Dodatek ke guerilla marketingu v Karlových Varech

Zaznamenal jsem několik dotazů na to, co vlastně měla fotka u předchozího příspěvku znamenat. Tak tady je - snad srozumitelné - doplnění. A taky jsem přidal takové krátké zamyšlení nad kvalitou marketingu ve Varech jako takovou.

Miki Křen

Jsem už asi příliš 'zažraný' do všech těch kampaní, že mi připadala fotka zábavná a srozumitelná bez komentáře. Takže zde je vysvětlení: Po celých Čechách bylo možné spatřit plakáty hrdého sponzora FFKV se sloganem Dostaneme Vás k filmu. Spousta režisérů a producentů láká touto větou mladé dívky k.... no, však víte. A nás inspirovala k celé řadě fotovtípků, které tady ovšem nelze publikovat. Tento jediný nám přišel jako decentní: mám na sobě stejné oblečení jako model na plakátu (viz červený kroužek), jen v barvě jiného operátora. A v ruce nemám filmovou klapku, ale ukazuju... No, nic, takhle už to zase úplně vtipné nebude. 

Nicméně mě ohlasy mých kamarádů i dalších lidí přímo na festivalu inspirovaly ke krátké úvaze. Nedovedu si představit, že bych z marketingového rozpočtu své firmy ukrojil desítky milionů korun za sponzorství špičkové akce typu Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary a potom se tak nehorázně vykašlal na doprovodný program a detaily.

Zde je jenom pár postřehů. V hotelu Thermal je k dispozici jediná wi-fi síť, kterou za peníze provozuje konkurent hlavního partnera. Před hotelem v jednom stanu šlapou celebrity na pomoc dětem (mimochodem beze změny potřetí za sebou) a překřikují se s moderátorem stanu dalšího hlavního partnera, který zve na mladé tanečníky hiphopu. Oficiální minerální voda festivalu není v hotelu Thermal k dostání. Největší sponzor už se ani nepokouší zaujmout a poněkolikáté nasazuje stejnou reklamní znělku před každý film. A tak by se dalo vypočítávat donekonečna.

Ve finále jsou na tom nejlépe výrobci alkoholických nápojů, kteří si pronajmou své stany, pojmenují je podle svých výrobků a návštěvníci jim za jejich služby královsky a mnohdy non-stop platí.    

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Chvojka | pondělí 9.7.2007 11:57 | karma článku: 12,97 | přečteno: 1019x