Emisí míň nebude. Za to práce a peněz ano
Tento konkrétní a velmi křiklavý případ by snad mohl pomoci. Automobilový průmysl je pro Evropu obrovsky důležitý. Jde ale o to, aby si politici i úředníci v Bruselu uvědomili, že tohle je pouze špička ledovce. Musí jim konečně dojít, že celá zelená transformace, kterou tak bezhlavě prosazují, je nesmyslná a potenciálně velmi nebezpečná.
Proč? No protože se takto urputně odehrává jen v Evropě resp. v Evropské unii.
To v důsledku znamená dvě zásadní věci. Tou první je, že se nedostaví kýžený cíl v podobě globálního snížení emisí a tím zastavení změny klimatu (nechci se pouštět do debat, zda je to možné). Evropská unie je už totiž z globálního hlediska hluboko pod desetinou celkových emisí.
Tou druhou je, že Evropská unie zchudne. Firmy ztratí konkurenceschopnost na globálních trzích, zákazníci budou všechno kupovat dráž.
Asie, Amerika, Austrálie, o Africe nemluvě se totiž chovají nesrovnatelně pragmatičtěji. V USA se vztekají aktivisté, že prezident Biden povolil obří těžbu ropy a plynu na Aljašce, Čína ovládá skoro celý byznys s obnovitelnými zdroji, ale zároveň staví stovky nových uhelných elektráren, v Austrálii těží a vyvážejí rekordní množství uhlí, které se vozí třeba i do vyspělého Japonska a dalších zemí. Zkrátka celý svět, kromě Evropské unie, si uvědomuje, že základem je mít dostatek energie a to za dostupné ceny. Bez ní se totiž všechno zhroutí, což bude mít v důsledku fatální dopady nejen na život lidí, ale i na životní prostředí.
Nejhorší totiž je, že celá evropská zelená transformace obsahuje spoustu na hlavu postavených nesmyslů. Například ona norma Euro 7. Ta mj. způsobí, že se nevyplatí vyrábět malá auta. V případě Škody má jít o modely Fabia, Scala a Kamiq. Z logiky věci přitom jasně vyplývá, že jsou malé vozy ve všech ohledech ekonomičtější. Ale nebudou se vyrábět. Naopak se budou vyrábět velká a drahá auta, která si lidé nebudou moci dovolit. K čemu to povede? No samozřejmě k tomu, že budou používat starší, méně ekologické.
To nedává žádnou logiku. Stejně jako to, že Evropská unie vypíná své uhelné a dokonce i jaderné elektrárny, aby pak dovážela ze všech koutů světa zemní plyn, který se většinou těží brutálně neekologickým frakováním (v EU je zakázané). Nemluvě o tom, že se kvůli tomu plynu musí sklánět hlava před velmi pofidérními režimy v různých Katarech, Ázerbajdžánech apod. Stejně tak oceány křižují obří tankery naložené údajně ekologickou biomasou. Houby s octem. Kácí se obrovské plochy lesů, potom mazutové lodě vozí dřevo, které se potom pálí v elektrárnách na druhém konci světa. Co je na tom ekologického? Nic.
Za to je to ale skvělý byznys pro všechny, kdo pobírají všelijaké dotace a navíc prodávají drahou elektřinu, pro banky, které tuto rádoby zelenou transformaci financují, pro pojišťovny, které to všechno pojišťují.
Ti všichni vydělají, stejně jako zmíněná Asie, Amerika a další. Klima si toho ani nevšimne. Zaplatí to drtivá většina Evropanů.
Alexandra Dítětová
Plynaři opili Evropu zeleným rohlíkem. Já vám to říkala
Podle americké studie Cornellovy univerzity je výroba elektřiny z dováženého zkapalněného zemního plynu (LNG) pro klima mnohem škodlivější než spalování klasického uhlí. V nejhorším případě až o 274%.
Alexandra Dítětová
Sázka na plyn je nesmysl, ale Síkela ho stejně tlačí
Za jediný den vyskočila cena zemního plynu v Evropě o více než deset procent? Proč? Zdá se to až absurdní, ale důvodem je, že v Austrálii ohlásili stávky ve dvou závodech na LNG.
Alexandra Dítětová
Aktivisty porušující zákony má sebrat policie. Tečka
Česko je demokratickým státem, kde může každý demonstrovat či protestovat, proti čemu chce. Musí u toho ale dodržovat zákony. Pokud ne, má policie konat. V opačném případě hrozí anarchie, nebo naopak totalita.
Alexandra Dítětová
Zeleným se v Německu smějí
Terčem posměchu se v Německu stala Strana Zelených. Ačkoli totiž lidem vnucují tepelná čerpadla, sami si ho za 3 a půl roku nedokázali instalovat ve svém sídle.
Alexandra Dítětová
Za většinu emisí nikdo žádné povolenky neplatí
Světová banka oznámila, že státy vybraly loni na emisních povolenkách přes 2 biliony korun. Jenže tyto peníze pokrývají pouze 23 procent celkových emisí. To krásně ilustruje, v čem tkví zásadní problém v boji se změnou klimatu.
Další články autora |
Extrémní deště, silný vítr, na jihu Čech až stoletá voda. Řeky začaly stoupat
Sledujeme online Meteorologové v novém modelu potvrdili vysoké srážkové úhrny na českém území v nejbližších třech...
Zpřesněná výstraha: naprší až 250 mm, v Jeseníkách i víc. Upouštějí se přehrady
Meteorologové upravili výstrahu před extrémními srážkami. Platí od čtvrtka minimálně do neděle....
Česko od čtvrtka zasáhnou extrémní srážky. Záplav se obávají také Němci
Česko zasáhnou od čtvrtka do neděle mohutné srážky. Na velké části území může napršet přes 100...
Modely srážek i situace připomínají katastrofální povodně z let 1997 a 2002
V Jeseníkách by mohlo napršet podobné množství vody, jaké spadlo v tomto pohoří a v Beskydech při...
Covid jako poslední rána pro seniory a nemocné. Přibývá nakažených i úmrtí
S návratem dětí do škol i ochlazením roste počet lidí s infekcemi dýchacích cest. Onemocněl i...
Školáci budou jíst méně masa a cukrů, chystá stát. Zbytečně rigidní, líčí experti
Premium Státní zdravotní ústav dohromady s ministerstvy nyní finišuje na přípravě nového spotřebního koše...
Metoda pokus omyl vyšla. Hanácká firma slaví 10 let na trhu a tržby rostou
Marek Dyntera má zkušenosti ze strojírenského managementu, Matěj Zavoral s vedením restaurace a...
Indičtí turisté a studenti začali dobývat svět. Nahrazují Číňany na ústupu
Premium Světoví stratégové mají často za hotovou věc, že Indie je „příští Čínou“. Tvrdí, že nejlidnatější...
Tramvaj místo drahého vlaku. Hledá se cesta, jak zlepšit ekonomiku lokálek
Od nového jízdního řádu by z kolejí měly zmizet letité motoráky řady 810. Přestárlá vozidla doposud...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 147
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3100x
www.mojezelena.cz