Děkujeme za pochopení.
J58a20r11o57m60í76r 21K20r42á33l
A co je špatného na tom, když na otázku "Jan Hus byl upálen ...." odpovím "dávno" ?
Zkrátka ty otázky umožňují více správných odpovědí. Takže problém je u tvůrce těch otáze, ne u žáka.
O47d76s69t44r93a39n55ě24n58ý 79U19ž89i87v76a71t33e35l
J89i59ř61í 66K24l44a57b72a63l
S tím Husem máte asi pravdu... Rodič odloží dítě do kroužku, do družiny, do školy, do klubu a úplně přesně ví, jak by se to všechno mělo dělat. Jak píšete... a oni se mu o to dítě nepostarali tak, jak si přestavoval. Něco po něm chtěli, nepohlídali, aby se nezpotilo, nezmoklo, aby se napilo, aby mu nedávali žádné z jeho 10 neoblíbených jídel, z nichž zvrací apod. Vždy je koho svalit vinu...
Z85d27e86n76e13k 13B56e71d20n57a88r
České školství je tragické. A přesně lidé jako vy ho podobnými příspěvky do diskuse ničí. Bohužel.
J75i17ř27í 14K62l62a40b33a42l
Tak to máme na věc asi úplně opačný názor
P97e51t85r 26M77a95t14ě11j89ů
Ta žákyně si dělala srandu,dlabala na to.Dřív by dostala kuli a poznámku navrch.Ale dnes se bude řešit, kde udělal učitel chybu...
J32i42ř21í 70K39l53a38b36a81l
Chybu najednou hledáme všude možně, jen ne v dětech samotných. Protože se to dnes zkrátka nenosí...
T75o16m42á26š 66K23o44s59t82r41o56u13n
Tento případ mi není znám. Faktem je, že naše školství zadupává dětskou kreativitu do země. A nejen kreativitu. Není schopno hledat a rozvíjet talent dítěte. Naopak. Důsledný systém drcení a bušení látky v rychlém sledu zamezuje rozvoji vlastního myšlení a názoru. Duch našeho školství patří do devatenáctého století.
J61i13ř34í 39K65l43a41b70a97l
On totiž ten talent na chemii, fyziku, matematiku či dějepis má jen mizivé procento dětí... Základní školství rozvíjí všeobecnou vzdělanost, což dnes bývá laicky pejorativně označování jako "biflování".
M17a97r54t80i86n 24K76a14r76á72s75e35k
Souhlasím se vším řečeným / napsaným, ale přecejen mám k té písemce výtku. účelem písemky bylo ukázat, že děti vědí, ve kterých slověch se píše zdvojené písmeno. Bohužel se zadání setkalo s nepochopením, byť asi z důvodu nepozornosti. Což neříká nic o tom, jestli ona dívka uměla zkoušenou látku nebo neuměla. A dostala ze zkoušené látky čtyřku, aniž by učitelka věděla, jestli ji umí nebo ne.
Každý sebejednodušší formulář pro úřady, je psaný tak, aby zadání bylo pochopitelné pro sebevětšího pitomce, protože úředníka nezajímá kolik lidí nepochopí zadání, on potřebuje výsledky a nemůže jednoduše dát horší známku. A to je to psáno pro dospělé a né děti ve škole. A když to dospělý nějak zpaskutí, dostane nový formulář a má si to napsat znovu. A totéž si myslím že se mělo stát té dívce. Kdyby měla špatně ona zdvojená písmena, je špatná známka na místě. Protože ale špatně pochopila zadání, měla dostat onen test ještě jednou, být poučená jaké odpovědi se po ní chtěly a první pokus neklasifikovat.
Jasně, kdyby se to opakovalo při každé třetí písemce, nečekal bych nekonečnou shovívavost, ale pro jednou by to bylo spravedlivé a pro dívku i výchovné, když by musela opakovat něco, co se ostatním povedlo napoprvé a jen proto, že nepozorně četla zadání. Pokud se mi ve škole dostalo podobné shovívavosti, pamatuju si to doteď a to včetně probírané látky.
J80i64ř26í 10K81l84a71b80a27l
Ano, pane Karásku, myslím, že s Vaším pohledem na věc se dá souhlasit. Učitelka se určitě mohla zachovat tak, jak píšete, nicméně na druhou stranu bych jí zase nevyčítal, že se tak nezachovala.
M23i71c53h85a70l 39M85e40r73h20a96u65t
V tomto konkrétním případě s vámi souhlasím. Na druhou stranu je ale pravda, že česká škola mnohdy kreativitu a jedinečnost nejenže nevyvíjí, ale často ji i potlačuje. Každopádně internetové diskuse berte s rezervou. Většinou se tady scházíme jen ti, co máme vyhraněné názory, které formulujeme do několika málo vět, čímž je zpravidla ještě více vyhrotíme. Internetové diskuse jsou spíše takovým spontánním bulvárem než reprezentativním vzorkem veřejného mínění.
J82i68ř18í 87K44l79a98b66a54l
A co když naopak chybí kreativita spíše našim dětem..? Neřekl bych, že tím, jak se učí psát, počítat apod. je nějak významně potlačována jejich tvořivost.
L16i68n80d77a 79V48e18s39e82l57o68v88s80k92á
Naprosto presne popsane. Dekuji. Karma! :-)
M95i18c21h46a14l 72V24r71b17a
jako bohuzel, podle me je blbe napsane uz to zadani (pokud bylo napsane opravdu takto). Chte nechte dle zadani je napriklad posledni doplnena veta spravne a ne jak pisete uplne vsechny spatne, kdyz uz chcete byt hyperkorektni k zadani pisemky.
Kazdopadne kdo z nas takovou blbinu ve skole nekdy neudelal :)
P13a71v18e90l 89D77v10o90ř61á37k
Ta poslední věta mluví za vše. Je to blbina, blbina té žačky. Udělal jí každý, jak správně píšete, ale také je v pořádku, že za ní dostala dostatečnou. Pranýřovat učitelku je na hlavu. A o tom je myslím článek.
M76i12l74a81n 86L49i63b23a75l
Plný souhlas. Zda taková "kreativita" ve škole není způsobena tím, že doma ji rodiče dusí ve strachu z nebezpečí, které na děti všude číhá, nejhodnější jsou vždy děti, které mají možnost se vyřádit, nejlépe bez dozoru dospělích. Dítě, které udělá vše, co jste psal, je spokojené, unavené a spoustu se naučilo. Mimochodem se občas divím, že jsme se vůbec dožili dospělosti, aniž bychom jako děti měly ochranné kryty na rozích, ohrádku u kamen, zamčená šuplata apod.
- Počet článků 94
- Celková karma 12,07
- Průměrná čtenost 972x
jiriklabal@seznam.cz