- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Brněnská radnice potvrdila, že začátkem února začnou první přípravy na přesun hlavního vlakového nádraží. Územní plán i rozpočet byly schváleny a po více než deseti letech rozepří dostala konečně výstavba zelenou, a to i přes protesty ekologů a aktivistů, kteří jsou za zachování nádraží v centru města.
Spolu s autobusovým nádražím Zvonařka tak nové vlakové nádraží vytvoří komplexní dopravní uzel, kolem něhož vznikne nová čtvrť s komerčními zónami a tramvajovou tratí.
Radnice také potvrdila, že tento přesun, který by se měl dokončit v květnu 2017, nebude jediný. Aktivisté totiž během sporu apelovali na velkou vzdálenost pro pěší od centra, proto město mezitím začalo pracovat na novém projektu podzemního nádraží přímo pod Náměstím Svobody s východem hned vedle brněnského orloje. Tento projekt byl schválen již koncem minulého roku. Nádraží se přejmenuje na Brno–Štatl, a šaliny ze zastávky vzdálené jen několik desítek metrů odvezou cestující téměř do všech okrajových čtvrtí Brna.
Na otázku, proč se hlavní vlakové nádraží nepřesune rovnou pod Náměstí Svobody radnice odpověděla, že “na výstavbu u autobusového nádraží již město získalo dotace z Evropské unie a byla by obrovská škoda je nevyužít.” Radnice dodává, že “druhý přesun nádraží pravděpodobně začne v polovině roku 2019 a to bude veřejnosti otevřeno začátkem roku 2021.”
Další články autora |