Recenze filmu Nezvěstná - 67,5 %

Matka se svým přítelem zmizela během dovolené v daleké Kolumbii. Její dcera se proto pouští do vyšetřování, při kterém musí využít všechny možnosti internetu a dnešní moderní techniky, jelikož samotná destinace je mimo její dosah.

To uvidíme v originálně zpracovaném dramatu a thrilleru volně navazujícím na film Pátrání z roku 2018. Na režisérkou stoličku se usadili Nicholas D. Johnson a Will Merrick.  V hlavních rolích se představí Storm Reid, Nia Long, Ken Leung a Joaquin de Almeida.

June (Storm Reid) žije úplně obyčejným životem dospívající dívky. Studuje, baví se s přáteli a užívá si života. V současnosti žije pouze s matkou Grace (Nia Long) protože její otec zemřel na rakovinu. Čas rány hojí, tudíž si Grace najde nového přítele Kevina, se kterým zrovna vyráží na dovolenou do Kolumbie. Jen co dospělí odjeli, tak je čas pařit. Ve víru zábavy proběhl celý týden a June musí jet vyzvednout matku a Kevina na letiště. Stačí se už jen postavit s uvítací cedulí k východu a vyčkat na srdečné uvítání. Ale chyba lávky. Letadlo dorazilo, cestující vystoupili, ale známé tváře nikde. Uběhlo pár hodin a stále nic. Telefon nic. FaceTime nic.

Po příchodu domů June zavolá do hotelu, kde se dozví, že tam matka s přítelem už nejsou, ovšem jejich kufry stále ano. To nezní úplně dobře, takže je čas kontaktovat policii a ambasádu, aby s tím něco udělali. Nicméně June není vůbec spokojena s úrovní jejich činnosti, takže neváhá pokračovat v pátrání i na vlastní pěst. Všude je přece možné najít informace. Internet, email, Facebook, Instagram, Google a mnohem více. Ovšem je nutné i pátrání v místě na což má dnešní doba také řešení. Stačí si někoho najmout. Spojení tolika zdrojů informací dává celkem velkou naději na úspěšné nalezení pohřešovaných.

Obrazové zpracování filmu je to hlavní, čím dokáže na první pohled zaujmout. Celou stopáž se totiž pohybujeme pouze na obrazovkách počítače, telefonu nebo chytrých hodinek. Opravdu jiný záběr tady neuvidíme, ale to absolutně ničemu nevadí, když to vytváří originální zážitek. Navíc, když si vezmete, co všechno můžete na té obrazovce vidět, tak se rozhodně není nutné bát nějaké jednotvárnosti. Jenom namátkou uvedu, videohovory, chaty, uložené emaily. Někdy i všechno najednou. A to je jenom kapka v moři.

Velmi důležitou roli hraje především selfie kamera na notebooku, která je v činnosti nejčastěji. Ta totiž umožňuje sledovat samotnou June a vidět její pohledy a emoce. To ještě doplňují záběry bezpečnostních kamer. Tyto dva druhy záběrů občas vytváří aspoň iluzi normálního filmu, což se také někdy hodí.

Nicméně i přes všechny ty moderní vychytávky je to vlastně klasické poctivé kriminální vyšetřování. Žádné zběsilé honičky ani drsné hlášky. Musí se pěkně pomalu začít a najít první stopu. Ta člověka zavede k dalším stopám, které představují cestu složenou z drobečků vedoucí až cíli. Ovšem nejsme v pohádce, takže tady jsou i slepé uličky způsobující kupu frustrace. Nakonec ale bývá tato námaha, stres a odříkání odměněna. Zvláště s takovou snahou a motivací jako má June.

Ovšem tento styl filmu nevydrží navěky. V poslední půlhodině se postupně začínáme přibližovat k žánru thrilleru, přičemž konec je tím velmi negativně zasažen. Nemuselo by to být tak špatné, ale k celkovému obrazovému ztvárnění filmu to zrovna nepasuje. Ovšem hlavní problém je jinde. Kvalitní detektivka se totiž proměnila v tuctový laciný thriller. Neoriginální rozuzlení, které nepůsobí dostatečně uvěřitelně samozřejmě doplňuje i pseudo akční scéna. Navíc jsou až příliš využity kamery na úkor ostatních prvků, což, po tom všem, nepůsobí tak zajímavě. Škoda takové zbytečné změny na konec dobrého filmu.

Během celého filmu se toho hodně dozvíme i o samostatných postavách. Poznáme jejich pozitivní a negativní vlastnosti k čemuž se přidá znalost jejich historie a již před námi stojí kompletní osobnost. Ta už dokáže probouzet sympatie a antipatie, díky kterým nám na nich bude záležet nebo si budeme přát, aby to pěkně schytaly. Ale pozor na první dojem, abyste se nespálili.

Jde o velmi originálně pojatý film, ve kterém sledujeme kvalitně zpracované detektivní pátrání. Nejvýraznějším prvkem je obrazové zpracování ve formě digitálních obrazovek, které ovšem není samoúčelné, ale slouží k vytvoření neobvyklého a zajímavého zážitku. Jedinou vadou na kráse je koncová část, která se bohužel začala potápět do vod laciných televizních thrillerů. Není to tak velký problém, nicméně to může celkem pošramotil výsledný pozitivní dojem ze sledování tohoto filmu.

Automobily

Grace a její přítel odjedou na letiště v Hondě Civic. Známá, která měla na June tak trochu dohlédnout jezdí v Kie Optima. Při vyšetřování v Kolumbii má důležitou roli Ford Econoline. Dále tady najdeme policejní Dodge Charger nebo Ford Police Interceptor Utility neboli policejní Ford Explorer.

Zdroje

https://www.csfd.cz/film/1235835-nezvestna/prehled/

https://www.imdb.com/title/tt10855768/?ref_=nv_sr_srsg_1

https://www.imcdb.org/movie.php?id=7985704

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Daniel Trojan | pátek 24.3.2023 19:00 | karma článku: 5,65 | přečteno: 131x