- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vidim jen do zakladnich skol. Zde mohu rici, ze ackoliv pedagogicke fakulty chrli kazdorocne tisice ucitelu, reditele maji problem ty schopne sehnat. Anglictina, matika, cestina..... Problem vidim v tom, ze pedagogicke fakulty produkuji casto nekvalitni ucitele, bez zkusebni praxe. Reditel si nemuze dovolit drzet si jen ty nejlepsi kantory a odmenit je vyrazne lepe nez ty nekvalitni. Druhy problem je v tom, jak pisete, ze dotace (zvlaste z EU) jsou na nesmysly, zatimco chybi penize jinde. Podle mne je lesi system tam, kde soukrome skoly maji vyssi uroven nez skoly statni, pri systemu stipendii. Statni system nikdy nerozlisi kvalitu ucitelu.
Tezko soudit kvalitu, ale tuhle jsem koukal na byvale zakladky mych deti.
Zatimco jedna mela jedineho ucitele bez titulu a jednoho bakalare, druha hned vedle mela 5 ucitelu bez jakehokoliv titulu a 4 ucitele - bakalare.
Asi to bude vedenim skoly.
Drobny detail:
"Ani platy učitelů na ostatních typech škol totiž nejsou v porovnání s jinými profesemi, k jejichž výkonu je potřeba vysokoškolského vzdělání, zrovna vysoké."
Az na asisenta ti lide predevsim potrebuji doktorske vzdelani. To se jinych typu skol netyka.
Souhlas. Platy nejsou největší problém.
Politologové, filosofové a podobné humanitní obory omezovat. Pro tyto absolventy se musí vytvářet zbytečné místa s minimálním přínosem pro společnost - premiér je ukázkovým příkladem.
No jasně, ať žijí Ing. Václav Klaus, Ing. Miloš Zeman a Ing. Andrej Babiš!
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
Škola ma naučit co nejvíce. Otázkou je, co ma být obsahem vzdělání humanitních predmětů. Zda pojmy a termíny a šílené teorie, nebo čtení, psaní a přemýšlení v souvislostech. Mám k humanitnímu vzdělání u nás velké výhrady, proto nestávkuji. A zhoršuje se to.
“ posunutí začátku vyučování na devátou hodinu (což by ovšem logicky znamenalo, že žáci budou odpoledne končit o hodinu později)” - to je k nevíře
Ještě by mě zajímalo, kolik hodin má ta dotyčná profesorka odpracováno týdně......nic nenaznačuji, jen se ptám.
Můj názor - mělo by se zavést celkové školné s tím, že příjem by nesměl končit jinde, než na konkrétní fakultě. Ani do celkového příjmu univerzity bych ho nedával. Pro chudé pak stipendium.
Pak by se ukázalo, které obory si na sebe vydělají a sama fakulta by si rozhodla o jejich trvání. Vyřešila by se emigrace absolventů do zahraničí, ze kterých nikdo nic nemá a kecy o "know how" jsou dobré akorát jako pohádky na dobrou noc a stipendium by donutilo studenty zabrat, aby na ně dosáhli. Klidně by to školné mohli být formou půjčky, aby středoškoláci s rodiči nemuseli šetřit statisíce na VŠ.
Že zavedení školného znemožní universitní vzdělání studentům z nemajetných rodin, je nesmysl. Propracovaný stipendijní program tuto obavu může vyloučit. Opak je pravdou. Stipendijní program, kde hlavní motivací pro získání stipendia jsou studijní výsledky, zvýší zájem studentů o studium oborů využitelných ve 21. století a také zvýší tlak na kvalitu výuky.
Že to vyselektuje mnohé umělé vytvořené studijní obory, jejichž účelem je dnes pouze zvýšení státních dotací na studenty, by bylo jen dobře.