Stopování přes BENELUX, Británii + Německo (6)

5 zemí (Británie, Nizozemsko, Belgie, Lucembursko a Německo)   Prostředky přepravy: stopování (600 km) přes Británii, Nizozemsko, Belgii, Lucembursko a Aachen + bus, vlak, trajekt (+-200 km) a spolujízda přes blablacar

Pokračování část č.6.

Ráno když jsem vstával, otevřel jsem stan a začal na mě štěkat pes. Nejprve jsem si řekl,

že se schovám do stanu, pak jsem se rozhodl bojovat a vylezl jsem se stanu. Boj byl velice rychlý, přišla majitelka a psa si vzala. Že prý příliš moc štěká. Sbalil jsem stan, podíval se na mapu, kde mám jít stopovat a vyrazil. Vydal jsem se směrem na silnici, která vede do Haagu, kde sídlí mezinárodní soud pro lidská práva. Po chvíli stopování mi kolemjedoucí na kole poradil, že musím jít o něco dále, neboť silnice, na které jsem stál, byla pouze od pláže, bez provozu z města. Odebral jsem se tedy na nejbližší benzínovou stanici. Odtud jsem již stopoval způsobem, že jsem měl v sešitě napsanou destinaci. Zanedlouho mi zastavil Turek, který byl zrovna v práci. Dělá tam elektrikáře, a kontroluje odběry elektřiny. Měl speciální krabičku na zavolání policie v případě, že je v nebezpečí. Pověděl mi, že občas kontroluje zákazníky, kteří pěstují trávu, jsou ozbrojení a nebezpeční. Když jsme projížděli Haagem, viděli jsme sídlo královské rodiny Nizozemska. Také jsme projížděli čtvrtí, kde byli jenom Arabové, Turci, Bulhaři, Albánci a Poláci. Turek mě vysadil na místě, kde prý viděl hodně lidí stopovat do Amsterdamu. Rozloučili jsme se a já pokračoval. Nejdříve mi zastavil jeden člověk, ale ten jel jiným směrem. Poděkoval jsem mu, že mě zastavil a čekal jsem dále. Napodruhé jsem měl štěstí, zastavil mi Nizozemec, Joelrik, který byl na Mount Everestu a v Nepálu. Říkal, že je učitelem, pár let pracoval a teď rok cestoval a opět bude rok cestovat. Neměl jsem ještě objednaný žádný hostel v Amsterdamu a tak jsem byl pozván do bytu jeho známého, kde jsem si mohl zarezervovat hostel. Joelrik a jeho kamarád mi pomohli dostat se do centra Amsterdamu. Odtud jsem již šel do hostelu sám, zde jsem si vše odložil a šel se podívat do města. Hostel byl přímo v centru města, nebylo nutné nikam jezdit veřejnou dopravou. Amsterdam je velmi staré město. Historie Amsterdamu se datuje do 14 století. Toto město se hlavně vyvíjelo díky obchodu, který tady bujel, díky námořníkům a také díky náboženské svobodě se zde usídlilo mnoho utečenců z jinak katolické Evropy, kde v té době probíhal hon na čarodějnice. Amsterdam je krásné místo, historické centrum je celé prošpikované vodními kanály, které tu byly v minulosti proto, aby mohlo být zboží dopravováno přímo k domům. Kromě kanálů jsou zde úzké uličky, kde se podíváš.  Amsterdam je známý coffee shopy, bary, kde se místo kávy prodává marihuana. Jak jsem dorazil, šel jsem se trochu projít, dát si někdo k jídlu a úplně večer jsem se vydal podél kanálu přes město. Pokud chcete navštívit Amsterdam za účelem zjištění, jak zde voní vzduch, máte smůlu, ani já to nevím. Jediné co tu lze cítit je vůně marihuany. Míjel jsem obchody s různým zbožím, s drogami, kde je možné koupit marihuanu, houbičky, truffles (což je nějaký typ drogy), obchody se sexuálními pomůckami, kde byl robertek připojen na sbíječku a jiné velice zajímavé suvenýry. Cestou nazpět do hostelu jsem si koupil marihuanová lízátka a likér z výtažků z listů koky (z koky se vyrábí kokain). Zcela unaven jsem se vrátit do hostelu a padl do postele.

Pokračování přístě...

Fotogalerie

Autor: Břetislav Sobek | úterý 22.11.2016 22:59 | karma článku: 12,24 | přečteno: 324x

Ranní cesta do práce

Zamyšlení nad ranní cestou do práce a její ne/příjemné následky. Jak dlouho vám trvá dojet či dojít do práce?

27.10.2022 v 9:44 | Karma: 4,42 | Přečteno: 253x | Diskuse| Společnost

4 otázky, na co se ptát při pracovním pohovoru a proč

Tento článek – 4 otázky, na co se ptát při pracovním pohovoru a proč – vám představí pracovní pohovor z pohledu, který se na českém webu těžko hledá. Existuje mnoho článků s otázkami na co se ptát na pohovoru.

29.9.2022 v 16:24 | Karma: 7,58 | Přečteno: 470x | Diskuse| Společnost

Břetislav Sobek

Neuvěřitelná zkušenost v neziskovce Sfera international (III.)

Poslední díl trilogie o mé zkušenosti dobrovolníka, učitele, v Severní Makedonii v neziskovce Sfera international. Jak jsem byl ukřižován, navštívil Golgotu, byla na mě vykonána balkánská msta a poté vstal z mrtvých.

30.6.2022 v 8:40 | Karma: 7,94 | Přečteno: 350x | Diskuse| Společnost

Břetislav Sobek

Neuvěřitelná zkušenost v neziskovce Sfera international (II.)

Druhý díl mé neuvěřitelné zkušenosti v neziskovce Sfera international. Obsahy předmětů, vyučování z pohledu učitele a autorita. Problémy s vízem a absurdní byrokracií.

24.6.2022 v 11:58 | Karma: 6,65 | Přečteno: 476x | Diskuse| Společnost

Kurikulum pro generaci Z

Text pojednává o školství, jeho problémech a na experimentální výuce, která proběhla v Makedonii představuje novou formu výuky a kurikulum pro generaci Z.

18.6.2022 v 8:28 | Karma: 4,67 | Přečteno: 205x | Diskuse| Společnost

Novým ministrem za TOP 09 bude Tuleja. Fiala ho označil za posilu pro vládu

30. dubna 2024  6:02,  aktualizováno  14:05

Novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace se má stát prorektor Slezské univerzity v Opavě pro...

Budoucí ministr pro vědu za TOP 09 Tuleja vedl univerzitu, dohlíží i na OKD

30. dubna 2024  10:24,  aktualizováno  13:50

Novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace bude za TOP 09 Pavel Tuleja, který ve vládě nahradí...

Jsou tu falešní policisté, volali lidé na 158. Zmátli je studenti v kostýmech

30. dubna 2024  13:42

Studenti se zbraněmi oblečení v černých stejnokrojích znepokojili dopoledne lidi v obchodním centru...

Prezident Pavel přijme ministra Válka. Budou mluvit o koncepci zdravotnictví

30. dubna 2024  13:34

Prezident Petr Pavel přijme ministra zdravotnictví Vlastimila Válka (TOP 09). Chce mu představit...

INFORMUJTE.CZ – Přináším vám fotografii a publicistiku, aby vám pomohly se sami rozhodnout v dnešním složitém světě s nejasnou budoucností.