Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 21. - Přejíždíme do Kathmandů

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

29. Pokhara    765mnm;         17.listopadu  2016;       T+20; den 18.

Den přejezdu. Ranní vstávání a dobalování zavazadel. Už v 6:00 nám zvoní budík, pak rychlá očista a zabalení zbytku zavazadel. Už v 6:45 nasedáme do miniaturních Hyunday Getz (do každého 3 lidi + zavazadla) a odjíždíme směr autobusové nádraží. To je jedno velké lidské mraveniště. Přicházíme k našemu autobusu a ukládáme zavazadla do vyhrazeného prostoru v zadní části. Pak už čekáme na odjezd. Interiér je cítit vonnými tyčinkami a je na nepálské poměry luxusní. Vysoké sklopné sedačky, jen ta místenka s číslem sedadla moc nefunguje.Nakonec jsme (tedy Radka) místa přibližně uhájili a snad už brzo vyrazíme směr Kathmandů.

Odjeli jsem v 7:30 a částečně se vraceli po stejné silnici, kterou jsem jeli cestou do Pokhary. Po dvou hodinách zastavujeme na první krátké pauze na WC a občerstvení.

Jsme na cestě už 5 hodin, je 12:45 a do KTM nám zbývá ještě 65km. Máme další pauzu asi 30minut. Stojíme u „zájezdní“ restaurace. Většina místních si zde dává Dal Bhat. Cestou jsme měli v autobuse nepříjemnost, kdy Lence W. spadl na levou stranu trupu plastový kufr, který byl uložen na horní polici nad hlavami pasažérů. Až doma po lékařské kontrole, vyšlo najevo, že tento karambol měl za následek zlomené jedno žebro.

Do KTM jsme se dokodrtali asi v 15:30. Autobus nás vysadil na rušné ulici a my absolvovali poslední pochod „na těžko“ k našemu hotelu, který bude pro nás posledním útočištěm v Nepálu. Schváceni jsme po 15minutách dorazili. Následovalo ubytování a koupání v teplé vodě – prostě slast. V 20hodin jdeme na večeři a pak nás čeká sladký spánek v čisté posteli. Prostě LUXUS.

Dokonce se ozvala i naše dcerka Nikča, které jsme za poslední dny několikrát volali a psali a ona se do této chvíle neráčila odpovědět a tak nám nic nebrání si užít poslední dny dovolené. Den jsme zakončili dobrou večeří v baru a okolo 22hodiny šli spát. Celodenní cestování mne zmohlo a tak jsem usnul jak špalek.

Výpočet délky cesty dle Googlu

Autor: Tomáš Čmuchálek | sobota 24.12.2016 12:45 | karma článku: 15,22 | přečteno: 334x

Toskánsko - perla Itálie

Je 20:30 a já sedím v pokoji koleje Na Kajetánce v Praze. Právě jsem dovečeřel a chystám se spát. Mám za sebou náročný den a zítra mne čeká dlouhá cesta, ale o tom až později. Nejdříve musím popsat co předcházelo tomuto okamžiku.

22.5.2019 v 19:35 | Karma: 23,68 | Přečteno: 1312x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2018 - část 2.

Ráno nás přivítalo zataženou oblohou, ale přesto vyrážíme fotit. Jsme připraveni na vše. Po pár minutách se spouští regulérní déšť. Nás to ale neodradí a stále stoupáme výše.

6.11.2018 v 20:16 | Karma: 17,17 | Přečteno: 634x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2018 - část 1.

V roce 2015 jsem poprvé navštívil Dolomity. Bylo to samozřejmě s fotokurzem od Michala Balady. A musím se přiznat, že mne tyto hory očarovaly.

23.10.2018 v 20:32 | Karma: 19,15 | Přečteno: 488x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Když za hranice všedních dnů, tak s fotoaparátem

V roce 2017 jsem byl na fotokurzu ve Slovinsku. Jak už to u mne bývá, první návštěva, v této krásné zemi, nebyla díky počasí moc úspěšná. Možná za to mohl pozdní termín (v listopadu už nebývá mnoho pěkných dnů).

3.10.2018 v 21:06 | Karma: 16,45 | Přečteno: 381x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti krajinářského fotografa

Krajinářská fotografie se řídí striktními pravidly. Fotí se pouze 1hodinu před východem Slunce a 1hodinu po východu Slunce a to samé večer. Proč? Prostě proto, že v tento čas je úžasné světlo.

22.9.2018 v 13:21 | Karma: 19,95 | Přečteno: 456x | Diskuse| Fotoblogy

USA uvalily nové sankce na stovky subjektů. V Rusku, Číně i na Slovensku

2. května 2024  6:49

Spojené státy americké uvalily nové sankce na stovky osob a právnických subjektů. Souvisejí hlavně...

Zřícená dálnice v jižní Číně má již 36 obětí, další pátrání komplikuje počasí

2. května 2024  6:23

Nejméně 36 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...

Poslanci mají jednat o změně zákoníku práce, o minimální a zaručené mzdě

2. května 2024  5:42

Poslanci by měli na mimořádné schůzi začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.