Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

A co je špatného na tom, když na otázku "Jan Hus byl upálen ...." odpovím "dávno" ?

Zkrátka ty otázky umožňují více správných odpovědí. Takže problém je u tvůrce těch otáze, ne u žáka.

0 0
možnosti
Foto

Ano. Vždy je problém jinde než u žáka. :-)R^

1 1
možnosti
OU
Foto

S tím Husem máte asi pravdu...:-) Rodič odloží dítě do kroužku, do družiny, do školy, do klubu a úplně přesně ví, jak by se to všechno mělo dělat. Jak píšete... a oni se mu o to dítě nepostarali tak, jak si přestavoval. Něco po něm chtěli, nepohlídali, aby se nezpotilo, nezmoklo, aby se napilo, aby mu nedávali žádné z jeho 10 neoblíbených jídel, z nichž zvrací apod. Vždy je koho svalit vinu...

0 0
možnosti
ZB

České školství je tragické. A přesně lidé jako vy ho podobnými příspěvky do diskuse ničí. Bohužel.

0 1
možnosti
Foto

Tak to máme na věc asi úplně opačný názor ;-)

1 0
možnosti
PM

Ta žákyně si dělala srandu,dlabala na to.Dřív by dostala kuli a poznámku navrch.Ale dnes se bude řešit, kde udělal učitel chybu...

6 0
možnosti
Foto

Chybu najednou hledáme všude možně, jen ne v dětech samotných. Protože se to dnes zkrátka nenosí...

1 0
možnosti
TK

Tento případ mi není znám. Faktem je, že naše školství zadupává dětskou kreativitu do země. A nejen kreativitu. Není schopno hledat a rozvíjet talent dítěte. Naopak. Důsledný systém drcení a bušení látky v rychlém sledu zamezuje rozvoji vlastního myšlení a názoru. Duch našeho školství patří do devatenáctého století.

3 3
možnosti
Foto

On totiž ten talent na chemii, fyziku, matematiku či dějepis má jen mizivé procento dětí... Základní školství rozvíjí všeobecnou vzdělanost, což dnes bývá laicky pejorativně označování jako "biflování".

3 1
možnosti
MK

Souhlasím se vším řečeným / napsaným, ale přecejen mám k té písemce výtku. účelem písemky bylo ukázat, že děti vědí, ve kterých slověch se píše zdvojené písmeno. Bohužel se zadání setkalo s nepochopením, byť asi z důvodu nepozornosti. Což neříká nic o tom, jestli ona dívka uměla zkoušenou látku nebo neuměla. A dostala ze zkoušené látky čtyřku, aniž by učitelka věděla, jestli ji umí nebo ne.

Každý sebejednodušší formulář pro úřady, je psaný tak, aby zadání bylo pochopitelné pro sebevětšího pitomce, protože úředníka nezajímá kolik lidí nepochopí zadání, on potřebuje výsledky a nemůže jednoduše dát horší známku. A to je to psáno pro dospělé a né děti ve škole. A když to dospělý nějak zpaskutí, dostane nový formulář a má si to napsat znovu. A totéž si myslím že se mělo stát té dívce. Kdyby měla špatně ona zdvojená písmena, je špatná známka na místě. Protože ale špatně pochopila zadání, měla dostat onen test ještě jednou, být poučená jaké odpovědi se po ní chtěly a první pokus neklasifikovat.

Jasně, kdyby se to opakovalo při každé třetí písemce, nečekal bych nekonečnou shovívavost, ale pro jednou by to bylo spravedlivé a pro dívku i výchovné, když by musela opakovat něco, co se ostatním povedlo napoprvé a jen proto, že nepozorně četla zadání. Pokud se mi ve škole dostalo podobné shovívavosti, pamatuju si to doteď a to včetně probírané látky.

0 3
možnosti
Foto

Ano, pane Karásku, myslím, že s Vaším pohledem na věc se dá souhlasit. Učitelka se určitě mohla zachovat tak, jak píšete, nicméně na druhou stranu bych jí zase nevyčítal, že se tak nezachovala.

0 0
možnosti
MM

V tomto konkrétním případě s vámi souhlasím. Na druhou stranu je ale pravda, že česká škola mnohdy kreativitu a jedinečnost nejenže nevyvíjí, ale často ji i potlačuje. Každopádně internetové diskuse berte s rezervou. Většinou se tady scházíme jen ti, co máme vyhraněné názory, které formulujeme do několika málo vět, čímž je zpravidla ještě více vyhrotíme. Internetové diskuse jsou spíše takovým spontánním bulvárem než reprezentativním vzorkem veřejného mínění.

1 0
možnosti
Foto

A co když naopak chybí kreativita spíše našim dětem..? Neřekl bych, že tím, jak se učí psát, počítat apod. je nějak významně potlačována jejich tvořivost.

2 0
možnosti
LV

Naprosto presne popsane. Dekuji. Karma! :-)

2 0
možnosti
MV

jako bohuzel, podle me je blbe napsane uz to zadani (pokud bylo napsane opravdu takto). Chte nechte dle zadani je napriklad posledni doplnena veta spravne a ne jak pisete uplne vsechny spatne, kdyz uz chcete byt hyperkorektni k zadani pisemky.

Kazdopadne kdo z nas takovou blbinu ve skole nekdy neudelal :)

1 2
možnosti
PD

Ta poslední věta mluví za vše. Je to blbina, blbina té žačky. Udělal jí každý, jak správně píšete, ale také je v pořádku, že za ní dostala dostatečnou. Pranýřovat učitelku je na hlavu. A o tom je myslím článek.

7 0
možnosti
ML

Plný souhlas. Zda taková "kreativita" ve škole není způsobena tím, že doma ji rodiče dusí ve strachu z nebezpečí, které na děti všude číhá, nejhodnější jsou vždy děti, které mají možnost se vyřádit, nejlépe bez dozoru dospělích. Dítě, které udělá vše, co jste psal, je spokojené, unavené a spoustu se naučilo. Mimochodem se občas divím, že jsme se vůbec dožili dospělosti, aniž bychom jako děti měly ochranné kryty na rozích, ohrádku u kamen, zamčená šuplata apod.

6 0
možnosti
  • Počet článků 94
  • Celková karma 12,07
  • Průměrná čtenost 972x
"Píšu, co si myslím, a myslím si, co chcu..."

                     jiriklabal@seznam.cz