Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 4. - Konečně jdeme po svých

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

14.  Arughat Bazar  608mnm              31.října  2016      T+3          den 1.

Vstáváme brzo, já se probouzím už ve 4:00, pak se ještě pokouším usnout, ale nakonec v 6:00 vstávám a začínám šramotit. V 6:45 budím Šárku , už mám sbalený spacák a v 7hodin máme snídani. Už večer jsme si ji objednali. Snídám nudle a čaj.  Klidné ráno se nám podařilo udržet až do 9:00, sice jsme převažovali náklad pro nosiče, ale jinak to byla pohoda. V 9:15 se vydáváme na první den pěšího putování.  Odcházíme směrem na Kholabeshi.

Zpočátku dne byla mlha, která se ale rychle rozplynula a udělalo se velké teplo. Nikdo z nás nemá teploměr, ale odhaduji teplotu někde okolo 30°C. Poprvé vyndáváme z batohů krém na opalování. Netušíme, že jej budeme potřebovat po celou dobu našeho putování. Naše kroky vedou po prašné cestě, okolo které jsou rozesety vesničky nebo spíš osady, často ještě poničené po loňském ničivém zemětřesení. Pot se z nás jen lije, přece jenom jsme přijeli z jiného klimatu a termoregulace těla zatím nestíhá. Malé děti na nás volají NAMASTÉ! Slunce pálí, prach se zvedá a my šlapeme vstříc horám.

Okolo 12:30 přicházíme do Soti Khola, kde si objednáváme oběd. Objednal jsem si Dal Bhat a Šárka pouze polévku. Po obědě a zhruba 2hodinách vyrážíme na další část cesty. Opět šlapeme po prašné cestě. Po určité době přicházíme k místu, kde je cesta vysekaná do skály nad bouřící řekou.

Po 16.hodině přicházíme do osady Lapubesi (884mnm), kde na konci vesnice nacházíme pěkné ubytování. Klasické dvoulůžkové pokoje se společným WC a koupelnou – to je trochu nadnesený výraz, jedná se o místnost kde je instalovaná sprcha s tekoucí studenou vodou. Počasí nám dovoluje sedět venku, je krásný teplý podzimní den, proto venku i večeříme (já opět Dal Bhat). Po večeři posloucháme vyprávění Radky (naší průvodkyně). Šárka si šla brzo lehnout na pokoj ( dala si předsevzetí učit se na myslivecké zkoušky), my ostatní si užíváme teplého večera, posloucháme cikády a obdivujeme hvězdnatou oblohu. Dnes jsme nastoupali dle mapy pouhých 276výškových metrů, ale ve skutečnosti to bylo mnohem více. Radka nám předčítá příběh českých vodáků, kteří uskutečnili prvosjezd řeky Budhi Ghandaki na raftu. Okolo 21:30 jdu spát a usínám téměř okamžitě.

Trasa den 1.

Autor: Tomáš Čmuchálek | pátek 25.11.2016 19:51 | karma článku: 17,06 | přečteno: 532x

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1738x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.