Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 6. - Cesta začíná stoupat

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

Dobhan         1100mnm                     2.listopadu  2016             T+5        den 3.

Vstávám před 6. hodinou, už od 5:30 se v posteli převaluji a pokouším se ještě na chvíli usnout. Moc mi to nejde a tak nakonec nevydržím a vstanu. V klidu si vyčistím zuby, dojdu na WC a pak sedím na zápraží našeho dnešního „domova“ a užívám si klid. Okolo mne ještě všichni spí a tak slyším jen hučet řeku, tekoucí kousek za táborem a i cikády se už probudily a koncertují na plné obrátky. Myslím na domov, brácha má dnes narozeniny. Už je to 40 let, kdy mi táta po probuzení řekl, že se mi narodil brácha. Zkoušel jsem chytnout signál na telefonu, ale bohužel marně. Chtěl jsem ho překvapit a poslat mu SMS s přáním. Škoda, musí stačit, že na něj myslím.

Ranní obloha opět slibuje slunečný den. Je bez jediného mráčku, jen ráno je o poznání chladněji. Snídaně jsme přesto absolvovali na terase. Dal jsem si opět Dal Bhat a po Šárce ještě slupnul zbytek nudlí.

Pak už začíná oblíbený kolotoč: připravit věci pro nosiče, dobalit svůj batoh, zaplatit útratu za večer a ráno. Pak už jen nahodit batoh na záda a hurá začínáme opět šlapat. Cesta se postupně zvedá a tak okolo 13.hodiny už sedíme v útulné hospůdce v osadě Jagat a máme za sebou 300výškových metrů.

K obědu si dávám nudlovou polévku a kousek čokolády. Cesta nás celou dobu vedla okolo řeky a byla, jak už to bývá nahoru a dolů, takže 300 výškových metrů je teoretické číslo, skutečnost je o poznání vyšší. Společnost nám dělá i nádherné štěně smíšené rasy.

Cestou jsme potkali první trekaře. Dle pozdravu Bonjour, je tipujeme na Francouze. Jdou opačným směrem a nosičů mají jako much.

My supíme na cestě vzhůru. Celou cestu nás provází pohled na Nurbi Himal. Postupně procházíme malé usedlosti a přes větší osadu Philim, docházíme okolo 17:30 do útulné osady Ekle Bhatti (1720mnm). Zde naše cesta pro dnes končí. Těsně před koncem cesty zkouším fotit Nurbi Himal při západu Slunce, snad alespoň jedna fotka bude použitelná.

Ubytováváme se v patře rozlehlého domu. Máme výhled na protější stranu údolí, kde plane mnoho ohňů. Zřejmě místní vypalují svá políčka. Po asi 15minutách přicházejí i naši nosiči, kteří na konci dne výrazně zrychlili. Při vybalování věcí zjišťuji, že jsem v Dobhanu zapomněl podložku na sezení. SAKRA to už je třetí ztráta, jestli to takhle půjde dál, přijedu domů s polovinou věcí. Asi už stárnu :-( ! Vydáváme se do sprchy. Jak už jsem psal minule, pod pojmem sprcha je třeba si představit turecké WC, kbelík se studenou vodou a malou nádobou na polévání. Voda dle mého mínění byla velmi studená (těsně před zamrznutím) a tak jsme se jen ošplouchli. Po pár minutách sedíme v jídelně a čekáme na objednané jídlo.  Probíhá čilá konverzace o uplynulém dni.

Strašně mne štve ztracená podložka. To snad není možné! 10 let jsem nic neztratil a teď tohle! To jsem si vybral čas a místo na vyrovnání skóre! :-(

Pomalu upíjím čaj, Šárka si šla opět lehnout a konverzace líně plyne. Všichni jsme unaveni, vždyť za dnešek jsme nastoupali dle mapy 620výškových metrů, ale skutečnost se blížila 1000metrům. V 21:30 odcházím spát, vyšplhám se do pokoje, zachumlám se do spacáku a vzhůru do bezvědomí.

Autor: Tomáš Čmuchálek | neděle 27.11.2016 20:59 | karma článku: 17,29 | přečteno: 417x

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1738x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Poslanci jednají o zákoníku práce, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  17:02

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

V Polsku zatkli šestnáctiletého mladíka kvůli útoku na varšavskou synagogu

2. května 2024  13:47,  aktualizováno  16:52

Polská policie zadržela šestnáctiletého mladíka, kterého podezírá z útoku na synagogu Nožykowých ve...

Je to úlet, míní experti o antikampani SPOLU. Trestná však podle nich není

2. května 2024  16:51

„Rusko, pro tebe všecko,“ paroduje předvolební kampaň SPOLU heslo hnutí ANO „Česko, pro tebe...

Začaly maturity. Podle učitelů lehké, studenty ale trápily logaritmy

2. května 2024  16:42

Studenti posledních ročníků maturitních oborů poprvé usedli k maturitním písemkám. Ve čtvrtek...

Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.