- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Protest taxikářů a zdržování dopravy v Praze a Brně je nejen buzerace normálních řidičů, ale je i mafiánskou praktikou ukazující, kdo taxikáři jsou. Navíc je zcela zbytečný. Bojovat proti UBERu (resp. proti systému a přístupu, který tato firma reprezentuje) je jakoby provozovatelé vzducholodí bojovali proti nástupu letecké dopravy. Pokrok nejde zastavit a zvláště pak, když přináší zjednodušení, vyšší efektivitu, odstraňuje možnost podvodů a celkově je přínosný pro zákazníky.
Rozumím tomu, proč se taxikáři bouří. Každé auto v Praze může být potenciální taxík, a v takové konkurenci se dá jen těžko podnikat. Ale náprava této situace je věcí práva a zákonů a v žádném případě se nedá akceptovat řešení za pomoci vydírání.
UBER tvrdí, že provozuje spolujízdu. Spolujízda je to, že když někdo někam jede, tak někoho může vzít sebou a o náklady jízdy se „rozdělit“. Ovšem pokud takový řidič nejede do cíle za nějakým účelem, ale vezme dalšího spolujezdce a jede zase jinam a to opakovaně, tak to už není spolujízda, to je přeprava osob a ta je regulována zákonem.. UBER tedy zcela jasně tento zákon porušuje.
Taxikář oproti UBERistovi musí splnit několik podmínek, aby mohl taxi provozovat. Musí především získat koncesi. Dále zkoušku z místopisu, zkoušku z ovládání taxametru a zkoušku odborné způsobilosti řidiče. Také musí být zaevidován na magistrátu.
Na druhou stranu, pokud se na tyto podmínky podíváte blíže, zjistíte, že se jedná o několik administrativních úkonů, které dnes už nejsou moc důležité, právě díky systému používanému UBERem. (Možná kromě udělení koncese, kde se musí prokazovat bezúhonnost).
V každém případě je špatné, pokud stát zakazuje běžné podnikání. Nejde přece o výrobu drog nebo obchod se zbraněmi, že? Jedná se o přepravu osob.
A to že naši zákonodárci zaspali a nejsou na podobné druhy podnikání připraveni není chyba UBERu.
Navíc, budoucnost je na straně UBERu. Díky promyšlenému systému, který je propojen s mapovou aplikací není důvod, aby „taxíkář“ dělal zkoušku z místopisu.
Díky stejné aplikaci, která zároveň funguje jako evidence jízd nebude nutné mít taxametr a zároveň bude taxi bez podvodníků, protože cena každé jízdy bude jasná předem. Také bude lepší kontrola jízd a nebude možné podvádět na daních, jelikož každá jízda díky GPS bude spolu s cenou zaznamenána v systému.
Takže na závěr mám dvě doporučení. První pro taxikáře: Nebraňte se budoucnosti, stejně přijde. Kupte si chytré telefony a pokud nechcete pracovat pro UBER, tak pracujte pro skvělé Liftago.
A druhé doporučení pro stát (resp. pražský magistrát): Zamyslete se a upravte předpisy tak, aby podporovaly přicházející systémy. Bude to za prvé nutné a za druhé výhodné pro nás všechny.
Další články autora |
Babice, okres Prachatice
3 500 000 Kč