Děkujeme za pochopení.
Tajné
a je to tak všude
Po tom co v Plzni zrenovovali tramvaje, tak se v nich skoro nedá jezdit. Sedačky tak blízko sebe, že to je snad pro trpaslíky, zbytečně přidaný sedačky a v jedný dokonce upravili strop tak, že se vzadu není čeho chytnout.
kenx
nejen 14T
Souhlasím. Z pohledu funkčního designu je 14T tragedie. Politici nás sice pravidelně krmí informacemi o skvělém hodnocení pražské MHD ve světě, přesto problémy existují. Až diletantské zásahy do interiéru vozidel pražské MHD vedou ke koncepci nevhodné pro masivní zatížení velkým množstvím migrujících cestujících. Prostoje na zastávkách rostou a nervozita cestujících a řidičů též. Stejným problémem trpí mnohé nové typy autobusů pražské MHD. Celé to svým diletanstvím podporuje ROPID, který na na místo více linek s konečnou na migrační stanici typu významná stanice metra hází na papír metrolinky přes půlku Prahy. Řidiči pak nestíhají a jezdí brzda/plyn, na dobíhající se nečeká, cestující reptají a služba MHD je ve výsledku mizerná. Kdysi v americe vymysleli moderní tramvaj, aby byl rychlý nástup a výstup, sedačky jen ve směru/proti směru jízdy pro rychlejší cestování ... Před více než 50 lety. My tyto principy postavíme v Praze na hlavu ...
Honza Sýkora
Výhoda 14T
Nevím, jestli to tu zaznělo, ale 14T má pro mě jednu podstatnou výhodu. Jezdím s ní ze Smíchova na Hradčany (12,20) a vždy si sednu! Zřejmě je to tím, že stojící lidi blokují průchod a vepředu za řidičem je tak vždycky místo k sednutí, i když je tramvaj docela plná.
Přesto mám raději T3.
jirho
Doplnění hodnocení
Nechci hájit Poršetru, ale hodnocení není úplně objektivní. Není to úplně špatně, ale také ne úplně dobře. Je to jistě zajímavý příspěvek ale je třeba ho ještě dopilovat. Autor považuje za spokojené cestující ty cestující, kteří sedí a dobře stojí. Ti cestující, kteří stojí špatně nebo dokonce u dveří, jsou pak nespokojení. Je-li tomu tak, pak by byla nejlepší tramvají tramvaj úplně bez sedadel a klidně by se do ní mohlo šplhat po žebříku třeba do nebe. Myslím, že by do hodnocení mělo přibýt více kritérií, aby bylo úplně v pořádku. Tak např. každý sedící cestující by měl dostat více bodů než pohodlně stojící. A také cestující na nízké podlaze (nebo alespoň jejich část) by měli dostat více bodů než na vysoké podlaze. Nevím, o kolik procent je lepší sedět než dobře stát, ale vím jistě, že pro mne to znamená hodně. Čili chtěl bych požádat autora příspěvku, aby se nad tím zamyslel a pokusil se hodnocení v tomto smyslu doplnit. Třeba pak vyjde, že Poršetra zas tak úplně špatná tramvaj není.
Martin Šubrt
Re: Doplnění hodnocení
Článek ale není o tom, zda je lepší sedět, či stát, nebo o tom, že člověk stojící u dveří musí být nespokojený. Článek je vlastně o jediné věci. Když se tramvaj postupně naplňuje, kolikátý cestující už nemá při volbě místa na vybranou a musí se postavit někam, kde bude překážet? To je jediné zde probírané kritérium, které je dobře použitelné na charakteristiku provozu v centru Prahy. Ale jak je zmíněno, už méně třeba na trati na Barrandov, nebo na rychlodráhách, kde je vhodnější sezení. Samozřejmě, že nejlepší tramvaj je, kde všichni sedí, ale článek právě naznačuje nějaký poměr, kdy jsou všechny užitné vlastnosti vnitřního prostoru v rovnováze. Pouze se pokouší pojmenovat pocit lidí, kdy jim tramvaj vyhovuje, nebo nevyhovuje. Pocit, který má autor článku a 95% lidí, se kterými o tom mluvil. Jestli je to popsáno správně, to pochybuju, šlo opravdu jen o snahu nějak "vědecky" se s tím pocitem vypořádat. Jinak záměrně jsem zdůraznil, že ve vztahu ke 14T nespokojený a podjatý jsem :-)
Invandrare
wow
Tenhle pán nemůže být novinář, protože článek má hlavu a patu! Díky za něj.
Depresivní Robot Marvin
Pěkné
Moc pěkná analýza. Takových se vidí málo. Líbí se mi, že to není jen nadávání, ale vyargumentovaná kritika.
Já cestuju mimo hlavní špičky, takže mi Poršetka nevadí - zalezu si až ke sklu řidiče, tam bývá většinou volno. Já s ní jezdím docela rád.
metafrik
Díky za fajn článek :-))
Na tramvaje Porsche jsem si jako ostatní už zvykl, pokud je ovšem další tramvaj v dohledu, tak na ni počkám... Tragičtější jen snad už jen "maslostroj" -- naklepávající 4dveřový autobus SOR, který jezdí na P3 a P10, ten taky vynechávám/zejména na úsecích s dlažebkami.
Nejlíp mi zkrátka stále vychází staré "pullmany" T3, s charakteristickým čumákem, které do Prahy prostě patří a v tom je nic podle mého nepřekoná!!! Přál bych si, aby Praha jednou měla něco jako RETRO-T3 (nízkopodlažní), stejně jako mají retro ve Vídni, Londýně, S.Francisku.. Tramvaj od Kotase má opravdu lepší uspořádání interiéru, ale jeto typická obluda od Kotase (stejně jako jeho stavby), viděl jsem ji naživo.
Londýn po rozhodnutí vyřadit routemastery vypsal mezinárodní soutěž na nové busy a zde je výsledek, posudte sami, myslím že do Londýna patřit budou:
Martin Šubrt
Re: Díky za fajn článek :-))
Jo jo, také bych byl pro vypsat soutěž na dodávku plně moderních retro vozů T3 v nízkopodlažní verzi. Kdysi nějací studenti navrhovali plnonízkopodlažní tramvaj v podobě sólo vozu, takže určitá technologie tu je. A T3 prostě k Praze patří, takže bych se v Londýně opravdu nechal inspirovat :-).
čuk2gek
Jízda začíná identifikací linky. A to je katastrofa.
Tikitální číslovky z nekontrastních puntíků za zakřiveným sklem nejsou ve dne skoro vidět. Ale co zmůžeme. Ti dobří strejcové dostanou od plzeňáků dobrej oběd a je to. Nějaký nedosažitelný madla pro šimpanze, stupidní pozice sedaček, že se to třese jak ten "kočár do vídně", že se v tom nedá větrat? Že se špatně pohybliví lidi na svých vyhrazených místech nemají čeho chytit v místech kam dosáhnou? Nemají se courat po městě.
Fabrika prostě potřebuje kšefty, konkurence žádná, tak držte zobáky a kušte.
Buďme rádi, že se nepodařilo vyházet všechny T3/6 těma škatulema KT8. To ostatní šlak poraz.
Specifický zlozvyk doby jsou dveře a schody zablokované hrozny lidí co jedou přes půl Prahy. Mně připadají jako opuštěná zvířátka, která si takto nahrazují nedostatek tělesného kontaktu.
marbo
Re: Jízda začíná identifikací linky. A to je katastrofa.
Jenom k tý první větě. Asi byste měl navštívit oční.
marbo
ještě jeden dotaz
ty obrázky jste dělal vy nebo jsou z nějakého ofic. zdroje? Ať tak či tak jsou evidentě zaměřiny proti 14T. Kdyby byly místa ke staní v 14T "obarveny" podle stejného principu jako u starších tramvají musel by zelených být snad dvojnásobek. Ale to by se prostě neslučovalo s vaším zaujetím proti této tramvaji
skywolf
Re: ještě jeden dotaz
Nezkoumal jsem uplne vsechny mista k stani, ale v T14 je minimum mist, kam se muzu postavit, aniz bych nekomu branil v ceste. Mezi sedadly, ktera jsou proti sobe se stat neda (ulicka je tak uzka, ze se zablokuje jedinou osobou... a lide s delsimi nohami jsou tam naskladani jak sardinky.
A mista kolem dveri a kloubu jsou "vtipne" obohacena zabradlicky a ruznymi nastavbami, takze v okoli dveri jsou tak maximalne 2-3 mista, kam se muze prumerne veliky clovek "vmacknout" aniz by branil v ceste ostatnim.
Neskutecne zprasena, klaustrofobicka tramvaj.
marbo
Váš článek je katastrofa
Opravdu byste se měl zamyslet jestli by nestálo za to zapojit aspoň minimum objektivity. Vyvracet každou druhou vaši větu nemá cenu, tak si neodpustím aspoň jednu otázku. Nemyslíte, že na pohodlí cestování má nemalí vliv v podstatě bezbariéroví přístup do vozu? nebo opravdu všechno záleží jen na počtu barevnejch teček na obrázku? O rychlosti jizdy bez toho aby se tramvaj kolíbala ze strany na stranu už vůbec nemluvím.
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7305x