Děkujeme za pochopení.
L44e41n82k61a 75K61r44i48š89t20o56f26í78k79o50v86á
Vidim jen do zakladnich skol. Zde mohu rici, ze ackoliv pedagogicke fakulty chrli kazdorocne tisice ucitelu, reditele maji problem ty schopne sehnat. Anglictina, matika, cestina..... Problem vidim v tom, ze pedagogicke fakulty produkuji casto nekvalitni ucitele, bez zkusebni praxe. Reditel si nemuze dovolit drzet si jen ty nejlepsi kantory a odmenit je vyrazne lepe nez ty nekvalitni. Druhy problem je v tom, jak pisete, ze dotace (zvlaste z EU) jsou na nesmysly, zatimco chybi penize jinde. Podle mne je lesi system tam, kde soukrome skoly maji vyssi uroven nez skoly statni, pri systemu stipendii. Statni system nikdy nerozlisi kvalitu ucitelu.
R78o98s66t11i40s35l46a48v 78C64a36h54a
Tezko soudit kvalitu, ale tuhle jsem koukal na byvale zakladky mych deti.
Zatimco jedna mela jedineho ucitele bez titulu a jednoho bakalare, druha hned vedle mela 5 ucitelu bez jakehokoliv titulu a 4 ucitele - bakalare.
Asi to bude vedenim skoly.
R57o32s49t81i52s19l94a44v 81C21a34h89a
Drobny detail:
"Ani platy učitelů na ostatních typech škol totiž nejsou v porovnání s jinými profesemi, k jejichž výkonu je potřeba vysokoškolského vzdělání, zrovna vysoké."
Az na asisenta ti lide predevsim potrebuji doktorske vzdelani. To se jinych typu skol netyka.
V43e73r16o74n83i82k14a 25V35a63l53í37k15o40v45á 37Š93u22b45o52v83á
Souhlas. Platy nejsou největší problém.
A14n15t65o25n12í77n 81M45a78h53o28v93s78k22ý
Politologové, filosofové a podobné humanitní obory omezovat. Pro tyto absolventy se musí vytvářet zbytečné místa s minimálním přínosem pro společnost - premiér je ukázkovým příkladem.
J75i22ř73í 66K50u68b74í80č15e83k
No jasně, ať žijí Ing. Václav Klaus, Ing. Miloš Zeman a Ing. Andrej Babiš!
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
V15e35r44o34n38i48k84a 19V30a19l32í10k73o29v35á 25Š40u10b73o40v41á
Škola ma naučit co nejvíce. Otázkou je, co ma být obsahem vzdělání humanitních predmětů. Zda pojmy a termíny a šílené teorie, nebo čtení, psaní a přemýšlení v souvislostech. Mám k humanitnímu vzdělání u nás velké výhrady, proto nestávkuji. A zhoršuje se to.
J73i11ř28í 83P41r91o72c74h73á69z33k10a
“ posunutí začátku vyučování na devátou hodinu (což by ovšem logicky znamenalo, že žáci budou odpoledne končit o hodinu později)” - to je k nevíře
V80l20a75d43i56s16l40a68v 18Š72i69m88í74k
Ještě by mě zajímalo, kolik hodin má ta dotyčná profesorka odpracováno týdně......nic nenaznačuji, jen se ptám.
M50i96c55h21a43l 56S49v98o10b92o19d58a
Můj názor - mělo by se zavést celkové školné s tím, že příjem by nesměl končit jinde, než na konkrétní fakultě. Ani do celkového příjmu univerzity bych ho nedával. Pro chudé pak stipendium.
Pak by se ukázalo, které obory si na sebe vydělají a sama fakulta by si rozhodla o jejich trvání. Vyřešila by se emigrace absolventů do zahraničí, ze kterých nikdo nic nemá a kecy o "know how" jsou dobré akorát jako pohádky na dobrou noc a stipendium by donutilo studenty zabrat, aby na ně dosáhli. Klidně by to školné mohli být formou půjčky, aby středoškoláci s rodiči nemuseli šetřit statisíce na VŠ.
J82a93n 43R71á32ž
Že zavedení školného znemožní universitní vzdělání studentům z nemajetných rodin, je nesmysl. Propracovaný stipendijní program tuto obavu může vyloučit. Opak je pravdou. Stipendijní program, kde hlavní motivací pro získání stipendia jsou studijní výsledky, zvýší zájem studentů o studium oborů využitelných ve 21. století a také zvýší tlak na kvalitu výuky.
Že to vyselektuje mnohé umělé vytvořené studijní obory, jejichž účelem je dnes pouze zvýšení státních dotací na studenty, by bylo jen dobře.
- Počet článků 1585
- Celková karma 40,12
- Průměrná čtenost 3236x