Úterý 31. března 2020, svátek má Kvido
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 31. března 2020 Kvido

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31o60s15e53f 58P79o71t24r 6920231927549

pane Fikáček,

vy sám dáváte té kočce tajemnou náplň. Ve skutečnosti pan Schreodinger chtěl naznačit rozdíl mezi fyzikálními jevy a lidským vědomím. Fyzikální jevy jsou příčina - následek, lidé, když nepoznají příčinu, následek označí jako NÁHODU. Podle zákonů fyziky je kočka mrtvá nebo živá, jen lidé neví co se v krabici stalo, tak si vymýšlejí.

Když už nic jiného, tak z toho plynou dva tajemné záměry. Člověk, jako osoba je podřízen fyzikálním zákonům. Co není fyzikálním zákonům podřízeno je lidské vědomí.

Druhá věc se týká příčin a následků, kdy nutně musel existovat okamžik, v kterém došlo k jevům bez příčiny, věda to označuje jako Velký třesk. Bez příčiny vznikla energie, hmota, prostor, čas, fundamentální síly a fyzikální zákony

0/0
1.9.2019 21:59
Foto

J64a57n 62F48i59k16á42č63e88k 1815642

Přečetl bych si něco o historii té kočky. Schrodinger ji fakt nevymýšlel, pokud vím, aby meditoval o vědomí, ale aby ukázal, že Kodaňská interpretace je hloupost. Tolik jsem si načet z historických pramenů já. :-)

Já v ní žádnou tajemnost nevidím. Po radioaktivním rozpadu kočka okamžitě umře, takže je vždy jednoznačně mrtvá nebo živá, nikdy obojí. Ostatně tak to je i podle té Kodaně, neboť jakmile se radioaktivní částice dotkne čidla, vlnová funkce "kolabuje".

Nebyl jsem to já, kdo 80 let filosofuje nad touto kočkou a motá do toho nesmyslně vědomí jako Ty. :-)

Něco jako důsledek bez příčiny je hloupost. Velká třesk příčinu samozřejmě měl. Je na to několik hypotéz. Jedna třeba říká, že je to důsledek srážky superstrunových M-brán. Uvažovat o tom, že je něco bez příčiny, může asi jen pavědec. Představa něčeho bez příčiny totiž buď není falsifikovatelná, a pak je to pavěda, nesmysl, nebo ji falsifikovat můžeme, ale jediný způsob, jak to udělat, je přiznat její příčiny. Takže v každém případě je něco bez příčiny nesmysl. :-)

Stejný nesmysl je, že lidské vědomí není podřízeno fyzikálním zákonům. Stačí střelit někoho do hlavy, a toto fyzikální působení jeho vědomí zničí. :-)

+1/0
2.9.2019 3:41

J69o88s32e82f 10P62o88t66r 6210611857889

Hypotézy jsou hypotézy, jedna z hypotéz třeba je, že Šípková Růženka je skutečná. Takže hypotéze je něco, co nemůžeme dokázat a jen a pouze tomu věříme- tudíž víra.

Vědomí, zkuste najít fyzikální zákon, který podmiňuje lásku, žárlivost, duševní bolest....Dokonce i nejateistější bolševici byli nucení přiznat, a neměli vysvětlení , že myšlenky jsou nehmotné.

a jste si jistý, že výstřel do hlavy vědomí zničí?. Co když ho transponuje do jiné sféry, do jiného prostoru. Píšeme zde na počítači, jíme, chodíme do práce, rozčijuleme se .... v prostředí, kdy nás obklopuje 5 x více temné hmoty než té viditelné, kdo kdy viděl, nahmatal, pocítil temnou hmotu, reálnou entitu, která nás obklopuje?

0/−1
3.9.2019 21:20

S16t38a38n53i86s69l16a28v 22J67e60l54e17n 8172215306

Pocity, které jste popsal, jsou podmíněny spíše mechanismy, kterými se zabývají kybernetika a teorie her, než jevy, kterými se primárně zabývá fyzika.

.

Co se týče temné hmoty: Temná hmota má poměrně malou hustotu. V našem okolí je řádově triliardkrát řidší než vzduch (+/- řád, kdyžtak někdo upřesněte). Látky a pole, které se přímo podílejí na mozkové činnosti, jsou ve srovnání s temnou hmotou obsaženou ve stekném objemu mnohařádově větší. Proto snáz "nahmatáme" mozkovou činnost či to, co nazýváme vědomím, než temnou hmotu.

+1/0
4.9.2019 9:04

J61o44s59e78f 65P89o25t30r 6750781197359

Pane Fikáček,

už jsme daleko, asi už nás nebude nikdo číst, ale reaguji co říkáte:" Ostatně neznám nikoho, kdo by si myslel, že velký třesk neměl příčinu.:" tak je to jen proto , že nesledujete, třeba Hyde park, kde asi před měsícem byl britský královský astronom, jeden ze současných ateistických gurů světa, profesor Rees. Na otázku moderátora "co bylo před velkým třeskem" jednoznačně, jasně a krátce řekl "nevíme" a víc o tom nemluvil.

Takže jeden z největších současných astrofyziků jasně řekne nevíme, zatímco vy to víte. Jak už jsem několikrát říkal máte čáku, pokud takhle budete pokračovat na Nobelovu cenu.

Že myšlenka je elektrický vzruch v neuronové síti slyším poprvé. Všichni specialisté na mozek a všichni filozofové vám potvrdí, že myšlenky jsou nehmotné a jak vznikají je velkou záhadou. Nevymýšlejte si" k podpoře své ateistické víry.

0/−1
5.9.2019 20:17
Foto

J36a12n 41F68i75k50á34č19e16k 1295712

Proboha, chce to alespoň trochu uvažování. Když řeknu, že nevím, kdo je otcem nějakého dítěte, znamená to, že si myslím, že nemá otce. To je přece totální ptákovina a nesmysl. Pokud budeš takhle pokračovat, vymyslíš největší blbost na světě. :-)

A s tím mozek: to už ani nejde komentovat, to je koncentrace maximální hlouposti a maximální neznalostí. Tohle by mohl tvrdit někdo tak před 500 lety snad. Neuvěřitelné, jak omezení lidé mohou existovat.

+1/0
5.9.2019 23:44

J57o69s69e96f 18P44o25t75r 6880411367319

Pocity, které jsem popsal, se nezabývá kybernetika, ani teorie her, dokonce ani žádná fyzikální oblast. To jste pane Jelen mimo jako jelen. A nezabývají se tím z jednoho důvodu a to je, že je to mimo fyziku, ta to prostě jednoduše absolutně neumí vysvětlit. Je to oblast transedence, mimo hmotný svět. Pro vaší informaci, popisuje (pouze popisuje) to pouze umění - literatura, malířství, hudba .....

0/−2
5.9.2019 20:25

S61t81a29n97i90s17l62a73v 77J44e78l26e80n 8982835136

Kybernetika a teorie her mohou ukázat, že tyto pocity jsou užitečné pro přežití. . Ne sice vždy a ne dokonale, ale v průměru fungují lépe než lhostejnost nebo nenávist. A to stačí.

+1/0
5.9.2019 20:56
Foto

J81a96n 14F11i89k85á88č19e68k 1805792

Hypotéza je něco, co lze dokázat nebo vyvrátit. Takže je nesmysl se tomu smát. Atomy byly taky ještě v roce 1900 pouhou hypotézou, takže byste se jí mohl smát, a dnes na nich stojí spousta technologií, které člověk denně používá. Takže ten úsměšek není moc chytrý. Že něco zatím neznáme, to ani trochu nenaznačuje, že tam nic není. Spíše taková naivní představa je k smíchu. Ostatně neznám nikoho, kdo by si myslel, že velký třesk neměl příčinu. Jen někteří si myslí, že tou příčinou byl bůh, což je nápad tak do mateřské školky. :-)

Vědomí je existenčně spojeno s hmotou. Stačí zničit hmotný mozek a vědomí je fuč. Každá myšlenka je jen elektrochemický vzruch v neuronové síti mozku, což se dá dnes i vidět, takže představa nějaké její nehmotnosti je fakt pro děti.

Vymysle si bezdůvodně a bez důkazu, že při zničení mozku se vědomí někam přesune, to je čistá pavěda. Chce to dokázat. Bez toho je to jen blábol. :-)

+2/0
5.9.2019 2:02

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

J15u98l88i77u97s 14M50a58k48s77a 7597265559419

Často se objevuje výraz "špagetování" popisuje se to, jako protahování materiálu při volném pádu. Ale jak se může něco natahovat, když při volném pádu zmizí síla, která by působila? Chápal bych to natahování, kdyby byl předmět nějak upevněn a tím by vznikla zemská tíže, ale v beztížném stavu nejde nic zvážit, nebo se mýlím?

0/0
1.9.2019 11:48

S50t37a77n53i88s96l34a40v 42J77e84l39e46n 8442715726

Na těleso nenulových rozměrů působí slapové síly.

0/0
1.9.2019 12:01

J60u26l20i12u62s 84M10a45k74s75a 7317595159539

Slapové síly působí mezi tělesy, které mají konstantní vzdálenost, jako Země a Měsíc, nikoliv při volném pádu, jak to popisuje Michio Kaku.

0/0
1.9.2019 13:46

S64t51a71n60i61s18l45a30v 70J56e49l71e31n 8142475606

Slapové síly působí na jakékoliv těleso nenulových rozměrů, které se volně pohybuje v nehomogenním gravitačním poli.

Ty síly pro volný pád lze ukázat i jako přímý důsledek Vaší přitlačivé teorie. Takže je dost divné, že je popíráte.

Mimochodem: Země a Měsíc nemají konstantní vzdálenost. Vždy během dvou týdnů se měmí o přibližně 40 tisíc kilometrů. Jednou zkrátí podruhé prodlouží. S tím se mění i velikost slapových sil.

0/0
1.9.2019 19:06
Foto

J68a77n 85F87i61k48á24č91e56k 1505902

Při volném pádu jsou různé části tělesa na různých místech gravitačního pole, kde je toto pole různě silné. Tedy vlastně na každé místo působí odlišná síla. Maksa opět jen předvádí svou totální neznalost základních fyzikálních zákonů. :-)

+2/0
2.9.2019 3:43

J13u77l66i47u29s 86M76a36k22s78a 7847365369529

Teoreticky máte pravdu, ale zkuste si spočítat, o kolik se síla při volném pádu liší mezi hlavou a patou v blízkosti Země. Dělá to 0,000 0003 N rozdíl. Na špagetování to nestačí.

0/−1
6.9.2019 12:48

J89i69r70k39a 41B79r61u84n15n96e45r 4718532149507

Nemusíte padat jen na "lehkou" Zemi.

+1/0
7.9.2019 1:03

S58t25a19n69i14s67l62a33v 37J61e94l94e91n 8682755426

Ona i "lehká" Země stačí, pokud je těleso drženo pohromadě pouze svou gravitací. Rocheova mez (vzdálenost, kde dojde k roztrření tělesa držícího pohromadě jen svou gravitací) pro kapalnou kouli s hustotou lidského těla by měla být už ve výšce kolem 20000 km nad povrchem.

0/0
8.9.2019 0:17

J51u43l96i91u77s 83M60a76k88s16a 7977795309749

Jenže lidské tělo není jen z kapaliny, takže se neroztrhne, ani 1m nad zemí, i když visí, natož když padá.

0/0
9.9.2019 22:29

S74t81a35n76i96s68l24a32v 68J88e66l41e18n 8442465876

Soudržnost lidského těla způsobují jiné (silnější) síly než gravitační.

Proto se nerozpadne.

Větší tělesa u Země, nebo lidské tělo u těles s větším gradientem gravitačního pole, by už svou soudržnost nezachovaly.

0/0
11.9.2019 11:11

S91t18a71n55i12s73l60a36v 66J96e48l29e62n 8152865426

Zkuste si vedle toho ale spočítat, jak velkou silou by byly ta hlava a pata drženy pohromadě pouhou gravitační silou lidského těla (bez vnitřní soudržnosti těla, založené na ostatních interakcích).

Jak potom vyjde poměr ke slapové síle?

0/0
7.9.2019 9:40

J57u61l79i69u27s 94M98a60k20s81a 7547405599689

Už jsem několikrát napsal, že přitažlivost mezi subatomárními částicemi neexistuje, pouze přitlačivost. Pokud namáháte pevné těleso tahem, tak se přetrhne v momentě, kdy tah překoná přitlačivou sílu gravitonového éteru.

0/−1
7.9.2019 14:39

S49t24a87n95i97s35l33a28v 10J24e55l68e78n 8572485606

To je jedno, jestli jsou hlava s patou drženy pohromadě gravitqační přitlačivostí nebo gravitační přitažlivostí. Ve svém příspěvku jsem to souhrně nazval gravitací. Jen jsem navrhoval, abyste zkusil spočítat, jak velkou silou je gravitací (klidně přitlačivou gravitaci) lidského těla tažena hlava a pata ke středu toho těla a porovnal to se slapovými silami u povrchu Země.

0/0
8.9.2019 0:01

J26u80l56i18u79s 38M74a28k92s91a 7567615729569

Už jsem to někde počítal. Člověk 100kg hmotný, stojící na zemi je gravitační silou přitlačován asi 997N. Mezi těžištěm Země a těžištěm člověka je vzdálenost, asi 6378 000m. Stačí tuto vzdálenost "r" zmenšit o 2m, ale pak by vám vyšlo, těžiště ve hlavě, nebo v patách, takže vidíte, že výpočet není triviální. Zkuste to vy.

0/0
9.9.2019 22:54

S42t11a66n27i82s59l32a64v 79J62e23l57e46n 8332105476

Zkusme si namísto člověka představit 9 koulí o hmotnosti 11,11... kg a průměru 20 cm, které jsou na jedné 2m úsečce a dotýkají se.

9 koulí je proto, aby těžiště bylo v prostřední z nich, koule a přímka jsou zvoleny pro největší jednoduchost příkladu. Skutečnné tělo by se samozřejmě muselo nasimulovat podrobněji, ale rozdíl by byl jen v desítkách procent.

Předpokládejme dále, že výše popsaná řada koulí je třeba 1 km nad zemí a padá volným pádem dolů, spojovací úsečka míří ke středu Země (koule jsou vzhledem k Zemi nad sebou).

Zkusíme si spočítat přitažlivou sílu mezi dvěma sousedními koulemi:

F1=6,6743e-11*11,1111*11,1111/0,2^2=2,06 mikronewtonu

Krajní koule je přitahována (nebo přitlačována, to je jedno) všemi koulemi, síla klesá se čtvercem vzdálenosti to znamená Fk=F1 *(1+1/4+1/9+1/16+1/25+1/36+1/49+1/64)=3,15 uN. To je celková síla, kterou jsou krajní koule gravitačně tlačeny k prostřední.

Slapová síla při pádu Fs=2*6,6743e-11*11,1111*5,973e24*0,8*/6372000^3=27,4 uN

Je vidět, že slapová síla, je skoro řádově větší, než gravitační soudržnost.

Pokud by se Země smrskla na kuličku o hustotě neutronové hvězdy, tak by slapové síly roztrhaly člověka už zhruba 10 km nad povrchem té malé kuličky podobnou silou, jakou trhali ve středověku koně čtvrcené zločince.

0/0
12.9.2019 11:34

J46u60l10i93u11s 97M32a78k40s74a 7957945149509

Pane Jelene, jste dobrý matematik a ve fyzice se také dobře orientujete, což se tady o každém nedá říci.

Vy vycházíte z teorie, že gravitace je tah, který způsobuje hmota .Máte pravdu, protože to je oficiální teorie stará 400 let, kterou napadl pouze Albert a popsal gravitaci, jako důsledek zakřiveného prostoru.

Protože zatím nikdo nevysvětlil, jak může vzniknout mezi částicemi tah, tak jsem vymyslel vlastní hypotézu, že gravitace není tah, nýbrž tlak.

Můžu dodat spoustu příkladů, ale dnes uvedu pouze jeden.

Všechny hvězdy, planety a měsíce jsou více méně koule, přesto mezi nimi existuje gravitace. Kdyby byla gravitace tah, tak by vlastně měly všechny tyto tělesa tvar šišoidů, ale nemají.

Každá kapka vody vytvoří, při volném pádu téměř dokonalou kuličku a ne šišku, takže už z toho je jasné, že gravitace není tah a nemůže nic táhnout, nýbrž tlak, takže vše sltačuje do nejmenšího prostoru a to je koule.

0/0
13.9.2019 17:08

S73t60a70n66i23s87l51a95v 97J25e94l45e27n 8422605426

První půlka Vašeho argumentu (všechna tělesa by měla mít tvar šišoidů) je naprosto správná. Podstatná informace Vám k tomu ale chybí: jak velké to zašiťatění podle gravitačního zákona má být.

Druhá půlka - totiž že "šišaté" nejsou - ale už pravdě neodpovídá.

Například Země má ony vybouleniny jasně pozorovatelné na oceánu jako přílivy a odlivy. Oceány se na rozdíl od relativně pevné zemské kúry slapovou silou poměrně snadno "vyboulují" a svůj "šišatý" tvar si drží i když se pod nimi Země otáčí.

Mimochodem: slapové síly vyjdou naprosto stejně jak z teorie přitažlivosti tak z radiační teorie gravitace ("přitlačivosti").

Co se týče malých kapek: tam jsou slapové síly mnohařádově menší, než síla povrchového napětí. Proto je také jejich slapové "vyboulení" hluboko pod možnostmi měření. Velká koule kapaliny, padající volným pádem odněkud z výšky stovek kilometrů, by se ale už slapovými silami protáhla a roztrhla.

0/0
13.9.2019 23:39

J14u73l79i55u41s 56M67a71k58s20a 7317365529869

To je všechno pěkné co píšete. Je těžké rozhodnout, zda-li je gravitace tah, nebo tlak, protože výpočty jsou správné pro obojí.

Sedíte ve vlaku a vlak stojí v nádraží. Najednou zjistíte, že vlak se rozjíždí, a tak vykouknete z okna, aby jste si prohlédl lokomotivu, co ten vlak táhne a šok. Lokomotiva v předu není. Otočíte se na druhou stranu a ejhle, lokomotiva vlak tlačí. A tak to je, nebo může být, i s gravitací. Stovky let se přednáší, že gravitace je tah, pak se zjeví jeden génius a prohlásí, že gravitace vzniká zakřivením prostoru a zavrhne sílu jako takovou a to bez logického vysvětlení.

Slapové síly? Když rukama zmáčknete větší balonek, tak nezůstane kulatý, ale mezi prsty vzniknou vydutiny. Proč? Protože na těchto místech je tlak menší. Z toho je vidět, že zvedání mořské vody nemusí být tah, nýbrž tlak, přesto výpočty můžou, a taky jsou stejné.

0/0
14.9.2019 17:02

S63t28a24n16i12s51l89a33v 45J58e51l47e44n 8142575826

V první řadě mi šlo o vyvrácení Vašeho argumentu o tom, že tvary těles nejsou deformovány slapovými silami. To se doufám povedlo, protože jsou.

Radiační teorie gravitace byla opuštěna kvůli jinému argumentu: podku by kolem působil tlak nějakých čátic, měl by proti směru pohybu působit silněji než po směru. Obíhající tělesa by tedy měla být poměrně silně bržděna a měla by padat na centrální těleso. A to se obvykle neděje.

0/0
14.9.2019 20:02

J64u71l45i36u10s 25M49a71k92s15a 7887215569909

Pane Jelene, je vidět, že jste vůbec nepochopil moji teorii, asi jsem to vysvětloval špatně, nebo co.

Co to je obíhající těleso? Pro jednoduchost si představte stacionární těleso jako bod kružnice. Na kružnici si namalujte druhý bod č 2. Namalujte ke kružnici tečnu, která bude procházet bodem č 2. Pokud na bod č2. nebude působit žádná síla a bod č2 se bude pohybovat rovnoměrně přímočaře po tečně a tím se bude vzdalovat od kružnice.

Jestliže bude tečná rychlost nulová a začne působit gravitační tlak ( tah),směrem ke středu, tedy k bodu č1, dojde k volnému pádu.

Pokud nebude tečná rychlost bodu č2 nulová a zároveň bude působit dostředivá síla gravitačního éteru, pak se bude bod č2 pohybovat po kružnici a tudíž nebude ničím brzděn.

Tlak částic gravitonového éteru působí vždy na částici směrem ke středu kružnice, elipsy, nebo jiné křivky. Všechny jiné tlaky gravitonového éteru se vzájemně ruší, protože jsou protisměrné.

Tlak gravitonového éteru působí na každou částici ze všech stran rovnoměrně, až na místo, nad nimž se nachází jiná částice, protože ta vytváří gravitační stín ( energetický stín) tlaková síla je mezi částicemi menší, než síly venkovní. Důsledkem těchto rozdílu sil, nastane přitlačování částic k sobě( nikoliv přitahování)

0/0
15.9.2019 12:49

S61t97a18n44i96s80l39a25v 89J70e19l68e24n 8372185966

Já Vašemu popisu rozumím. Jenže tlak je vždy způsoben nějakými částicemi, které se pohybují nějakou rychlostí. Pokud jsou tyto částice odstíěněny, působí svým tlakem na odstiňující těleso. Pokud se těleso pohybuje proti působícím částicím, je tlak proti pohybu větší, než tlak z opačné strany. To platí pro tlak vzduchu, to platí pro tlak světla a mělo by to tedy platit i pro tlak Vašeho hypotetického gravitonového éteru.

0/0
15.9.2019 18:57

J52u20l87i93u48s 84M98a51k70s24a 7557315109239

Váš postřeh je naprosto správný, protože popisujete věci známé a mnohokrát vyzkoušené. Navíc je rozdíl, jestli se něco pohybuje pomalu, nebo rychle. Také pohyb ze strany je jiný, než pohyb ze všech stran.

Energetické vlny gravitonového éteru, jsou vlny stojaté, takže se pohybují odnikud nikam, jsou to vlny stojaté, ale vlní se rychlosti světla. Vím, že moje teorie je na pochopení složitá, protože vše nové se zdá být složité. Časem vše vysvětlím, kde udělali soudruzi z NDR chybu.;-D

0/0
16.9.2019 13:04
Foto

J39a43n 42F82i60k42á12č47e32k 1275672

Složitá není, spíš nedává smysl. :-)

0/0
24.9.2019 21:40

J73i11r36k66a 85B86r40u74n50n94e11r 4278172159617

R^

0/0
26.8.2019 23:04

M56i46c30h50a59l 39S11e59d36m75í84k 3639935156581

R^ Dvou štěrbinový experiment funguje víceméně jako lupa, rozměry štěrbin jsou srovnatelné s vlnovou délkou světla. Ale šlo by udělat dvou štěrbinový experiment s radiovými vlnami, kde vše je dostatečně makroskopické.

+2/0
26.8.2019 10:14
Foto

J29a92n 29F29i47k58á41č65e83k 1825792

Super argument. :-)

+1/0
26.8.2019 10:16

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz