáckou zaťatost vůči premiérovi, ale určitě se nejedná o smysluplnou ochranu obyvatelstva.
Další články autora |
Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky
Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...
„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici
Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...
Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím
Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...
Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají
Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...
Srovnání průzkumů: Lidovcům umřeli voliči, Konečná v eurovolbách sráží ANO
Volební modely českých agentur, srovnané redakcí iDNES.cz za celý rok, mají jasno. Hnutí ANO si od...
Česko čekají teplé dny, budou pokračovat přeháňky i bouřky
Česko čekají v tomto týdnu teplé dny, ale také bouřky a přeháňky. Na některých místech země...
V Česku mizí vesnické obchody. Změní trend chytré prodejny bez prodavaček?
Premium Za poslední čtyři roky zmizelo téměř čtyři sta vesnických obchodů. Jejich aktuální počet je 11 701,...
Radši Okamura než Fiala, říká Konečná a hájí, proč schovala KSČM do koalice
„Když se mě zeptáte, jestli Fiala, nebo Babiš, tak prostě Babiš,“ uvedla v rozhovoru pro iDNES.cz...
Nejen Batman zklamal, Bulhaři znovu volí. Hledají mesiáše, tvrdí analytici
Premium Bulhaři chodí k volbám každou chvíli a pořád žádný výsledek. Na začátku června se v Bulharsku budou...
Nádherný stavební pozemek v Hradečně
Hradečno, okres Kladno
4 950 000 Kč
- Počet článků 397
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2830x